Ildra Skrevet 21. november 2011 #21 Skrevet 21. november 2011 Trolling/troll er eSlang/nettslang for bøllefrø, spesielt på forumer eller kommentarfelt, også i live chat. Det defineres vel oftest av noen som forvrenger et budskap for å skape blest/krig/drama, eller noen som lyver, overdriver eller provoserer med vilje bare for å skape bråk. Jeg ser MYE trolling på KG. Feks tråder som "Feite kvinner duger ikke i senga". Jada, det er HELT sikkert ment HELT ærlig av TS, men jeg mistenker at TS kun og blott lager tråden for å se folk himle med øynene og be ham/henne passe sin egen sak. Han/hun er ikke interessert i å diskutere et problem eller innstilt på å noengang endre mening eller motta gode råd, trollet er kun innstilt på å erte på seg noen, helst i minst tre sider. http://www.urbandictionary.com/define.php?term=trolling 1. trolling Being a prick on the internet because you can. Typically unleashing one or more cynical or sarcastic remarks on an innocent by-stander, because it's the internet and, hey, you can. Guy: "I just found the coolest ninja pencil in existence." Other Guy: "I just found the most retarded thread in existence." 2. trolling Trolling is the act of purposefully antagonizing other people on the internet, generally on message boards 3. Trolling Trolling is trying to get a rise out of someone. Forcing them to respond to you, either through wise-crackery, posting incorrect information, asking blatantly stupid questions, or other foolishness. However, trolling statements are never true or are ever meant to be construed as such. Nearly all trolled statements are meant to be funny to some people, so it does have some social/entertainment value.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. november 2011 #22 Skrevet 21. november 2011 Skjønner ikke hva som er avsporing eller spekulativt om at de man oppfatter som troll ofte som ABere. Les reglene angående anonyme brukere - se f.eks. lenke i min signatur.
Mynona Skrevet 21. november 2011 #23 Skrevet 21. november 2011 Les reglene angående anonyme brukere - se f.eks. lenke i min signatur. Jeg bare synes det var rart at alle poster som nevnte ABere var blitt endret på. Og det var ikke slengt dritt om de eller noe slikt, men brukt for å forklare til TS hvorfor og i hvilke situasjoner man oppfatter noen som et troll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå