Gå til innhold

Ordet "TROLL"

Anbefalte innlegg

Gjest Madelene1
Skrevet

I flere tråder kommer alltid ordet "Troll" opp.

Jeg ser dette stadig vekk!

Jeg merker at jeg begynner å bli rimelig lei av det. :sukk:

Jeg har selv laget en tråd som var dønn seriøs(!) og jeg ble kalt for et troll.

Hva vet dere om at den enkelte tråden er en trolle tråd?

Idiotisk..

*puh* Det var godt å få ut.. :)

• Liker 1
Skrevet

Er dette en trolletråd?

• Liker 9
Skrevet (endret)

Hva slags tråd var det du laget som ble beskyldt for å trolle da?

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet

Man vet ikke, men kan absolutt ha sine tanker basert på trådens innhold.

Særlig de tråden som uten tvil skrives for å provosere, eller rett og slett helt urimelige.

• Liker 2
Gjest Madelene1
Skrevet (endret)

Hva slags tråd var det du laget som ble beskyldt for å trolle da?

Jeg postet tråden som Anonym. Den var dønn seriøs og jeg trengte litt hjelp (er en stund siden jeg lagde den tråden..) men istedenfor å hjelpe så blir jeg mistenkt for å være et troll.

Og jeg ser det stadig vekk i andre tråder. Jeg mener, hvordan vet folk at det er en trolle tråd?

La oss si at det er en ab som lager en tråd det h*n skriver "idag knakk jeg fingeren men legevakta ville ikke hjelpe meg" eller "idag hadde jeg sex med 5 forskjellige menn/damer". Hvordan kan noen si at dette er en trolle tråd? Kun ts som vet det.

Og da mener jeg at istedenfor å skrike ut "TROLLE TRÅÅÅD" så kan man heller prøve å skrive saklig.

Endret av Bond
  • Liker 1
Gjest Madelene1
Skrevet

Man vet ikke, men kan absolutt ha sine tanker basert på trådens innhold.

Særlig de tråden som uten tvil skrives for å provosere, eller rett og slett helt urimelige.

Bare fordi at en ting provoserer deg, så betyr det ikke at det ikke er ekte.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Man ser at når en del har prøvd å svare saklig og de bare får svada tilbake = troll

Endret av Bond
  • Liker 2
Gjest Koseklumpen
Skrevet

Jeg synes det er ganske dumt selv. Selv om tråden jeg lester kan være en trolletråd, så svarer jeg på det TS spørr om. Jeg skriker ikke troll, for man vet aldri om det faksitsk kan være en reell problemstilling.

• Liker 1
Gjest Madelene1
Skrevet

Jeg synes det er ganske dumt selv. Selv om tråden jeg lester kan være en trolletråd, så svarer jeg på det TS spørr om. Jeg skriker ikke troll, for man vet aldri om det faksitsk kan være en reell problemstilling.

Nettopp.

Gjest Koseklumpen
Skrevet (endret)

Man ser at når en del har prøvd å svare saklig og de bare får svada tilbake = troll

Er det så vanskelig å svare på det TS spørr om, uten å hive ut troll med en gang, selv om det virker som en "for utrolig til å være sant" historie?

Endret av Bond
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Eneste måten å få bort trollene på er å la være å svare. Det kan ofte være en utfordring å legge bånd på seg og ikke skrike troll når man ser hvor mange som går fem på de mest opplagte trolletrådene. Og det er IKKE bare anonyme brukere som troller. Noen lager nick kun for dette formål.

Endret av Bond
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Lenge siden jeg har lest en trolletråd nå, men jeg tenker da spesielt på tråder som:

Feite damer er ekle og de burde dø alle sammen eller

Alle menn er homo, dere kvinner har ingenting dere skal stille opp med

osv..

Jeg aner ikke hva Madeleine1 har skrevet om i sin tråd som ble kalt for troll, så akkurat det kan jeg ikke svare spesifikt på.

Endret av Bond
Gjest Madelene1
Skrevet (endret)

Lenge siden jeg har lest en trolletråd nå, men jeg tenker da spesielt på tråder som:

Feite damer er ekle og de burde dø alle sammen eller

Alle menn er homo, dere kvinner har ingenting dere skal stille opp med

osv..

Jeg aner ikke hva Madeleine1 har skrevet om i sin tråd som ble kalt for troll, så akkurat det kan jeg ikke svare spesifikt på.

Ingenting som minner om dette ihvertfall..

Jeg skrev en seriøs tråd hvor jeg ba om hjelp. Jeg hadde litt problemer og viste ikke hva hvor eller når.

Og jeg ble kalt for et troll.

Og at Folk ikke måtte fore trollet...

Endret av Bond
Skrevet

Bare fordi at en ting provoserer deg, så betyr det ikke at det ikke er ekte.

Så klart ikke.

Men som jeg skrev er det da lov å begynne å lure på om vedkommende prøver å trolle.

Skrevet

Men hva står ordet troll for egentlig? Er det en forkortelse for noe eller er det bare det det heter?:P

Gjest Blondie65
Skrevet

Så klart ikke.

Men som jeg skrev er det da lov å begynne å lure på om vedkommende prøver å trolle.

Det er faktisk ikke lov - moderatorene rydder bort spekulasjoner om trolling.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men hva står ordet troll for egentlig? Er det en forkortelse for noe eller er det bare det det heter?:P

Troll = forumtroll. Person som dikter opp en problemstilling eller som skriver tulleinnlegg i en annen sin tråd. Trolling = tulling.

Skrevet

Tråden ryddet for avsporinger og spekulasjoner

Bond, mod

Skrevet

Skjønner ikke hva som er avsporing eller spekulativt om at de man oppfatter som troll ofte som ABere.

Skrevet

Troll stammer fra han karen her som bare er ute etter å kødde og lage uro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...