AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Jeg driver ENK for tiden og lurer litt på dette rundt pensjonssparing. Er man ansatt så må jo arb.giver betale inn offentlig tjenestepensjon for deg. Når man en gang blir gammel, hva er det man egentlig har krav på? Alderspensjon, og pensjon for opptjente pensjonspoeng? Og så kommer denne pensjonen som arb.giver har spart for deg i tillegg? Eller? Og hvordan bør de som driver ENK gjøre det? Jeg vet det er masse info på google, men er kjekt å høre direkte fra noen som kan det. Er forvirret ang dette - som dere sikkert skjønner...
Kara W Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Du vil opptjene deg pensjonspoeng i folketrygden, men ikke noe utover dette. Jeg vil anbefale deg å ha en eller annen form for privat sparing. Om dette er i et dedikert pensjonsfond, aksjer, malerier eller noe annet må du prøve å regne ut hva du tror blir best for deg. Er du fortsatt ung er det trolig at det du får fra staten ikke er mye å leve av den dagen du går av med pensjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå