Sophia. Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Jeg har veldig lyst å lage den type baguetter man får kjøpt på BigBite o.l. til skolemat. Tenker spesielt på fyllet de har på, som f.eks kylling i karrimajones og lignende. Er det noen som har oppskrifter til godt fyll? Og hvor får jeg kjøpt slike store baguetter?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Jeg har veldig lyst å lage den type baguetter man får kjøpt på BigBite o.l. til skolemat. Tenker spesielt på fyllet de har på, som f.eks kylling i karrimajones og lignende. Er det noen som har oppskrifter til godt fyll? Og hvor får jeg kjøpt slike store baguetter? Hva med denne? 1
Lykkelitenen Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Slike baguetter lager du est selv, da kan du bestemme grovheten Bare bruk en vanlig oppskrift på brød/rundstykker og form baguettene slik du vil ha dem
-Fisken- Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Eggesalat: (var omtrent slik den ble laget da jeg jobbet på bit, men jeg foretrekker vårløk, purre eller rødløk i tillegg.) Majones Hardkokte egg Salt og pepper Litt balsamicoeddik En klype cayennepepper Litt karri Litt dijonsennep
Sophia. Skrevet 21. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2011 Tusen takk for svar! Skal handle inn senere i dag, krysser fingrene for at det smaker like godt som jeg håper!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Hva med denne? Jeg har laget denne, herregud den er nydelig!
Gjest Herr Drue Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Tunfisk, majones, dill, rødløk, sylteagurk (begge de to siste skal være finhakket), salt, og hvit pepper - dette blir en veldig god tunfisksalat.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Tusen takk for svar! Skal handle inn senere i dag, krysser fingrene for at det smaker like godt som jeg håper! Har du smakt den? Var det godt?
Sophia. Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2012 Det ble kjempegodt! Endelig litt annen skolemat enn tørre brødskiver. Dager jeg har dårlig tid kjøper jeg bare "salat" fra Denja og blander med kylling
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #12 Skrevet 15. januar 2012 Her har du noen salatoppskrifter. Disse holder seg 3-4 dager i kjølen. Oppskriftene har jeg fått da jeg jobbet ved et sted Ala bigbite. Majonesen tar du så mye av som du vil. Kommer an på hvilken konsistens du ønsker. Alt burde stå noen timer i kjøleskapet før du bruker det. Eggesalat: Egg Salt Hvitløk Hvit pepper Majones Kylling Tandori: Salatkylling Majones (bland i majonesen til ønsket konsistens FØR du krydrer) Tandorikrydder.(smak til, husk at smaken setter seg) Remulade: Finhakket gul løk. Syltagurk. Majones. Tunfisk: Tunfisk på boks (smuldre) Rødløk Majones salt og pepper.
Kladd Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har innimellom med meg pitabrød med grønn salat, agurk og tunfisksalat. Tunfisksalaten lager jeg ved å blande - en boks tunfisk (husk å renne av vannet!) - majones - evt. litt kesam/rømme om du har - sweet chilli sauce - chilli - finhakket purre eller rødløk - paprikapulver (mest for farge..) - en dæsj sitron - en klype salt Akkurat mengde vet jeg ikke, smaker det til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå