Gå til innhold

Julegave til mormor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min har en mormor som vi ikke vet hva vi skal kjøpe til. Hun er ca 80 år, har alt, og er frekk nok til å si fra hvis hun ikke liker gaven. Hvert år har vi anstrengt oss for å finne en fin gave, men hun gidder ikke å late som hun liker den engang :sukk: Mannen min sier at vi ikke skal prøve så veldig i år, bare kjøpe noe, og regne med at hun ikke liker gaven uansett, men jeg merker at jeg ikke er helt komfortabel med det.

Når vi spør hva hun ønsker seg sier hun bare at vi ikke trenger å kjøpe noe, men jeg er helt sikker på at det hadde blitt oppstyr hvis vi faktisk hadde hørt på henne, selv om det frister :gjeiper:

Vi har en gutt på ett år, som kanskje kunne malt et bilde til henne, men vet ikke om det er bra nok som den eneste gaven. Tenker også å kanskje gi noe spiselig?

Ideer og synspunkter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke spørre hva hun ønsker seg da?

Når vi spør hva hun ønsker seg sier hun bare at vi ikke trenger å kjøpe noe, men jeg er helt sikker på at det hadde blitt oppstyr hvis vi faktisk hadde hørt på henne, selv om det frister :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotogaver? Med bilder av sønnen deres?

Gå inn på eurofoto.no, der har de sånn hvalsjokolade man kan få med eget bilde på lokket. Det er jo spiselig :) De har blant annet med julemarsipan, melkeplett osv.

På nfoto.no har de også masse fint! Der har de belgisk sjokoladekonfekt innenfor det spiselige.

Jeg ville ihvertfall satt pris på noe personlig. Lag noe selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til henne ville jeg uten tvil gitt en av disse geitene, kyllingene etc. som går til veldedige formål. Kanskje en pose twist i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekemat eller noe annet spiselig som dere vet at hun bruker.

Klager hun hadde jeg ganske fort parert med å kommentere klagingen, i form av "du er jo aldri fornøyd uansett hva man gir deg, hva er det du hadde likt å få da?". Synes mennesker som oppfører seg slik har godt av å bli konfrontert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Seriøst mener jeg at slike utakknemlige mennesker ikke burde få en brukt oppvaskkost engang. :kjefte:

Gi en gave til Kirkens Bymisjon i hennes navn, kanskje hun da skjønner at der er noen der ute som er takknemlig for det de får.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag! :klem: Alle er vurdert. Men jeg tror jeg går for en sjal som dette og en boks med kaker som skolekorpset selger.

Og ja, jeg skal faktisk vurdere om jeg er tøff nok til å si det Atheene foreslo!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevelsesgaver kan ofte passe. La henne få en time på spa, ta henne med på bingo i nabobygda eller ett eller annet sånt. Min oldemor ville garantert vært negativ selv om hun fikk noe sånt, og hun syter alltid helt til ting blir gjennomført. Da er det plutselig helt supert og hun har aldri hatt det så gøy før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg ville spurt henne EN GANG TIL hva hun ønsker seg, og når hun sier det ikke er nødvendig å kjøpe noe så svarer du: mener du dette seriøst? For hvis så er så blir det ikke gave til deg i år for du er alltid misfornøyd med det vi kjøper. Vi prøver, det faller aldri i smak og vi er litt lei av å gjette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker hun kaffe? I så fall kan dere kjøpe en sånn 6-pakning kartong med kaffeposer i den typen hun drikker.

Til en eldre dame som har alt vil jeg tro at forbruksvarer eller opplevelser blir tatt bedre i mot enn husfyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk hudpleiegavekort av ei venninne, og da fikk vi høre masse klaging etter at hun hadde vært der, så tør ikke helt...

Hun drikker ikke så mye kaffe. Vi kjøpte en dyr fin moccamaster til henne for to år siden, og den ble hun ikke glad for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med å lage en fotocollage med bilder av sønnen deres fra han ble født frem til nå? Gjerne med bilder av henne og ham sammen, hvis det finnes. Så kan dere kjøpe noe spiselig i tillegg hvis dere synes dere trenger det. Jeg hadde heller satset på noe personlig og hjemmelaget enn en tilfeldig ting til en dame på 80 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...