AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #1 Del Skrevet 20. november 2011 Mannen min har en mormor som vi ikke vet hva vi skal kjøpe til. Hun er ca 80 år, har alt, og er frekk nok til å si fra hvis hun ikke liker gaven. Hvert år har vi anstrengt oss for å finne en fin gave, men hun gidder ikke å late som hun liker den engang Mannen min sier at vi ikke skal prøve så veldig i år, bare kjøpe noe, og regne med at hun ikke liker gaven uansett, men jeg merker at jeg ikke er helt komfortabel med det. Når vi spør hva hun ønsker seg sier hun bare at vi ikke trenger å kjøpe noe, men jeg er helt sikker på at det hadde blitt oppstyr hvis vi faktisk hadde hørt på henne, selv om det frister :gjeiper: Vi har en gutt på ett år, som kanskje kunne malt et bilde til henne, men vet ikke om det er bra nok som den eneste gaven. Tenker også å kanskje gi noe spiselig? Ideer og synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #2 Del Skrevet 20. november 2011 Vi skal forresten feire jul med henne og resten av svigerfamilien i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #3 Del Skrevet 20. november 2011 Kan du ikke spørre hva hun ønsker seg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #4 Del Skrevet 20. november 2011 Kan du ikke spørre hva hun ønsker seg da? Når vi spør hva hun ønsker seg sier hun bare at vi ikke trenger å kjøpe noe, men jeg er helt sikker på at det hadde blitt oppstyr hvis vi faktisk hadde hørt på henne, selv om det frister :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 20. november 2011 #5 Del Skrevet 20. november 2011 Kjøp noe hun kan bruke opp, sett sammen en matkurv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marita Skrevet 20. november 2011 #6 Del Skrevet 20. november 2011 Fotogaver? Med bilder av sønnen deres? Gå inn på eurofoto.no, der har de sånn hvalsjokolade man kan få med eget bilde på lokket. Det er jo spiselig De har blant annet med julemarsipan, melkeplett osv. På nfoto.no har de også masse fint! Der har de belgisk sjokoladekonfekt innenfor det spiselige. Jeg ville ihvertfall satt pris på noe personlig. Lag noe selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. november 2011 #7 Del Skrevet 20. november 2011 Hva med noe kosmetikk? Fancy og deilig håndkrem eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 20. november 2011 #8 Del Skrevet 20. november 2011 Til henne ville jeg uten tvil gitt en av disse geitene, kyllingene etc. som går til veldedige formål. Kanskje en pose twist i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 20. november 2011 #9 Del Skrevet 20. november 2011 Spekemat eller noe annet spiselig som dere vet at hun bruker. Klager hun hadde jeg ganske fort parert med å kommentere klagingen, i form av "du er jo aldri fornøyd uansett hva man gir deg, hva er det du hadde likt å få da?". Synes mennesker som oppfører seg slik har godt av å bli konfrontert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrehodet Skrevet 20. november 2011 #10 Del Skrevet 20. november 2011 Seriøst mener jeg at slike utakknemlige mennesker ikke burde få en brukt oppvaskkost engang. Gi en gave til Kirkens Bymisjon i hennes navn, kanskje hun da skjønner at der er noen der ute som er takknemlig for det de får. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #11 Del Skrevet 20. november 2011 Takk for mange gode forslag! Alle er vurdert. Men jeg tror jeg går for en sjal som dette og en boks med kaker som skolekorpset selger. Og ja, jeg skal faktisk vurdere om jeg er tøff nok til å si det Atheene foreslo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 20. november 2011 #12 Del Skrevet 20. november 2011 Opplevelsesgaver kan ofte passe. La henne få en time på spa, ta henne med på bingo i nabobygda eller ett eller annet sånt. Min oldemor ville garantert vært negativ selv om hun fikk noe sånt, og hun syter alltid helt til ting blir gjennomført. Da er det plutselig helt supert og hun har aldri hatt det så gøy før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 20. november 2011 #13 Del Skrevet 20. november 2011 Jeg ville spurt henne EN GANG TIL hva hun ønsker seg, og når hun sier det ikke er nødvendig å kjøpe noe så svarer du: mener du dette seriøst? For hvis så er så blir det ikke gave til deg i år for du er alltid misfornøyd med det vi kjøper. Vi prøver, det faller aldri i smak og vi er litt lei av å gjette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 20. november 2011 #14 Del Skrevet 20. november 2011 Drikker hun kaffe? I så fall kan dere kjøpe en sånn 6-pakning kartong med kaffeposer i den typen hun drikker. Til en eldre dame som har alt vil jeg tro at forbruksvarer eller opplevelser blir tatt bedre i mot enn husfyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #15 Del Skrevet 20. november 2011 Hun fikk hudpleiegavekort av ei venninne, og da fikk vi høre masse klaging etter at hun hadde vært der, så tør ikke helt... Hun drikker ikke så mye kaffe. Vi kjøpte en dyr fin moccamaster til henne for to år siden, og den ble hun ikke glad for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #16 Del Skrevet 20. november 2011 Gavekort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lapponia Skrevet 20. november 2011 #17 Del Skrevet 20. november 2011 Hva med å gi en flaske multelikør pleie være noe gamle damer liker eller noen gode siruper/safter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 20. november 2011 #18 Del Skrevet 20. november 2011 Fått barnet til å male et bilde og gi 12roser eller noe. Eller en annen form for blomst da; Orkidé elns. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #19 Del Skrevet 20. november 2011 Hva med å lage en fotocollage med bilder av sønnen deres fra han ble født frem til nå? Gjerne med bilder av henne og ham sammen, hvis det finnes. Så kan dere kjøpe noe spiselig i tillegg hvis dere synes dere trenger det. Jeg hadde heller satset på noe personlig og hjemmelaget enn en tilfeldig ting til en dame på 80 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #20 Del Skrevet 20. november 2011 Eller en god flaske portvin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå