OliviaP Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 For ca. to måneder siden møtte jeg en kjempebra gutt som jeg følte jeg bare klikket med med en gang. Vi datet en ukes tid(ja, jeg vet det er utrolig kort tid, og at dette er kjempetåpelig) før han dumpet meg. Først sa han at det var fordi han trengte tid til å komme over eksen, men noen dager etter sier han at han ikke har ment noe av det han har sagt til meg(om at han liker meg kjempegodt, at vi passer så utrolig godt sammen osv. osv.), han bare trodde han mente det der og da eller et eller annet. Jeg bare kunne ikke skjønne det. Når vi var med hverandre føltes alt så riktig, aldri noe ubehagelig stillhet, vi kunne snakke om alt, jeg følte jeg kunne være 100% meg selv, og den fysiske kontakten var bra. Det er som sagt omtrent to måneder siden nå, og jeg klarer ikke å glemme han! Jeg tenker på hvordan ting kunne vært om alt hadde gått bra, hva jeg burde ha sagt eller gjort som kunne fått han til å gi meg en sjanse, prøvd å finne ut hva som er galt med meg. Jeg har etter dette rotet med et par gutter på fest, for jeg trodde det kunne bedre selvtilliten litt, men det hjalp ikke. Sjansen er liten for at jeg kommer til å møte noen i nærmeste fremtid også, og jeg har liten tid til å gjøre noe annet gøy de neste ukene, da jeg har eksamensperiode nå, og tilbringer mesteparten av dagene på lesesalen, sminkeløs og i joggebukse. Jeg er også redd for ikke å møte noen jeg har så god kjemi med igjen, eller som passer meg så bra. Bl.a. er jeg jomfru, og hadde jeg kommet litt lenger med han her, ville han nok blitt min første, han var veldig hensynsfull og presset meg ikke til noe når vi rotet med hverandre, og det er ikke alle gutter som er sånn. Dette har nok også litt med å gjøre at jeg sjelden blir betatt, og gutter liker sjelden meg, så når det først skjer, føles det så fælt når det bare forsvinner fra meg. Jeg ville satt stor pris på å få hjelp til å glemme dette, og å komme meg videre! Jeg har problemer med å konsentrere meg når det nå er viktig at jeg leser og arbeider godt, i tillegg til at dette gjør meg lei meg og frustrert
Steinar40 Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Ikke helt ideelt å rote deg borti gutter når du holder på med studier og eksamen, nei. Men det mest effektive for å glemme kjærlighetssorg er imidlertid å jobbe hardt med noe helt annet. Så konsentrer deg nå ekstra hardt på skolen så skal du se at dette roer seg etterhvert. Samtidig som du oppnår fordelene med bedre karakterer Åpenbart var heller ikke denne gutten den rette for deg. Akkurat det er det smart å tenke på. Og ingenting annet.
Gjest Eurodice Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Men det mest effektive for å glemme kjærlighetssorg er imidlertid å jobbe hardt med noe helt annet. Her gir du faktisk et godt råd som jeg synes du selv skal leve etter! 1
OliviaP Skrevet 20. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2011 Ikke helt ideelt å rote deg borti gutter når du holder på med studier og eksamen, nei. Men det mest effektive for å glemme kjærlighetssorg er imidlertid å jobbe hardt med noe helt annet. Så konsentrer deg nå ekstra hardt på skolen så skal du se at dette roer seg etterhvert. Samtidig som du oppnår fordelene med bedre karakterer Åpenbart var heller ikke denne gutten den rette for deg. Akkurat det er det smart å tenke på. Og ingenting annet. Takk for råd! Jeg har prøvd å fokusere på det som ikke er kjempebra med han, eller prøvd bare å tenke på at han faktisk løy til meg, at han ikke kan være riktig for meg når han ikke liker meg som jeg er, osv., osv. Men det er akkurat som om alt det positive ved han, alle egenskapene han har som jeg synes er viktige i en potensiell kjæreste, overskygger de andre tankene, og selvfølgelig det at jeg skylder på meg selv for at han dumpet meg. Men jeg skal, selv om det er utrolig vanskelig, prøve å gjøre som du sier Takk! 1
Gjest finurlig Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Det går over etter hvert, du vil nok merke at du tenker mindre og mindre på ham etter hvert Som alle alltid sier, ta tida til hjelp, og masse lykke til
strawberry Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Det første er vel å PRØVE å glemme han; det vil si, ikke skriv om han på forum og lignende, da velger du selv å savne han. Fokusèr på deg selv; for øyeblikket eksamen osv. Ordne deg litt; ta på deg en penere topp og bukse, istedenfor joggebukse. Man velger i stor grad om man selv vil være deppa, eller om man vil komme seg videre. Og viktigst av alt; ikke tenk på hvordan ting KUNNE vært. De ble ikke sånn, og mest sannsynlig går du bare og innbiller deg hvordan det ville blitt, uten å tenke realistisk, fordi du savner han. Mest sannsynlig ville nok ting blitt helt annerledes om det hadde blitt dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå