Karry Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Jeg synes neglelakk er så fint, og skulle gjerne unngått å bruke masse tid og penger på fake negler. Utfordringen er at jeg i utgangspunktet har tynne og myke negler. De fliser seg gjerne opp, slik at det går av flak og fliser, bøyes og knekkes. Men i perioder er det bra uten at jeg vet helt hvorfor. Det virker nærmest som at de er best når de over tid ikke har vært utsatt for neglelakk? for nå feks knekker og fliser de seg selv med lakk på. Har prøvd å utallige negleforsterkere ++, men kan ikke si at noen har effekt. Bortsett da evt fra negleoljer som trekker inn i neglen. Men klart, det lar seg ikke forene med lakk. Noen som har opplevd tilsvarene? Er løsningen rett og slett å bare bruke neglelakk noen få dager av gangen? Alle mine venninner har oppigjennom sagt at de får så sterke negler av nettopp å bruke lakk, eller at den og den forsterkeren virker. Rimer ikke på meg :-(
Frøken Smilla Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Jeg opplever det samme som deg, selv om jeg ikke føler at neglene mine er spesielt svake i utgangspunktet. Men etter en ukes tid med lakk (og særlig etter bruk av neglelakkfjerner!) blir de helt porøse, og bare fliser seg, brekker og så videre. Løsningen min har vært å ha lakkfrie perioder på en uke eller to mellom hver lakkerunde, da virker det som det går greit
Karry Skrevet 20. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2011 Jeg opplever det samme som deg, selv om jeg ikke føler at neglene mine er spesielt svake i utgangspunktet. Men etter en ukes tid med lakk (og særlig etter bruk av neglelakkfjerner!) blir de helt porøse, og bare fliser seg, brekker og så videre. Løsningen min har vært å ha lakkfrie perioder på en uke eller to mellom hver lakkerunde, da virker det som det går greit Nettopp. Jeg tror jeg må gjøre noe sånt. For selv om neglene mine er tynne og myke i utgangspunktet da, så fliser de seg faktisk normalt ikke. Og jeg bruker riktig fil, og har styrt med neglebånd og gudenes oldemor, men det har ingen effekt. Kanskjed det også er forskjell på neglelakkfjernerne. Jeg har brukt de helt vanlige i butikken men som det står at skal være acetonfrie (eller hva det nå er man skal unngå igjen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå