patchouly Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Hei! Jeg lurte på om noen kunne komme med noen tips til frokost, og hva som er sunt og næringsrikt. For jeg pleier ikke å ta meg tid til frokost og blir derfor helt ødelagt senere. Så om noen kunne komme med noen forslag til enkle frokoster som ikke tar lang tid, så hadde det vært flott!
Envy Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Jeg spiser frokostblanding :gjeiper: Er mye karbs i det, men man får jo i seg melk også da, funker fint for meg. Tar også et glass juice til, så er man i gang med "5 om dagen". Liker du havregryn er jo det et veldig sunt alternativ, som går fort å lage.
FantasDick Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Jeg pleier stort sett å ha ferdigkokte egg i kjøleskapet. Det er veldig raskt og enkelt å hive i seg et eller to. Pleier også å spise en halv boks cottage cheese med diverse frø, kanskje en fiberrik med masse pålegg og litt drikke. Det går veldig fort å "tilberede" og fort å spise.
venus_ Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Her går det som oftest i havregryn med melk og litt blåbærsyltetøy på. Raskt å lage og raskt å spise.
solkrem Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Store havregryn med kakaopulver og melk. Og litt sukker på toppen når du har fått blandet sammen alt. Tar kortere tid enn havregrynsgrøt, og så er det bedre også synes jeg. Ellers kan du jo fryse ned porsjonspakninger med frukt og bær. Da går det kjapt å lage en smoothie om man har yoghurt eller juice i kjøleskapet. Det går jo også an å lage ekstra mye smoothie og ha med seg på flaske til skole/jobb. Når jeg vet at jeg må ha morgenvakt og må opp klokka 5, så lager jeg frokost kvelden i forveien. Det blir ofte baguetter med salat og kjøttpålegg pastasalat er også en gjenganger. Det er i alle fall lurt å lage maten kvelden i forveien om det er mulig, om man ikke orker å bruke tid på det om morgenen. Ellers går det kjapt å lage omelett, i alle fall om man har biter med skinke, løk, tomat osv ferdig oppskjært i kjøleskapet. Smaker ekstra godt med litt cottage cheese, som forøvrig også er en bra ting å få i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå