Gå til innhold

Jobb til 15 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der! Jeg er ei jente på 15 år som ønsker meg en ny jobb. Jeg har solgt dagblad (avisselger) i to år og jeg har blitt rimelig lei av å stå opp klokken åtte hver eneste søndag nå. Så nå har jeg og ei vennine søkt om å jobbe som tlf.selger. Vet dere om noen andre jobber jeg kan søke om? Butikk,rydde,vaske? HVA SOM HELST! Tilslutt: Tror dere at det teller mye om at jeg har to års jobberfaring? Jeg kan kommunisere bedre med fremmede og jeg er bedre på å snakke med eldre folk :legrine: Hva tror dere? Takk for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå innom matbutikker og hør med butikksjefen om han trenger ryddehjelp. Da jeg jobbet i en matbutikk, hadde vi alltid en eller to personer under 18 år som jobbet på fredagene og lørdagene. Da er det ofte travelt, og gull verdt å ha noen som kan gå og rydde papp, rydde hyller, fylle på frukt, frysevarer og melk, samt holde orden på panterommet!

Skrevet

Burger King har nedre aldersgrense 15 år.

Skrevet

burger king og mackern tjener man bra.

Frisører trenger ryddehjelper. Blomsterhandlere trenger alltids hjelp.

Så flott at du vil jobbe TS :takke: Selv jobbet jeg på cafe. Servering og ryddehjelp. Og litt rengjøring.

Erfaring viser at du tar ansvar og at du vet at du ikke bare kan stikke og ikke møte opp. Ta med deg en bonke åpne søknader og del ut. Skriv at referanse oppgis ved kontakt. Og sleng på ditt mobilnummer. Ha en fin svarer på mobilen, da virker du forberedt og seriøs.

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig vanskelig å få seg jobb når man kun er 15, trist nok.

Det at du har jobberfaring teller selvfølgelig positivt, legg med alt du kan i CVen din når du søker.

Har opplevd at de fleste unge får jobber gjennom familie og kjente, hør rundt med folk du kjenner om de vet om noe.

Kanskje trenger pappas bedrift vaskehjelp? Fastfood kjeder tar også i mot yngre bemanning, og telefonselgere, hvis du er lei av og selge aviser er kanskje ikke telefonselger den beste jobben, er veldig vanskelig å jobbe som har jeg hørt, men det er vel også litt smak og behag.

Også en fordel om du vil ha jobb og levere søknad og CV direkte til sjef/daglig leder, dette viser iniativ og du kan gjøre et inntrykk allerede da for og få dem til og ønske deg i bedriften sin.

Håper du finner en jobb du trives i :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...