Gå til innhold

Hundenavn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å skaffe meg hund, og tenker allerede på hva jeg skal kalle han/henne.

Jeg liker litt uvanlige kanskje til hundenavn å være, men "upyntede" navn, gjerne menneskenavn det syns jeg bare gir dem enda mer personlighet. Eks: Fiona, Sara, Filip, Milla, Oscar, Laila.

Har forresten verdens tøffeste og lateste hellig birma som heter Asbjørn :gjeiper:

Noen som har flere navneforslag?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer å skaffe meg hund, og tenker allerede på hva jeg skal kalle han/henne.

Jeg liker litt uvanlige kanskje til hundenavn å være, men "upyntede" navn, gjerne menneskenavn det syns jeg bare gir dem enda mer personlighet. Eks: Fiona, Sara, Filip, Milla, Oscar, Laila.

Har forresten verdens tøffeste og lateste hellig birma som heter Asbjørn :gjeiper:

Noen som har flere navneforslag?? :)

Fiona :rodmer:

Skrevet

Fiona :rodmer:

ja det er det fineste av forslagene jeg har så langt. elsker det navnet, passer på en pen frøken :)

fiona og asbjørn hadde gått bra sammen de tror jeg =p

Skrevet

Greit å finne et kort navn, slik at innkallingen går greit. Og hørte en gang at det var bra det var "s" i navnet, det fikk hunden til å reagere mer :)

Skrevet

ingen flere forslag? :))

Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg har lyst på en schæfer som skal hete Axel! :)

Hunden til mamma heter Milla :)

Skrevet

Sheila, Atene, Akita, Trym, Raja, Shanti ...

Kanskje ikke menneskeklingende nok, men jeg synes de er fine. :)

Skrevet

Bodde i Oslo tidligere, og da møtte vi stadig Alfred, Geir, Anton, Dina, Victoria, Jørgen,Karsten og Snorre, og jada, alle var 4-beinte! :fnise: Selv liker jeg Java, Chai og Lorck, så min neste hund får nok et av disse navnene.

Skrevet

Hunden min heter Zippo han.. Men han er rasehund, så han måtte ha navn på Z, og Zorro var uaktuelt! :fnise: Men er vanskelig, er så mye fine navn! Man må nesten se hunden først! :rodmer:

Gjest Thessie!
Skrevet

Jeg er ikke så glad i menneskenavn. Men mine favoritter er Mali, Tussi, Joy og Amaro!

Skrevet

Børre, Otto, Gisle, Abraham, Jesus, Mohammed, Ali

Gjest WendyClear
Skrevet

Skal jeg ha en hund til skal han hete "Hermes" (som budbringeren i Sofies verden og gresk mytologi) eller psykoanalysens far "Freud". Synes man skal være litt kreative og ta kule navn på hunder, navn en ikke kan gi til barnet sitt rett og slett:P

Skrevet

Når vi er på tur, møter vi ofte en terrier som heter Terje.

Syns det er kjempesjarmerende med "menneskenavn" på dyr :rodmer:

• Liker 1
Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg hadde engang en katt som het Judas :fnise: Og en som het Viggo. Begge disse passer godt til hunder syntes jeg.

Birger, Kjell eller Fido?

Laila, Rikke og Solveig er også fine hundenavn.

Skrevet

Vår heter Tim. :rodmer: De vi kjøpte ham hos kalte ham lille-Tim (minst i kullet), så da bare fortsatte vi med det. Han er ganske stor nå, da, så "lille" brukes ikke. :fnise:

Skrevet

Mindre pompøst, men jeg liker Jippi

Skrevet

Ludvig og oscar synes jeg er fine hundenavn på hanner.

På tisper liker jeg molly og fiona <3

Skrevet (endret)

Rasmus og Jasper :rodmer:

Endret av Kattapult

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...