Mynona Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Jo Nesbøs Snømannen skal bli film. Hvilken skuespiller syens du passer best til Harry Hole?
Sol79 Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Hvertfall ikke Leonardo DiCaprio. Harry skal ikke ha babyface, han skal være rå og barsk og upolert. Er litt usikker, men en yngre Stellan Skarsgård f.eks. hadde gjort seg for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Hvertfall ikke Leonardo DiCaprio. Harry skal ikke ha babyface, han skal være rå og barsk og upolert. Er litt usikker, men en yngre Stellan Skarsgård f.eks. hadde gjort seg for meg. Som Alexander Skarsgård, kanskje? 3
Mynona Skrevet 19. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2011 Er usikker selv jeg. I mitt hode ligner Harry en del på Jo Nesbø selv. Han er litt røff i kantene. Tror en rufsete Daniel Craig eller kanskje Liam Neeson. 2
must Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Er usikker selv jeg. I mitt hode ligner Harry en del på Jo Nesbø selv. Han er litt røff i kantene. Tror en rufsete Daniel Craig eller kanskje Liam Neeson. Helt enig! Jeg ser for meg Harry Hole som en 190cm høy Jo Nesbø 2
Sol79 Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Som Alexander Skarsgård, kanskje? Nei, han blir for pen. 2
La Papesse Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 (endret) Mortensen(?) Han Danske syntes jeg:) Edit: navnforvirring.. Endret 19. november 2011 av La Papesse 1
Cordelia Skrevet 19. november 2011 #8 Skrevet 19. november 2011 hehe, dette har jeg og sittet og vridd hodet mitt på. Av en eller annen grunn er det Trond Espen Seim med hårsveisen han hadde i "Svarte Penger, Hvite Løgner", selv om andre vel ser han som Varg Veum. Han passer liksom figuren jeg har lest meg til. Både fysisk og personlig. Men han er vel ikke særlig aktuell for en internasjonal regissør. Han bør ha skandinavisk utseende synes jeg, men sånn personsmessig tror jeg Russel Crowe hadde vært passe. Daniel Craig eller Viggo Mortensen hadde passet godt mht. alder og utseende. Britisk eller nordiskættet skuespiller. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 Mortensen(?) Han Danske syntes jeg:) Ja, Viggo Mortensen. Veldig enig!
Mynona Skrevet 19. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2011 Jeg er så dårlig på skuespillere, så jeg gikk inn på seher.no for å se om jeg kunne se noen som ligna, men der var det jo bare damer Men en krysning mellom Trond Espen Seim og Jo Nesbø med et snev av rufsete Daniel Craig.. Ja, der tror jeg vi har han.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #11 Skrevet 19. november 2011 Hva med han som spilte Sawyer i Lost? Josh Holloway. Jeg klarer ikke bestemme meg for om han er for pen. 2
Mynona Skrevet 20. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 20. november 2011 Hva med han som spilte Sawyer i Lost? Josh Holloway. Jeg klarer ikke bestemme meg for om han er for pen. JAAA!! Han er akkurat passe rufsete (hvertfall i Lost) og sånn kjekk samtidig som han er litt ukjekk på en sexy måte... haha.. rart menn synes kvinner er kompliserte?
Cordelia Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 (endret) Okay, litt lite å gjøre på en lørdags natt, men kom på flere: Jens Albinus(han som spilte i Ørnen) David Morrissey(sett han i roller som politimann som ligner litt på Harry Hole) Ikke fullt så kjente kanskje men.... Endret 20. november 2011 av Cordelia
MissStiles Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Jeg blir ikke overraket om Martin Scorsese velger Leonardo DiCaprio. Han er en god skuespiller men tror ikke han passer som Harry Hole. Det står jo i VG at Harry Hole er født i ca 1963 og er 197cm høy. Jeg synes vel også at Viggo Mortensen eller Stellan Skarsgård burde passe fint til den rollen.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #15 Skrevet 20. november 2011 Kan noen fortelle meg om disse bøkene? Hører at Jo Nesbø er så kjent og at Harry Hole er en kul figur? Hvorfor vil Martin Scorsese regissere denne filmen? Er det action? Drama? Thriller? Er det samme sjanger som Varg Veum? Eller den siste Aksel filmen?
Brunhilde Skrevet 20. november 2011 #16 Skrevet 20. november 2011 Kan noen fortelle meg om disse bøkene? Hører at Jo Nesbø er så kjent og at Harry Hole er en kul figur? Hvorfor vil Martin Scorsese regissere denne filmen? Er det action? Drama? Thriller? Er det samme sjanger som Varg Veum? Eller den siste Aksel filmen? Les en av dem, vel? 2
Gjest Belle Gunnes Skrevet 20. november 2011 #17 Skrevet 20. november 2011 Liam Neeson, Daniel Craig og Viggo Mortensen er alle gode kandidater ja. Og jeg skulle gjerne sett Alexander Skarsgård opprufsa jeg altså... Men heier nok på Daniel Craig. Han ser nordisk ut med sin høyde og sitt hår. Ellers: Kiefer Shutterland - er rufsete nok... kanskje litt for mye? Woody Harrelson - nja kanskje, men for glatt Christoph Waltz - er kul! Men kanskje litt for psyko? Neil McDonough - blond, høy og kler sikkert å være rufsete Men jeg er så sabla svak for Nicolas Cage, at jeg hadde gått av skafte om han hadde spilt Harry Hole Dette er uansett en film jeg virkelig ser frem til. "Snømannen" er en virkelig creepy page turner av en bok, man ikke glemmer selv om det er lenge siden den ble lest.
Mynona Skrevet 20. november 2011 Forfatter #18 Skrevet 20. november 2011 Jeg er overbevist på ABs forslag. Dette er det nærmeste man kommer Harry Hole (untatt Jo Nesbø): Tror jeg.. Helt til det kommer et annet bra forslag... 1
Gjest Skrevet 20. november 2011 #19 Skrevet 20. november 2011 Enig i mye av det folk sier her; Viggo Mortensen eller Trond Espen Seim kunne passet bra til den rollen. Kanskje Nesbø selv også, han jeg har i hodet som Harry Hole når jeg leser bøkene Stellan Skarsgård mener jeg er for gammel.. Og en ting til; Får Aksel Hennie rollen som Harry Hole, spyr jeg 1
Malibulita Skrevet 4. desember 2011 #20 Skrevet 4. desember 2011 Jeg syns at det beste forslaget hittil er Kiefer Sutherland. Rollefigurene Jack Bauer og Harry Hole er veldig like slik jeg opplever dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå