power pus Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Kjøpte meg spillet i går, på utgivelsesdagen og jeg har store forventninger :D Har ikke kommet så langt i spillet enda, men gleder meg til å sette meg mer inn i det. Sliter litt med å venne meg til grafikken, synes den er litt skuffende, men skal ikke ta sorgene på forskudd, for da jeg prøvde The Wind Waker for første gang, og så grafikken tenkte jeg "WTF?!" men spillet var jo kjempestas alikevel! Den andre tingen jeg misliker med Skyward Sword, er Motion Plus opplegget, synes det er en tåpelig og tungvint måte å spille på, liker best å trykke på noe for å svinge med sverdet jeg, ikke å stå å veive i alle slags retninger. Synes det er litt vanskelig å sette seg inn i, men jeg kommer vel inn i det. Men alt dette er bare min mening Hva synes andre om spillet så langt? Dette kan jo være en hjelpetråd
LadyStarlight Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Jeg har ikke fått prøvd spillet enda, men kommer nok til å gjøre det Angående det med å svinge kontrollen når man skal slå med f.eks sverdet er vel ikke nytt for dette zelda spillet, mener det var slik på twilight princess også (bare uten motion plus delen)? Hadde jo vært greit med en knapp, men da hadde vel ideen bak selve Wii blitt satt til siden.
dobby Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Jepp! (Stort sett det eg har gjort denne helga...) Eg synest det er veldig bra, og storkosar meg. Ikkje heilt stø på motion plus enno, men det blir stadig betre. Er nok ein vanesak... Eg merkar også at spelet er ein del vanskelegare enn Twililght Princess, men det synest eg er bra, då varar det lengre.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Storkoser meg jeg og, og grafikken er noe jeg dobbeltkoser meg med siden jeg er Ocarina of time tilhenger, og henger ennå igjen i den epoken. The Wind Waker var bare en flopp utseendemessig spør du meg. Synes det er travelt å fly, og nå sliter jeg med å equippe nytt skjold. Noen som vet hvordan? Har veivet med nunchucken og trykt på alt i menyen de siste 15 min.
dobby Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Synes det er travelt å fly, og nå sliter jeg med å equippe nytt skjold. Noen som vet hvordan? Har veivet med nunchucken og trykt på alt i menyen de siste 15 min. Hold inne B-knappen, så kan du velje kva utstyr (blant anna skjold) du vil bruke.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Hold inne B-knappen, så kan du velje kva utstyr (blant anna skjold) du vil bruke. Takk!
dobby Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Hold inne B-knappen, så kan du velje kva utstyr (blant anna skjold) du vil bruke. Oops, ser visst at eg har feilinformert litt her... Det er - som ein skal halde inne for å skifte skjold (eller velje potions), B er for anna utstyr (sprettert og slikt).
hulaboer Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Er det sant at du bruker mesteparten av tiden helt først i spillet på å løpe rundt og lese meningsløs prat fra ulike figurer? Det er irriterende når man aldri kommer i gang. Man kjøper da ikke Zelda for å løpe rundt uten sverd og lese dialog?
dobby Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 Er det sant at du bruker mesteparten av tiden helt først i spillet på å løpe rundt og lese meningsløs prat fra ulike figurer? Det er irriterende når man aldri kommer i gang. Man kjøper da ikke Zelda for å løpe rundt uten sverd og lese dialog? Det er litt prat i starten, men det er mogleg å gjere det unna ganske raskt om en vil. Og så er det ut og fly! Sverd-slåssinga er meir avansert enn før, og utnyttar den nye kontrollen godt. Så om du likar sverd, har du noko å sjå fram til her.
Safira Skrevet 22. november 2011 #11 Skrevet 22. november 2011 Kan man spille uten motion plus? Så vidt jeg vet er du nødt til å ha motion plus. Man får jo kjøpt dette utenom (så man slipper å kjøpe en ny Wiimote), men for min del er det litt av grunnen til at jeg ikke har skaffet spillet enda.
hulaboer Skrevet 22. november 2011 #12 Skrevet 22. november 2011 Nå er ikke MotionPlus spesielt dyrt. Du kan få det til rundt 200 inkl. frakt: http://www.prisjakt.no/product.php?p=335022 Jeg ville kjøpt det fra CDON, siden jeg vet de er å stole på. Men hvis du føler for litt eventyr er det joe noen billigere butikker der også. Hvis du har MotionPlus kan du også skaffe deg Wii Sports Resort, som er oppfølgeren til Wii Sports. Den har mange morsomme småspill. Jeg liker spesielt godt fektingen (ikke med skarpe sverd, men med stokker)! Anbefales, så får du litt ut av MotionPlus også. Wii Play: Motion bruker også MotionPlus, og har flere minispill som nok kan være ganske så underholdende.
hulaboer Skrevet 22. november 2011 #13 Skrevet 22. november 2011 Flere spill som støtter MotionPlus: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_that_support_Wii_MotionPlus
Safira Skrevet 22. november 2011 #15 Skrevet 22. november 2011 Ja jeg vet det er fler spill som støtter det, men det er lite annet av interesse enn Zelda På spaceworld selger de visst Red Steel 2 med motion plus til 150 kr (på nett). Det er mer det at det har vært ekstra stress og en ekstra utgift som har gjort at jeg ikke har kommet så langt enda. Men så skal jeg til utlandet i ferien så jeg vurderer å heller kjøpe det der (rekker nok ikke å spille noe særlig før jeg kommer hjem uansett) eller å slå til å kjøpe en wiimote med innebygget motion plus der, for det er en del billigere enn her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå