makkapakka Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Det var lørdag, det var aktiviteter for barn, og det var kø, og den, den var lang den. Barna derimot var veldig tålmodige og sto som noen lys og ventet på deres tur. Jeg sto med min sønn da en frøken med datteren sin dukket opp og stilte seg ved siden av meg i køen. Hun kjente tydeligvis gud og hvermann siden hun skulle snakke med alle som gikk forbi, for hver gang hun snudde seg til datteren igjen, dyttet og presset datteren fremover i håp om å komme forbi oss. Dette skjedde flere ganger. Så plutselig gikk de foran meg inn i aktiviteten, da tok frøkena sats og stilte seg foran meg, men da smalt det, hun fikk beskjed om å gå bak meg i køen der hun hørte hjemme. Hun slang med leppa om at det var jeg som jukset, men hun skulle nå ikke være vanskelig.. faen trakke, går det an? Må det være nødvendig å si fra til folk? 11
Rødtoppen86 Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Det virker som om folk i Norge ikke eier køskikk rett og slett. Jeg er så ekstremt lei av å bli forbigått i alle slags køer, så jeg demonstrerer hardt tilbake hvis det lar seg gjøre. Særlig plagsomt er det i skiheiskø i alpinbakkene. Jeg kjører snowboard, og rett som det er så suser barn og voksne forbi meg i køen med skiene sine. De finner en åpning og smetter imellom, men heldigvis har jeg begynt å stoppe slik sniking. Jeg setter rett og slett snowboardet mitt på tvers, slik at ingen kommer seg forbi meg. Veldig morsomt å se blikkene til snikerne når de skjønner at de ikke kommer noen vei. Skulle ikke vært nødvendig at jeg må oppføre meg slik, men når man gjentatte ganger blir forbigått, så blir man lei. Dessverre så opplever jeg at man er nødt til å si ifra fordi folk sniker så fælt.
Chiyo Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 (endret) For en dum mamma. Hun lærer jo barnet at å snike i kø er greit. Foreldrene mine gjorde aldri det med meg da jeg var liten, men i mai var jeg i London Tower med foreldrene mine, og pappa snek i køen for å se kronjuvelene, men da fikk han kjeft av meg etterpå og jeg truet med å skrive om det på bloggen min. Endret 19. november 2011 av Chiyo
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Jeg opplever tvert om at folk er nazier på køkultur jeg, endte opp i en heftig krangel med ei bitch fordi hun påstod jeg snek i dasskøen. Settingen var slik, hun satt på en rekke stoler 3-4 meter unna dokøa på en ferge, og jeg kom gående og tok i handtaket for å se om det var ledig. "HEY HEY HEY, IKKE NOE JÆVLA SNIKING, HER ER DET KØ OG JEG ER NESTE, DI KJERRING!!" "unnskyld meg, men da får du gjøre det litt tydeligere neste gang, jeg er ikke noen kjerring, og du kan lære å passe kjeften din" svarte jeg, og dermed ble det stille. Enkelte er idioter..
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Hvis det av en eller annen grunn haster veldig med å komme forbi så går det an å spørre. "Unnskyld, men kan jeg komme forbi fordi ...?" Hvis jeg har god tid selv så pleier jeg som regel å slippe forbi folk som spør, spesielt i dokø. Men sniking har jeg ingen ting til overs for!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Det er veldig mange som ser ut til å mene at man kan stå i kø for flere. Også kjent som å "holde av plass". Unnskyld, men hvis jeg står i kø bak Kjell så står jeg i kø bak Kjell, ikke bak Kjells kone og fire barn som plutselig dukker opp når det er Kjells tur. Jeg er bare så lite flink til å si fra i sånne situasjoner, blir bare stående og ergre meg.
Gjest ms_kwang Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Det er veldig mange som ser ut til å mene at man kan stå i kø for flere. Også kjent som å "holde av plass". Unnskyld, men hvis jeg står i kø bak Kjell så står jeg i kø bak Kjell, ikke bak Kjells kone og fire barn som plutselig dukker opp når det er Kjells tur. Jeg er bare så lite flink til å si fra i sånne situasjoner, blir bare stående og ergre meg. Det synes ikke jeg er så ille egentlig. Slike ting kan være så enkelt som at kona tar barna bort fra køen, fordi barna ikke alltid orker eller klarer å stå lenge i kø og vente. kan være 3 barn, 1 i barnevogn, 2 litt eldre. Også kan det jo også være varmt si vinter: butikk, barna har varme klær, blir ofte veldig varmt å stå i kø hvor alle puster og peser. Eller sommer, samme greia, men at mor ønsker å finne litt skygge for barna mens far fikser betaling. Jeg tror nok at du sikkert hadde gjort det samme Men det er jo kjipt da er ikke gøy å vente Men jeg er snill jeg! Om jeg har mye å betale i butikken og om personen bak meg bare skal ha 2-3 ting eller lever pantelapp så sier jeg "Du, du kan gå før meg, så slipper du å vente" Fordi det synes jeg er irriterende når jeg bare skal ha 1-2 ting, og de før deg har en FULL handlevogn, og jeg spør "du, kan jg gå før deg, jeg skal bare ha disse tingene her" og jeg får en sur kommentar tilbake "nei du får vente som alle andre" særlig om jeg bare skal kjøpe en tyggis, og jeg har 10kr i kontant, det tar 1min lengre for den personen å vente -.-
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Jeg pleide alltid å oppfordre ungen min til å følge køen. Hvis det ble murring over noen andre som snek foran pleide jeg å si (så høyt at de hørte det): "Ja jeg ser de sniker, men vi vet bedre, så vi venter på tur." Når ungen ble eldre sa h*n fra på lignende måte selv. "Se de, tenk at de sniker i køen, de har ikke mye folkeskikk de!" 11
altflyter Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Utrolig mange uspiselige folk der ute, ja. Jeg slutter aldri å bli overrasket over enkelte.. Var og handlet på rema her om dagen.. Jeg skulle ha en tyggispakke og en sjokolade. Stod i køen, og da kom det en eldre dame med en svær handlevogn som prøvde å presse seg inn foran meg. Jeg sa: "unnskyld meg, men det er faktisk en kø her!" og hun svarte "dagens ungdom eier ikke respekt for eldre!" Skjønner meg ikke på enkelte... Eller de som kaster seg fram når det åpnes en ny kasse... Og de som har en full handlevogn og kaster seg foran deg som skal kjøpe en banan... 2
Gjest Bobler Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 Sniking er ekstremt irriterende. Jeg irriterer meg også hvis jeg handler på butikken, og de åpner en ny kasse. De som da er BAKERST med hundre ting spurter for harde livet til den nye kassen, mens de som har stått i kø kjempelenge og kanskje har en liten kurv, ikke slipper til. Dersom noen åpner en ny kasse og jeg kanskje er nr 4 i opprinnelige køen, stiller jeg meg i ny kasse, men inviterer de som sto foran meg i køen, til å gå først. Folk er også helt ekstreme til å snike på buss. Presser seg inn, dytter gamle damer til side og oppfører seg som idioter. Konserter er vel værst. Du har vært 3 timer før tiden for å stå foran på scenen. Plutselig står du langt bak, fordi det alltid er noen som "kjenner noen foran" og som bare skal bak dem. Jeg DRITER i om du kjenner noen foran meg, jeg slipper deg ikke forbi. Vil du stå foran, så får du stå der til å begynne med. Ikke kom 5 minutter før og press deg fram som en idiot og ødelegg for oss som har vært tidlig ute. 6
Gjest ms_kwang Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 hihi husker jeg var på døgnvill, det året hvor sex pistols skulle spille, og jeg bare MÅTTE stå fremst, så jeg stilte meg der allerede etter konsert #2 x) Aldri meeer, med så mange folk klemt, og presset, og måtte vente med å komme seg ut etter konserten x) Det året med 50cent så stakk jeg allerede etter 2 sangen eller noe sånt hva med busskø da? Når bussen stopper og folk skal av, så pusher folk seg igjennom ikke lar folk gå av først >.< er så irriterende! også er det jo på mange busser hvor det står :"Utgang bak" altså da betyr det utgangen er midten eller bakerst, IKKE fremst, når folk skal inn å betale og noen bare presser seg forbi deg, nei fy f altså >.<
Carrot Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Jeg er nok en av de som sier fra om noen sniker, noe ala - unnskyld men så ikke du at køen startet der bak? Gjerne med et pent smil... Funker hver gang... 1
Gjest Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 Kjenner det begynner å koke bare av å lese disse historiene. Det er så forbanna frekt å snike, at jeg har ikke ord! Hva får folk til å tro at de har mer rett til å komme først fram til kassa enn jeg som faktisk har stått der lenger? Shangalabangala!
pinar Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Utrolig mange uspiselige folk der ute, ja. Jeg slutter aldri å bli overrasket over enkelte.. Var og handlet på rema her om dagen.. Jeg skulle ha en tyggispakke og en sjokolade. Stod i køen, og da kom det en eldre dame med en svær handlevogn som prøvde å presse seg inn foran meg. Jeg sa: "unnskyld meg, men det er faktisk en kø her!" og hun svarte "dagens ungdom eier ikke respekt for eldre!" Skjønner meg ikke på enkelte... Eller de som kaster seg fram når det åpnes en ny kasse... Og de som har en full handlevogn og kaster seg foran deg som skal kjøpe en banan... Å jeg har lyst å kysse kasserene på kinnet når de sier fra. Det hender at den som åpner ny kasse og ser at personen bakerst i køen løper frem og sier da: Jeg tror nok det var andre som var foran deg. :D 2
altflyter Skrevet 20. november 2011 #15 Skrevet 20. november 2011 Å jeg har lyst å kysse kasserene på kinnet når de sier fra. Det hender at den som åpner ny kasse og ser at personen bakerst i køen løper frem og sier da: Jeg tror nok det var andre som var foran deg. :D Jeg gjorde ofte dette da jeg jobbet i butikk selv, men fy søren så sint noen av snikerne kunne bli... Hviken rett hadde jeg til å snakke til dem...? De fleste bare lot som om de ikke forstod at det faktisk var en kø...
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #16 Skrevet 20. november 2011 Jeg opplevde at en kassadame vinket frem de som sto bak meg i kassa, fordi de hadde kjøpt øl og ølsalget skulle stenge. Jeg skulle rekke bussen, så da satte jeg fra meg varene og gikk.
altflyter Skrevet 20. november 2011 #17 Skrevet 20. november 2011 Jeg opplevde at en kassadame vinket frem de som sto bak meg i kassa, fordi de hadde kjøpt øl og ølsalget skulle stenge. Jeg skulle rekke bussen, så da satte jeg fra meg varene og gikk. Det har hendt at jeg har gjort det og, men da ALDRI uten å spørre de som står foran i køen først...
Gjest Thessie! Skrevet 20. november 2011 #18 Skrevet 20. november 2011 Det har hendt at jeg har gjort det og, men da ALDRI uten å spørre de som står foran i køen først... Hvorfor egentlig? Det er jo de som skal kjøpe øl sitt ansvar å faktisk komme før salget stenger.
Genesis Skrevet 20. november 2011 #19 Skrevet 20. november 2011 Aldri opplevd at noen har sneket foran meg. Må ha vært ekstremt heldig!
pinar Skrevet 20. november 2011 #20 Skrevet 20. november 2011 Jeg gjorde ofte dette da jeg jobbet i butikk selv, men fy søren så sint noen av snikerne kunne bli... Hviken rett hadde jeg til å snakke til dem...? De fleste bare lot som om de ikke forstod at det faktisk var en kø... Det sier mer om dem enn om deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå