AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Hei! Jeg velger å være anonym fordi har diskutert akkurat det samme med familie og venner, vil ikke bli gjenkjent ved en annen anledning :-) Vel, jeg er veldig glad i vårt kjære land Norge og føler meg så utrolig heldig som ble født her, både med tanke på vårt veldig fungerende land, men også naturen! Jeg har lyst å stå på Preikestolen, klatre på Svartisen, gå opp Galdhøpiggen, rafte i Sjoa, jeg vil gå på sommerstid fra Longyearbyen og rundt på andre siden av Billefjord, gå over Hardangervidda -kanskje fra Eidfjord til Kinsarvik... Dette er det jeg hovedsaklig vil gjennomføre. Hva er det du synes man bør oppleve i Norge? Noe du vil anbefale, eller er det noe du har kjempelyst til?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Seilferie på Helgelandskysten. Gjorde det i fjor, i år og mest sannsynlig til neste år også. Du kan lese om opplegget her: http://www.dn.no/d2/reise/article2248693.ece Hadde en utrolig fin seilas natterstid inn mot Engabreen (del av Svartisen - den mest kjente) og en kjempedag med brevandring dagen etter. Flinke instruktører og vi fikk lekt oss masse! Anbefales! 2
Gjest SnowLeopard Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 (endret) Man bør strengt tatt ha opplevd Jotunheimen - Besseggen i øst, Galdhøpiggen i midten og de bratte Hurrungane i vest. Problemet er at det er så j*vla folksomt her sommerstid, jeg hater kø. Så vår eller høst er mye bedre! Ingenting er som å sette perfekte telemarksspor nedover Styggebreen under Galdhøpiggen mutters alene en dag i mai!! Andre "perler": Aurlandsdalen, Fuglesteg, Slogen/Sunnmørsalpene, Jostedalsbreen.... Endret 19. november 2011 av SnowLeopard
Gjest uAnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 (endret) Moskussafari på Dovre, og da kan du stikke innom en av Nord-Europas lengste canyoner. Det ligger på veien dit. Endret 19. november 2011 av uAnonymBruker
Gjest navnelapp Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Kjerringøy står på mi liste, det same gjer Senja. Runde er ein flott plass, aktuell no fordi Vaffelhjarte er spelt inn der. 1
Wildy Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 Kanskje ikke like storslagent som endel annet nevnt her, men Ringholmen er verdt et besøk! Snakke meg om lita steinrøys midt i havet! Kjempeflott!http://www.ringholmen.no/om-ringholmen Og Norges minste stavkirke finner du på Grip, også en øy verdt å besøke!dro utover i stiv kuling, fikk testet sjøstyrken, for å si det slik;-) http://www.visitmr.com/more-og-romsdal/grip Røros på vinteren er kjempefint; dit må jeg hvert år. Vi har et praktfult land; med store og "små" severdigheter.
Gjest Elissima Skrevet 19. november 2011 #8 Skrevet 19. november 2011 Lofoten! Jeg har aldri vært der selv, bare sett bilder. Tenk å være der om sommeren og leie seg en rorbu. Virker så idyllisk Jeg liker Stavanger, Trondheim og Hvaler. Mange flotte steder på fjellet også.
Envy Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 (endret) Jeg synes stavkirkene er så fine jeg, og nidarosdomen Også er østerdalen og gudbrandsdalen generelt vakkert, og perfekt for fine fjellturer Geilo er også noe for seg selv, de har også de beste slalombakkene i landet, etter min oppfatning da Endret 19. november 2011 av Envy
Gjest uAnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #10 Skrevet 19. november 2011 Kom til røros, du kan få låne gjesterommet mitt, jeg kan vise deg 42 minusgrader, DET er en severdighet ikke mange får med seg 1
freddy Skrevet 19. november 2011 #11 Skrevet 19. november 2011 Å kjøre Helgelandskysten og ende opp på rorbuferie i Lofoten står høyt oppe på lista. Og kjøre Atlanterhavsvegen. Kan anbefale å kjøre Oslo-Bergen over Hardangervidda, samt Trollstigen!
Envy Skrevet 19. november 2011 #12 Skrevet 19. november 2011 Å kjøre Helgelandskysten og ende opp på rorbuferie i Lofoten står høyt oppe på lista. Og kjøre Atlanterhavsvegen. Kan anbefale å kjøre Oslo-Bergen over Hardangervidda, samt Trollstigen! Atlanterhavsveien er nydelig!
challenger Skrevet 19. november 2011 #13 Skrevet 19. november 2011 Bergen, Norges vakreste by, er verdt et besøk:)
Gjest Doh Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Jeg har vært på bilferie langs hele Vestlandet. Anbefales. Vil spesielt trekke frem Geirangerfjorden, Atlanterhavsveien og Vestkapp og Runde. Og rorbuferie i Lofoten er en kjempeopplevelse. Tok båten fra Bodø, dro ut til Å, inn til Svorvær og Henningsvær før vi avsluttet ved Saltstraumen. Har også vært på bilferie fra Tromsø, opp til Nordkapp, inn på Finnmarksvidda og tilbake igjen. Var på Nordkapp, i Alta, Kautokeino osv. Anbefales også. Så ja, bilferie Norge rundt er utrolig. Og så er jo Sørlandet på sommeren noe man må få med seg 1
Fandenivoldsk Skrevet 20. november 2011 #15 Skrevet 20. november 2011 Må reklamere litt lokalt her og si Bleiksstranda og hvalsafari på Andenes! http://media2.origo.no/-/cache/image/953098_h473079b80fc978c79984_v1246604940_647x.jpeg http://www.fjordpass.no/sitefiles/site1/shop/whale-safari-in-andenes.jpg Jeg har veldig lyst til å bestige Galdhøpiggen.. tviler på at det noen gang kommer til å skje, men
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #16 Skrevet 20. november 2011 TS her! Masse flotte steder dere har plukket fram. Likte spesielt Atlanterhavsveien og Trollstigen, kan tenke meg at det ville vært en kjempetur å sykle opp trollstigen! Selv bor jeg i Nord-Norge og tar nesten for gitt hvor flott vi har det, er lett å glemme hva som er rundt en! Men jeg kommer alltid på hvor fint det er når man står på toppen av et fjell, ser ut over utsikten og gleder seg til å kjøre ned i deilig vårsol og slushføre Jeg kan forresten tipse om Vesterålen i nordland, oh gosh! Det er definisjonen på vakkert!
Spiralis Skrevet 20. november 2011 #17 Skrevet 20. november 2011 En fin reise er å dra til Lom og ta dagstur opp til Gallhøpiggen, så kjøre over til Geiranger, videre via Ørnevegen og Valdalen til Trolstigen og Åndalsnes. Besøke Trollveggen ved Åndalsnes og deretter å reise ut til Bud og Atlanterhavsveien. Ta ferge fra Molde til Vestnes og kjøre til Ålesund med Jugendbebyggelsen og akvariet. En utrolig flott reise med sinsyk natur med alt fra høyfjell til ytterste nakne holme. Både folketomme vidder og by. Både Lom, Åndalsnes, Bud og Ålesund er flotte steder å overnatte. Yttersiden av Senja er et kjempeflott og utrolig variert reisemål. Man kan bo på Finnsnes og ta dagsturer. Svaberg og frodig på Sør-Senja. Vildt og arktisk på Nord-Senja. Skrollsvika, Havn, Gryllefjord, Senjahopen, Medfjordvær og Husøy er steder vedr å besøke. Besøke Bergen og ta en guidet tur er en fin opplevelse. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #18 Skrevet 20. november 2011 Helgelandskysten - med stopp på Trænafestivalen selvfølgelig. Norges beste festival! 1
K.B.E Skrevet 21. november 2011 #19 Skrevet 21. november 2011 I Bergen har vi turen over viddene. Jeg har gått der en gang fra Ulriken til Fløyen. Sørlandet om sommeren (hvertfall) er fint å oppleve. Bl.a. Kanelstranden.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #20 Skrevet 21. november 2011 Lofoten og Røst er et fantastisk og eksotisk område som bør oppleves
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå