Gå til innhold

Barn og Trekant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å høre litt her inne på KG om deres tanker rundt det å se på sex-programmet Trekant sammen med barn under 12 år.

Var på besøk igår hos min venninne, og de satt (hun og mannen) å så på NRKs sexprogram Trekant i samme rom som deres datter og sønn, begge under 12 år. De så ikke på TVen men det var høyt nok til at de fikk med seg alt, om de ville. Episoden viste jo en kvinne som påførte seg selv orgasme, med TV-skjermen full av underlivet hennes osv. Ingen sensur. Min venninne og mannen (og meg) er i 40-årene hvis det er viktig. Jeg sa ikke noe, har tidligere luftet forsiktig mine meninger om leggetiden og visse deler av oppdragelsen, men det var uten hell. Fikk inntrykk av at jeg var veldig streng, og jeg vet at å legge seg opp i andre's måter å gjøre ting på ikke er så populært.

Jeg reagerte på at ungene var oppe så sent, men det verste var jo dette programmet som jeg mener personlig burde ha et selvsagt aldersgrense på rundt 13-14 år lavest. Hva mener dere? Er det bare jeg som er en prippen mor? Jeg ville ikke gjort det samme med mine barn tilstede, selv om de er 13 og 15. Men alle er forskjellige da..?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drøyt, synes jeg. Men jeg må flire litt når du skriver "påførte seg selv orgasme" - som om det var noe negativt. :fnise:

Skrevet

Jeg hadde dødd om jeg måtte se på Trekant med foreldrene mine, og jeg er 17 og seksuelt erfaren. Stakkars barn.

• Liker 5
Gjest Bomullsdott
Skrevet

Jeg syns ikke barn under 12 år bør se på trekant, så her syns jeg foreldrene gjorde en feil.

Man bør helst være 14 år eller eldre, mener jeg. Men uansett syns jeg ikke noe om å se dette programmet sammen med foreldrene sine. :haar:

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke problemet. Tror de har heller mer godt av det.

Sex og nakenhet bør skilles og samtidig normaliseres.

Men, men, for noen er det jo så klart sunnere å se noen bli skutt i fillebiter og torturert da.

• Liker 1
Skrevet

Drøyt, synes jeg. Men jeg må flire litt når du skriver "påførte seg selv orgasme" - som om det var noe negativt. :fnise:

Jeg prøvde å skrive det på en.. "profesjonell" måte :fnise:

Takk for svar, mulig jeg ikke er så prippen og streng likevel. Jeg ville ALDRI sett sammen med mine foreldre heller om dette programmet hadde eksistert da jeg var yngre :eeeh:

TS

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke problemet. Tror de har heller mer godt av det.

Sex og nakenhet bør skilles og samtidig normaliseres.

Men, men, for noen er det jo så klart sunnere å se noen bli skutt i fillebiter og torturert da.

Men foreldre smilte og kom med kommentarer som "dette må du gjøre på meg", "dette må vi teste".. Kommentarer som jeg som besøkende egentlig ikke ville høre så mye om :fnise: Det lå litt for mye sex i luften på en måte. Men er for normalisering, men helst på andre måter. Når barna er så "liten" mener jeg.

TS

• Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

My thoughts exactly! :ler:

Også enig i at det er litt drøyt mtp. barna. Programmet i seg selv synes jeg er helt ok, for voksne mennesker, men det er ikke noe barn trenger å se på.

• Liker 1
Skrevet

Dette hørtes veldig spesielt ut! For det første synes jeg barna er for små i en alder av under 12 år til å se sånt, og det høres helt feil ut at foreldrene sitter å kommenterer hva de skal gjøre med hverandre iht det som blir vist på Trekant!

Jeg har ei datter på 14, snart 15. Vet hun så litt på Trekant da det gikk forrige sesong, men jeg tror hun ville ha kveltes av flauhet skulle hun sett det sammens med meg eller faren..... T.o.m filmer med romantiske scener er superflaut å se sammen med oss voksne...

Sikkert vanskelig å ta det opp med vennina di, men jeg tror jeg ville ha prøvd å snakket om det likevel..

Skrevet

NRK har gitt Trekant 15 års anbefalt aldersgrense, og det mener jeg nok det er en grunn tli. Greit nok at tenåringer ser programmet og lærer, men jeg mener at man i alle fall bør få en anledning til å utforske sin egen kropp før man går inn i avdelingen for viderekommende..

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en av de som liker dette programmet og syns det er bra at ungdom har et program som lærer dem mer om sex, men jeg ville aldri latt barn under 12 år se på dette programmet. Jeg syns en bør være 14-15 år for å få lov til å se det.

Skrevet

Jeg hadde fått rimelig hastverk med å forlate rommet hvis min 14-årige sønn hadde vært tilstede. Det hadde sikkert han hatt også!

Man kan ikke sammenligne dette med voldscener fra spill og film!

Og egentlig så er jeg litt betenkt til hele programserien. Er forsåvidt ok at ungdommen får se dette, men vet ikke om jeg liker at det sendes på nrk slik at det havner på skjermen mer eller mindre tilfeldig hos hvermansen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...