AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Eller er du mest nøye med kosthold og trener for å holde deg i form? Hvor høy er du, og hva veier du? Hvor ofte spiser du godteri/usunt?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Nei, jeg må ikke trene eller slanke meg for å holde vekta. Spiser helt vanlig mat basert på mest mulig rene produkter og lager middag fra bunnen av, lite junk, drikker ikke brus og spiser akkurat så mye godteri jeg har lyst på og det er ikke så himla mye. Trener gjør jeg fordi det gir meg noe positivt. Altså et totalt avslappet forhold til kropp, mat og trening.
Frøken Smilla Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Jeg føler at overskriften din og spørsmålet i innlegget ikke helt samsvarer, men jeg skal forsøke å svare på begge deler. Må du trene for å holde vekten? Tja, det tror jeg vel egentlig ikke? Ikke trene-trene, i alle fall. Jeg har alltid vært mye i bevegelse; er glad i å gå turer, har en jobb der jeg sjelden sitter stille, beveger meg helst til fots fra a til b, dersom avstand og tid tillater det, og så videre. Jeg har veid det samme som nå (+/- 5 kg) siden jeg var 19. Nå er jeg 32. Dete jeg dog merker, er at i perioder hvor jeg trener med høy intensitet og/eller ofte (mer enn 3 ganger i uken) er jeg mer sulten enn ellers. Så om noe, er jeg vel kanskje disponert for å øke vekten av å trene mer ... Er du mest nøye med kosthold eller trening for å holde deg i form? For meg har ikke dette spørsmålet så mye med vekt å gjøre, egentlig. Hva kosthold angår, så er jeg mest glad i fisk og grønnsaker i utgangspunktet, og har aldri vært særlig begeistret for fet mat. Jeg liker best å spise sunt (i alle fall det som i gamle dager ble kalt sunt. Ikke LCHF-sunt ...), og gjør derfor det. Det betyr dog ikke at jeg holder meg unna usunne saker, men jeg prøver å begrense godteri-inntaket til helgen (fredag/lørdag), rett og slett fordi jeg ikke tror det er bra for tenner, hud og kropp å spise så mye sukker og usunt hele tiden. Når det gjelder trening, kjenner jeg at kroppen min har godt av den. Jeg blir sterkere, orker mer, og jeg får mindre vondt i rygg, nakke og skuldre ved å trene styrke jevnlig. Hvor ofte spiser du godteri/usunt? Godteri spiser jeg vel egentlig bare i helgen. Usunne ting som kaker og annet spiser jeg hvis vi er borte og får det servert. Hvor høy er du, og hva veier du? Jeg ønsker ikke å presisere det, for min vekt og høyde skal ikke være sammenlikningsgrunnlag for noen andre enn meg selv. Men jeg er gjennomsnitlig høy (til å være kvinne), og er slank.
baltazar Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Like nøye med begge deler. Nå som målet mitt er å øke muskelmasse, så spiser jeg mer enn det kroppen klarer å forbrenne. Fra Mars måned og frem mot høsten kommer jeg til å spise mindre enn det jeg forbrenner for å minske fettvekten. Trener mest styrke men også intervall kondisjon.
Gjest *smak* Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Ja, jeg må trene for å holde vekten....
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Jeg er naturlig slank og må hverken trene eller passe på kostholdet for å holde vekta. Jeg trener litt og spiser sunt likevel (forebyggende, både mht. vekt og helse forøvrig). Jeg er 160cm og veier ca.60kg. Spiser ikke halvfabrikata eller ferdigmat. Lager maten fra bunnen av og drikker lite alkohol. Drikker pepsi max av og til i helgene, men mest vann. Drikker aldri saft, ikke glad i rødt kjøtt og spiser ikke godteri annet enn sjokolade. Drikker mye kaffe og te, men alltid uten søtning. Er heller ikke glad i brød.
Smores Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 Jeg har aldri trent i mitt liv utenom gymtimene på skolen. Har aldri vært overvektig, men ikke slank heller. Når det er sagt, går jeg mye tur med hunden og bruker beina mye i jobben min, så mosjon får jeg, og det har alltid vært nok. Begynte å trene for ca 2 mnd siden, og merker at jeg blir mer sulten av det, samt har fått bedre kondis. Men for å svare på spørsmålet ditt; nei, jeg trenger ikke å trene for å holde vekten, men jeg trenger å bevege meg for å ikke gå opp i vekt
Gjest *Maja* Skrevet 19. november 2011 #8 Skrevet 19. november 2011 Må ikke trene for å holde vekta; da er det kalori inn/ut som gjelder, men føler meg som en dass om jeg ikke trener. Elsker å jogge; føler meg fastere, har mer overskudd og energi og er rett og slett kjempeglad i å trene. Eller er du mest nøye med kosthold Spiser sunt og lite sukker og raske karbs og trener for å holde deg i form? Trener for å holde meg fast i fisken og fordi jeg føler meg mer opplagt og fresh når jeg trener. Hvor høy er du, og hva veier du? 1,73 52 kilo Hvor ofte spiser du godteri/usunt? Hovedsaklig en gang i uka.
Gjest made4u Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 Ingen MÅ trene for å holde vekten eller gå ned i vekt, da dette kan gjøres utelukkende med kostholdsjusteringer. Når det er sagt så er det å trene noe som anbefales, det sier seg selv at man har bedre forutsetninger dersom man trener kontra om man lar det være. Det finnes ingen gode grunner til å ikke bruke kroppen, desto flere grunner til å bruke den - se derfor heller mot mulighetene du har for å trene/bevege deg, heller enn å finne påskudd og bortforklaringer etc. for å la det være. Altså er ikke det at du kan holde vekten eller gå ned i vekt med å være passiv noe godt argument samme hvordan det vris og vendes på.
Tropic Skrevet 19. november 2011 #11 Skrevet 19. november 2011 Nei, jeg må ikke trene for å holde vekten.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Nei, jeg må ikke trene for å holde vekten, men jeg foretrekker å gjøre det. 1. Jeg ønsker å spise det jeg vil, når jeg vil det. 2. Jeg ønsker å bygge opp et sterkt skjelett for å unngå benskjørhet. 3. Jeg ønsker å ha en sterk muskulatur for å unngå belastningsskader i jobb og fritid. Jeg spiser normalt sunt, og koser meg med et kakestykke eller en bolle når jeg har lyst til det (ikke så ofte), og en sjokolade eller to i helgen.
Ethereal Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 Eller er du mest nøye med kosthold og trener for å holde deg i form? Jeg er mest nøye med kosthold. Mitt svake ledd er at jeg er glad i sjokolade, men ellers spiser jeg sunt. Hvor høy er du, og hva veier du? 165 cm og 58 kg. Hvor ofte spiser du godteri/usunt? Usunt spiser jeg veldig sjeldent. McDonaldsmat har jeg ikke spist siden sommerferien (og har ingen planer om å spise det igjen på en stund), så det mest usunne jeg spiser er nok pizza, og det blir det ca. 2 ganger i mnd. Sjokolade spiser jeg 2-3 ganger i uka. Som regel kjøper jeg en pose med sjokolade, og spiser det til det er tomt, som tar 2-3 dager.
Gjest Tigress Skrevet 21. november 2011 #14 Skrevet 21. november 2011 Det verkar på meg som om det er viktigare å ikkje ete for mykje. Trener eg et eg meir, det justerer seg sjølv. Et eg for mykje blir eg feit. Blir ikkje særleg mykje tynnare av å trene mykje, då et eg berre meir. Undantaka er om eg brått skrur opp treningsmengda mykje. 16cmoh og 53kg. Litt feit no, ete litt mykje. Trent ganske normalt. Eg et litt snop i ny og ne. Mest brysomt med snop og is og slikt på jobb, faktisk, i daglegkosthaldet legg eg opp til snop og slikt berre i helgane.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #15 Skrevet 21. november 2011 Ja, det vil jeg si at jeg må. jeg er i overgangsalderen og har i tillegg lavt stoffskifte, så jeg har veldig lav forbrenning. Hvis jeg ikke trener kan jeg nesten ikke spise noen ting, da går jeg småsulten rundt hele tiden. Så jeg trener for å kunne spise normalt uten å legge på meg.
Geparden Skrevet 21. november 2011 #16 Skrevet 21. november 2011 16cmoh og 53kg. Litt feit no, ete litt mykje. Trent ganske normalt. Med høyde 16 cm og vekt 53 har du BMI 2070. Hvis det er å spise "litt mye" er det ledig en plass som hjelper på skipet som kunne gå både til lands og vanns Selv må jeg trene for å holde vekten fordi jeg nå er ganske slank og har et usunt forhold til mat. Trener jeg ikke nok går jeg opp 5-6 kg på kort tid. Ikke noe problem utseendemessig og med margin innenfor slank fortsatt, men jeg føler meg slaskete og kvapsete. 1
Rosie Skrevet 22. november 2011 #17 Skrevet 22. november 2011 (endret) Nei, jeg må ikke trene for å holde vekten, jeg trener for å være i form og ha en stram og fin kropp. Kostholdet er det jeg passer på om jeg skal holde vekten. Nå er det lenge siden jeg veide meg, og tenker generelt veldig lite over hva jeg veier. Speilbilde og hvordan klærne passer forteller meg det jeg behøver å vite. Glemte å legge til, jeg er 169 cm og 57 kg. Spiser godteri par ganger i måneden. Endret 22. november 2011 av Rosie
Gjest Tigress Skrevet 22. november 2011 #18 Skrevet 22. november 2011 Med høyde 16 cm og vekt 53 har du BMI 2070. Hvis det er å spise "litt mye" er det ledig en plass som hjelper på skipet som kunne gå både til lands og vanns Oj, hihi, her mangla det ein 0, ja!
metempsychosis Skrevet 22. november 2011 #19 Skrevet 22. november 2011 Må du trene for å holde vekten? Nei, vekten holder seg fint uten trening. Har heller merket at jeg har gått opp i vekt i de periodene jeg trente veldig mye (styrke osv) ^^ Er du mest nøye med kosthold og trener for å holde deg i form? Jeg passer jo på å spise så sunt som mulig, men ikke for å "holde" vekten eller gå ned i vekt. Kroppen min greier det ganske bra selv. (men jeg må nesten legge til at jeg ikke har usunne mat-vaner, det har nok noe å si) Hvor høy er du, og hva veier du? Er 1.55 høy og veier 47 kg (normal vekten er på 45 kg, men det er bare knappe 2 måneder siden jeg fødte mitt andre barn) Hvor ofte spiser du godteri/usunt? Jeg knasker aller helst i meg tørket frukt og nøtter/mandler når jeg har lyst på noe "godt". Noe som skjer ganske ofte For å si det sånn: Jeg ser på mat og trening som fundamentalt viktig i livet. Ikke for å passe inn i en eller annen kropps-trend, men for å føle meg vel
Gjest otrivin Skrevet 23. november 2011 #20 Skrevet 23. november 2011 MÅ du trene for å holde vekten? Nei, går egentlig ned i vekt når jeg ikke trener. Eller er du mest nøye med kosthold og trener for å holde deg i form? Er ikke nøye med kosthold, går gjerne ned i vekt hvis jeg spiser usunt, men syns sunn mat smaker bedre så blir jo ikke så altfor gale uansett. Trener fordi jeg syns det er mer givende å komme inn og slappe av etterpå. Er veldig rastløs også. Og for å forebygge at kroppen råtner både innvendig og utvendig. Og er jo greit å ha formen også. Hvor høy er du, og hva veier du? 156 cm og 34-38 kg (går litt opp og ned) Hvor ofte spiser du godteri/usunt? Liker ikke godteri, men drikker brus hver dag. Og i det siste har det kanskje blitt mye pepperkaker også... Hehe. Og julepølse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå