Perelandra Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Animal Planet har en test hvor man kan finne den katterasen som passer best: Cat breed selector I tillegg finnes det også en oversikt over rasene med poeng for ulike egenskaper. Selv tok jeg testen bare for gøy for å se hva slags resultat jeg fikk, og om det er i samsvar med de ønskene jeg selv har. Jeg har ikke planer om å skaffe meg noen ny katt med det første, men er litt svak for Maine coon eller kanskje Norsk skogkatt. Kjæresten derimot sier han kan tenke seg en Britisk korthår. Skal jeg skaffe meg en rasekatt, ønsker jeg er robust katt som kan være ute. Den må langt på vei kunne være selvstendig, men samtidig være tillitsfull og knytte seg til tett til menneskene. Jeg tar en slik test med en stor klype salt, men det kan jo gi en liten pekepinn på hva som passer. Selv fikk jeg disse resultatene: American Curl 94% American Wirehair 94% Cymric 94% Siberian 94% Snowshoe 94% Maine Coon 93% Manx 93% Scottish Fold 93% Chartreux 92% Turkish Angora 92% Norwegian Forest Cat 91% Russian Blue 91% Turkish Van 91% Birman 90% American Shorthair 89% Havana Brown 89% Ragdoll 89% Singapura 89% Bengal 88% Bombay 88% British Shorthair 88% Somali 88% Devon Rex 87% Japanese Bobtail 87% Abyssinian 86% Egyptian Mau 86% Korat 86% Ocicat 85% Tonkinese 85% Burmese 84% Balinese 83% Javanese 83% Oriental 83% Persian 82% Sphynx 82% Colorpoint Shorthair 81% Siamese 81% Himalayan 80%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå