Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en økonomioppgave som skal leveres innen mandag. Jeg har aldri hatt økonomi før og har prøvd å lest pensumboken men skjønner rett og slett ingenting!

Har lagt ved øvingen, og hvis noen har tid og har lyst til å være veldig snille med en stakkar student så setter jeg stor pris på det! :)

øving 3.doc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har aldri hatt økonomi før, men det har vel vært forelesninger? Skjønner jo at ting er vanskelig dersom du aldri har hørt uttrykkene, sett en oppgave bli løst eller aldri har løst en selv.

I hvilken sammenheng er dette?

Skrevet

Dette er veldig basis økonomi da, står det virkelig ikke i bøkene dine? Har du ikke vært på forelesning? Eller er dette videregående økonomi?

Vil anbefale deg å finne fram bøkene dine og se, i alle mine bøker står dette veldig godt forklart iallefall!

Skrevet

Økonomidelen er kun en tredjedel av faget, med kun 3 forelesninger i hver den. Den forelesningen hvor dette ble gjennomgått hadde jeg ikke mulighet til å dra i.

Jeg har prøvd å se i bøkene uten hell. Vet det er veldig basis økonomi, men klarer allikevel ikke å forstå hvordan jeg skal gjøre det..

Skrevet

Er det ikke oppgaver/eksempler i bøkene? Det letteste for deg er da å regne igjennom disse. Start helt på begynnelsen.

Dersom du ikke har gjort noen oppgaver hittil så ligger du tynt ann. I økonomifaget er oppgaveløsning alfa og omega.

Skrevet

Er ikke eksempler som går på dette i boka, synes generelt boken er veldig dårlig så har ikke fått noe ut av å se på den.

Skrevet

Det er ingen her som kan hjelpe deg. Når du er så totalt blank på alt så hjelper det lite om noen hadde gitt deg løsningen for du hadde allikevel ikke skjønt noe som helst. Det er jo det som er poenget. Du får prøve så godt du kan i løpet av helga og levere inn det du har.

• Liker 1
Skrevet

Mener jo selvfølgelig ikke at noen skal gjøre oppgaven for meg!

Tenker mer på litt hint om hvilke formler som kan brukes osv for eksempel.

Skrevet

Da vil jeg anbefale deg å prøve å søke litt på nettet etter lignende oppgaver. Har ikke økonomibøkene mine forran meg, og er en stund siden, så på stående fot kan jeg ikke løse dette. Men let på nettet, kanskje har foreleseren lagt ut forelesningsnotater?

Ellers vil jeg anbefale deg å ta kontakt med noen i klassen din.

Skrevet

Det må da finnes formler i bøkene dine. Dette er jo mer matte enn økonomi - og da må det formler til.

Dersom du finner formlene, så kan jeg gi deg noen hint videre.

Skrevet

sjekket youkok? eventuelt hør med noen året over deg... de hadde samme øvinger som oss selvom de ikke var tellende ifjor. Ellers så står det jo i boka, evnt. søk etter kompendiet, ligger ute på nett.

Skrevet

Har fått gjort en del nå, men lurer på hvordan jeg kan regne ut samfunnsøkonomisk overskudd? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke formelen i boken.

Skrevet

Tror kanskje jeg fikk det til nå. Men oppgave 3 er jeg fullstendig blank på :) Skal leveres inn om 3timer så om noen har noen tips så tar jeg veldig gjerne i mot :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...