Gå til innhold

Toll på bøker

Isiselin

Anbefalte innlegg

Har akkurat bestilt to bøker på Amazon.com og kom til å tenke på det med toll. Jeg har regnet på at det jeg bestilte ligger like over 200 kroner som er tollgrensen.

1. Hvor mye sånn ca. må jeg betale i toll?

2. Synes å huske at jeg leste et sted at det ikke er toll på bøker. Er dette sant?

3. Har aldri bestilt noe fra utlandet. Hvordan forgår dette? Må jeg gjøre noe (fylle ut papirer eller noe) eller får jeg bare regning?

Håper noen kan hjelpe meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Hvor mye sånn ca. må jeg betale i toll?

2. Synes å huske at jeg leste et sted at det ikke er toll på bøker. Er dette sant?

3. Har aldri bestilt noe fra utlandet. Hvordan forgår dette? Må jeg gjøre noe (fylle ut papirer eller noe) eller får jeg bare regning?

1. ingenting :D

2. ja, det er sant at det ikke er toll på bøker :D

3. ikke jeg heller, så det vet jeg ikke :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du bestiller fra amazon.com eller fra amazon.co.uk (kortere leveringstid og lavere porto), så trenger du ikke tenke på noe som helst faktisk! Bare bestille - betale med visakortet ditt (ett av de aller aller sikreste nettstedene for betaling på den måten!) - og vente på pakke i posten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Måtte bare skyte inn en kommentar:

Det er ikke toll på bøker, akkurat som det ikke er toll på noen varer med opprinnelse innen EU/EØS. Derimot er bøker unntatt merverdiavgiften (momsen), som belastes alle kjøp fra utlandet så sant varens verdi overstiger 200 NOK.

Ettersom dette er bøker og MVA-fritt så vil du ikke mottat noen regning såklart. Hadde du derimot bestilt noe som må fortolles inn, så er dte mest vanlig at spedisjonsfirmaet som frakter varene fortoller og så får du en faktura på moms og ev. toll/andre avgifter. Du kan også eventuelt fortolle selv over internett. Se forøvrig www.toll.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...