Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til vanlig bruker jeg løs hår. i tillegg bleker jeg håret som gjør at håret mitt blir veldig tørt.

Håret mitt har nå blitt så slitt av all den bruken av løs håret og bleking at det begynner å knekke!

Jeg har også mistet litt hår der clipsene har vært.

Jeg vurderer nå å kjøpe meg en parykk!

Er det fler her inne som bruker det parykk?

Ser man at det er parykk?

Og er det sånn at parykken kan falle av i et vindkast?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har udødelig hår.. Bleket det 5 ganger, og brukte 2 hårfarger på samme dag. Det skinner som alltid, og er fortsatt tykt og fult av volum <.<

Men jeg har brukt mye løshår og parykk før i tiden. Jeg har ikke hatt noe problem med at noen har merket det, men det kommer veeeldig an på hva du kjøper. Har aldri mistet det i vinden heller.

Skrevet

Hvor kjøpte du håret?

Og er det "fester" under parykken eller noe som man skal feste i sitt eget hår?

Skrevet

Til vanlig bruker jeg løs hår. i tillegg bleker jeg håret som gjør at håret mitt blir veldig tørt.

Håret mitt har nå blitt så slitt av all den bruken av løs håret og bleking at det begynner å knekke!

Jeg har også mistet litt hår der clipsene har vært.

Jeg vurderer nå å kjøpe meg en parykk!

Er det fler her inne som bruker det parykk?

Ser man at det er parykk?

Og er det sånn at parykken kan falle av i et vindkast?

Unnskyld at jeg spør, men hvordan kan du gå så langt at du ihjelbleker håret ditt? Burde ikke varselslampen ha lyst litt tidligere..? PARYKK liksom, det er det kreftpasienter går med når de mister håret av cellegift.

• Liker 4
Skrevet

Mitt råd er: farg håret ditt i en mørkere farge, kjøp shampoo, conditioner, hårkur, varmebeskyttende og gjerne leave-in i tillegg, hos frisør, og gi faen i løshåret ditt. På tide å våkne når du har ødelagt håret ditt på den måten. Lykke til! :)

• Liker 10
Skrevet

Mitt råd er: farg håret ditt i en mørkere farge, kjøp shampoo, conditioner, hårkur, varmebeskyttende og gjerne leave-in i tillegg, hos frisør, og gi faen i løshåret ditt. På tide å våkne når du har ødelagt håret ditt på den måten. Lykke til! :)

Problemet mitt er at jeg passer bare til lyst hår.

Jeg prøvde å bli mørkere for et par år siden, men da ble jeg bare likblek i ansiktet.

:/

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men hvordan kan du gå så langt at du ihjelbleker håret ditt? Burde ikke varselslampen ha lyst litt tidligere..? PARYKK liksom, det er det kreftpasienter går med når de mister håret av cellegift.

Jeg trodde ikke at det var så uvanlig å bruke parykk?

Det er jo mange kjendiser som bruker det.

Eks. Jennifer lopez, britney spears, christina aguilera...

Tror ikke at noen av de har kreft?

• Liker 1
Skrevet

Ingen fler som bruker/har brukt?

Skrevet

Nei. Jeg har mer enn nok naturlig hårvekst

Skrevet

Ja, men jeg spør ikke deg

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg prøvde å bli mørkere for et par år siden, men da ble jeg bare likblek i ansiktet.

Jeg antar at du ikke opprinnelig har så lyst hår, ettersom du må bleke det. Da er det bare tull at du kun passer så lyst hår - man kler jo sin naturlige farge, det er jo den som harmonerer best med hudtonen din. Jeg ville gått til frisør og farget håret tilnærmet likt din naturlige farge, samt klippet av det som er mest ødelagt, og så gitt det et års tid uten noe mer kjemikalier eller løshår av noe slag. La det få være helt i fred, ha håret oppsatt hvis du føler det er tynt og fælt. Bruk gode pleieprodukter. Målet er jo at alt håret skal vokse ut igjen og bli noenlunde sunt og pent. Dette tar tid. Når håret er blitt ålreit igjen, så må du for all del ikke starte igjen med hjemmebleking og løshår, men ta dette som en lærepenge. Etterhvert kan frisøren hjelpe deg med å finne en farge du trives med, ved f.eks. å legge inn noen striper i din naturlige farge for å lysne litt.

Når man har mishandlet håret sitt så mye at det har begynt å tynnes og knekke av, da må man våkne opp! Om du vil bruke parykk i perioden før du får OK naturlig hår igjen får jo være opp til deg, men da bør du nok gå til noen som selger virkelig naturtro parykker, og det kan sikkert koste en del. Uansett bør ikke det være en langtidsløsning, fokuset bør jo være å ordne opp i ditt eget hår! Lykke til :)

Edit: typo

Endret av Cosette
  • Liker 8
Gjest Raindrops
Skrevet

En veninne av meg har en sjelden hårsykdom som gjør at hun har veldig varierende hårvekst på hodet. Hun får parykk dekket av staten.

Dette er ordentlige parykker, som visstnok er veldig dyre. Det virker som om de sitter helt greit fast, det er ikke sånn at de blåser av eller bare sklir av.

Alle blir også veldig overrasket når hun sier at hun bruker parykk, for de har ikke lagt merke til det i det hele tatt.

Skrevet

Jeg går til frisør fast. Og i følge henne er det ikke fargen som gjør at det knekker, det er kulda.. :klo:

Skrevet

En veninne av meg har en sjelden hårsykdom som gjør at hun har veldig varierende hårvekst på hodet. Hun får parykk dekket av staten.

Dette er ordentlige parykker, som visstnok er veldig dyre. Det virker som om de sitter helt greit fast, det er ikke sånn at de blåser av eller bare sklir av.

Alle blir også veldig overrasket når hun sier at hun bruker parykk, for de har ikke lagt merke til det i det hele tatt.

takk for et bra svar! :)

Skrevet

Jeg går til frisør fast. Og i følge henne er det ikke fargen som gjør at det knekker, det er kulda.. :klo:

Og hun har vel et produkt som hun vil selge deg, da, mot kulda?

• Liker 1
Skrevet

Tipper dette er bare noe du innbiller deg. Hvis man er vant til å se seg selv med hvitt hår og brunt ansikt vil alt annet se bleikt og blasst ut. Sannheten er jo at utrolig få kler bleika hår. Jeg ville hørt med noen som kan se på deg og si sin ærlige mening.

Jeg vet ikke så mye om parykker, bare at de som ser bra ut er veldig dyre. Det er jo mange som går med parykk (eldre damer) der man kan se at det er parykk med en gang. Det ville jeg vært forsiktig med :)

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg bruker ( Lace parykk ) Veldig greit og ha en parykk som er i det minste stelt på håret , hadde foresten akurat de samme problemo medd håret mye farging osv ..

Ingen skam og bruke parykk ;)

Skrevet

Varslelampe ? kreft pasienter med cellegift ? du må være stokk idiot

Parykk er for de som trenger det som efk : slitt på håret etter farging og exstasnjon - kreft pasienter med cellegift - vanelige folk går faktisk med parykk !

vi er ikke i 1999 tallet enda vet du ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...