AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Ja, tittlen sier sitt egentlig. Hadde fått inn en helt super treningsrutine. Jogga 3-4 ganger pr uke en lang periode fra før sommeren til nå for noen uker siden. Vesla mi har begynt å sove ELENDIG om natten, og føler meg som en zombie konstant. Det jeg har av ekstra energi går med til velsa mi, mannen min, huset (ALLTID noe som må vaskes/ryddes) og selvfølgelig jobben. Søvn er noe jeg MÅ prioritere når jeg kan, da jeg blir dårlig av lite søvn. På toppen av dette har jeg nettop hatt omganssyken og nå bihulebetennelse. Vært av og på syk nå i en mnd hvertfall. Endelig fått medisin så håper det hjelper. Jeg jobber skift og sliter med å få dagene til å gå rundt med alt som skal gjøres, og sofaen frister mest på slutten av dagen. Trenger derfor noen som jeg kan klare å gjennomføre uten å slite meg ut helt. Vil gjerne stramme opp skrotten litt da... Har bare manglet motivasjon i det siste. Veide for en liten tid tilbake 56 kg, og det liker jeg. Men det var etter en periode jeg ikke spiste godis. Og klarer virkelig ikke leve uten. Eller klarer, men syns det er kjedelig og trist. Spiser sunt og variert og godis i helgene, men vekta kryper oppover føler jeg. Er på 59 nå. Det "vanlige" for meg er nok 58 kg... Der jeg var før fødsel og der jeg alltid har vært. Er 164 cm... hvor store endringer skal egentlig til? Hvor henter jeg energi og motivasjon? Noen i samme situasjon som vil dele godord?
Redbull Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Har vært i samme situasjon. Ikke sett deg ned i sofaen før du har trent! At du sliter med å få dagene til å gå rundt nå er ikke bra, dette vil komme seg med trening! Trening gir energi, den tar ikke enrrgi hva med å gå tur, sykle eller løpe med babyen?
aviccii Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Har vært i samme situasjon. Ikke sett deg ned i sofaen før du har trent! At du sliter med å få dagene til å gå rundt nå er ikke bra, dette vil komme seg med trening! Trening gir energi, den tar ikke enrrgi hva med å gå tur, sykle eller løpe med babyen? Kjenner meg mye igjen her! Jeg kjøpte med en trimsykkel som står i stua. den sykler jeg på så snart muligheten byr seg. Sykler ca 30 min om gangen. etterpå tøyer jeg ut og tar noen mage øvelser osv før jeg går i dusjen. Etterpå setter jeg meg i godstolen med god samvittighet:)Merker at kondisen er bedre. Trener også andre ting når jeg har mulighet til det (går/jogger, svømming, sumba)Det er ikke alltid lett å komme igang, men hvis man presser seg i starten går det lettere etterhvert. Jeg har også hatt noen uker der jeg har vært litt syk og det har vært vanskelig å komme tilbake der jeg var for en mnd siden. men jeg har tekt at 20 min rolig på sykkelen eller i skogen er bedre enn ingenting, og nå kommer motivasjonen snikende igjen:) Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Kjenner meg mye igjen her! Jeg kjøpte med en trimsykkel som står i stua. den sykler jeg på så snart muligheten byr seg. Sykler ca 30 min om gangen. etterpå tøyer jeg ut og tar noen mage øvelser osv før jeg går i dusjen. Etterpå setter jeg meg i godstolen med god samvittighet:)Merker at kondisen er bedre. Trener også andre ting når jeg har mulighet til det (går/jogger, svømming, sumba)Det er ikke alltid lett å komme igang, men hvis man presser seg i starten går det lettere etterhvert. Jeg har også hatt noen uker der jeg har vært litt syk og det har vært vanskelig å komme tilbake der jeg var for en mnd siden. men jeg har tekt at 20 min rolig på sykkelen eller i skogen er bedre enn ingenting, og nå kommer motivasjonen snikende igjen:) Lykke til!! Tusen takk for svar. Er sant det du sier, litt er jo bedre enn ingenting. For meg er det enklere å motivere seg for en rask gåtur på 40 min framfor styrketrenig eller jogging. Iallefall slik ting er nå. Så da må jeg vel bare legge lista der foreløpig også kanskje lysten kommer etterhvert. Det er vel uansett viktig å ikke kreve for mye av seg selv når man har små barn, da man aldri vet hvordan natta/dagen blir. Jeg blir veldig nedtrykt om barna er våkne på natta og jeg ikke orker den planlagte treningsøkten. Så for meg funker det nok best å ikke planlegge så mye. Bare gjøre litt når jeg har lyst/tid TS
-Englefjes- Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Mitt beste råd er å i første omgang sette deg mål du tror du kan nå. Å ha som mål å trene 3-4 ganger i uken fortsatt kan bli alt for mye nå. Hva med å si at du skal klare to ganger? Om du en uke klarer flere enn det er det flott, men målet er uansett to ganger. Jeg var gjennom noe av det samme selv etter å ha fått barn. Jeg var fra før av vant til å trene hardt 5-6 ganger i uken. Det tok meg lang tid å komme skikkelig i gang igjen med trening etter fødsel. Det første året skyldtes det slitenhet (mange ulike årsaker). Jeg begynte å trene, så glapp det, pause, begynte, pause osv. Veldig frustrerende. Etterhvert, da slitenheten gikk over, klarte jeg ikke å holde motivasjonen oppe fordi jeg ikke kunne trene like mye og like hardt som tidligere. Jeg klarte ikke å innse at da var da og nå er nå, og at det er mye bedre å trene tre ganger i uken enn ikke fem. I tillegg glapp det alltid for meg da jeg av ulike årsaker ikke kunne trene på en uke eller to, det seg være pga. egen sykdom, jobb, barns sykdom osv. Da jeg klarte å begynne å tenke slik at jeg ikke begynner på nytt etter hver pause, men jeg fortsetter bare der jeg slapp sist, gikk det langt bedre. Jeg har nå som mål å trene to ganger i uken (styrke), samt ha fokus på hverdagsaktivitet. All annen trening er en bonus. Store treningsmengder kan komme igjen om noen år. Har vært i samme situasjon. Ikke sett deg ned i sofaen før du har trent! At du sliter med å få dagene til å gå rundt nå er ikke bra, dette vil komme seg med trening! Trening gir energi, den tar ikke enrrgi hva med å gå tur, sykle eller løpe med babyen? Dette er en sannhet med modifikasjoner. Om summen av alt som påvirker en i livet er for stor, så er det absolutt ikke alltid slik at trening gir en energi. I perioder med veldig stor belastning kan det derfor være slik at trening krever så mye energi at det beste muligens er å ikke trene.
Gjest Tigress Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Trening gir energi, den tar ikke enrrgi Skjøner ikkje det der, eg har aldri fått energi av å trene, eg, eg blir berre jævla sliten. Men TS, tren på veg til eller frå jobb. Kjem du deg inn døra og i retning sofaen er det mykje verre å komme seg ut att, i alle fall er det slik for meg. Sei til deg sjølv at du skal gå tur, men så skal du løpe mellom tre lyktestolper, gå mellom to, springe mellom tre lyktestolper, gå mellom to og springe mellom tre lyktestolper midt i gåturen. Og så aukar du etter kvart. Men ikkje noko meir, du skal kjenne at du meistrar måla dine. Gå deg sveitt og litt tungpusta. Prøv å køyr opp tempoet på gåturen din, og legg inn ein omveg etter ei stund. Lur deg ut og opp i tempo.Og få husbonden din til å sparke deg ut når du verkeleg ikkje vil!
Redbull Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Skjøner ikkje det der, eg har aldri fått energi av å trene, eg, eg blir berre jævla sliten. Jeg gidder mye mer, og får gjort mye mer når jeg trener.
Gjest Tigress Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Jeg gidder mye mer, og får gjort mye mer når jeg trener. Eg høyrer dei seier det, men eg kjenner det ikkje att.
aviccii Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 Eg høyrer dei seier det, men eg kjenner det ikkje att. Det er viktig å ikke ta for hardt i ! En rask gåtur i frisk luft helt alene renser tankene og man får litt mas og barneskrik på avstand. Når det har gått en stund orker man mer og man merker at det blir energi av det:) kanskje du ikke skal tenke trening, men alene tid med litt bevegelse og luft?? Jeg blir mer sliten av å ha mas og gjøremål rundt meg hele tida, men et lite avbrekk kan gjøre underverker.
Gjest Dropkick Skrevet 21. november 2011 #10 Skrevet 21. november 2011 Noe av det viktigste for meg med trening er at de dagene jeg har altfor mye å gjøre på jobb og i heimen og føler jeg alltid står på pine for å rekke å ha et sosialt liv, jobb og tid til å gjøre alt som skal gjøres med vasking av klær og hus er treningen et sted jeg slipper unna og får være der helt for meg selv og "slappet av" i hodet. 1-1.5 time uten å ta med jobbmeg,vennemeg og husarbeidmeg. pluss at treningen gir meg energi så jeg holder ut i hverdagen. bare kom deg over treningskneika de første ukene så går ting av seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå