Gå til innhold

Dere som ikke trener på treningsstudio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trener du på vinteren når det er glatt/snø?

Hvor ofte trener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreløpig løper jeg ute ca 2 ganger i uka, og sykler til jobb 4-5 ganger i uka. Men når det blir glatt og snø vet jeg ikke helt.. Da blir nok sykkelen parkert ihvertfall. Men har tenkt til å fortsette å løpe ute så lenge det lar seg gjøre. Og når snøen kommer blir det garantert en del skiturer :)

Skrevet

Foreløpig løper jeg ute ca 2 ganger i uka, og sykler til jobb 4-5 ganger i uka. Men når det blir glatt og snø vet jeg ikke helt.. Da blir nok sykkelen parkert ihvertfall. Men har tenkt til å fortsette å løpe ute så lenge det lar seg gjøre. Og når snøen kommer blir det garantert en del skiturer :)

Trener du noe styrke utenom?

Er glad i å løpe jeg og, men har vært SYKT glatt den siste uka...

TS

Skrevet

Jeg har treningsrom hjemme med ellipsemaskin og vektapparat. Mye billigere enn å gå på helsestudio. Som jeg mener er overpriset.

Gjest ullsokk1
Skrevet

Har en svært aktiv hund, så hver dag, samme hvilket føre eller vær så er det ut med han et par timer! Gå, jogge, hoppe rundt, sykle, ski, you name it :)

• Liker 1
Gjest ullsokk1
Skrevet

Har forresten også manualer hjemme som jeg bruker hver dag :)

Skrevet (endret)

Om sommeren sykkler jeg, går på fjellet, bader osv. Går eller sykkler i stedet for buss og bil.

Resten av året svømmer jeg i basseng, går når jeg kan (har solgt bilen he he he)og har en jobb som krever at jeg er en del i bevegelse.

Svømming er genial trening, både kondisjons og styrke, og belønner megselv med deilig badstu etterpå.

Mottoet mitt er : " Trener, smiler og ler! "

Endret av Coolaid
Skrevet

Har forresten også manualer hjemme som jeg bruker hver dag :)

Det er vel ikke særlig effektiv trening.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Støtter opp om de folka som sier svømming om vintern!

Deilig trening, veldig avslappende på samme tid som det er veldig tungt. Det er ganske likt som å løpe egentlig, bare at det er førre ting å se på, og ingen muligheter for høy musikk på ipoden.

Dessuten er det jøvlig digg å være varm og vektløs når det er ti minus ute. :)

Når det gjelder ute-ikke-betale-aktiviteter på norsk vinter, tror jeg ikke det er mye å ta seg til bortsett fra skogtur med masse klør, med eller uten ski. Skøyter er jo ganske intens trening, men jeg begynner å kjede meg lett på isen..

Skrevet

Er ute med hundene 5-7 ganger i uka i skog og mark. Blir litt trening det, men ikke nok.

Holder på å innrede kjellerstua til treningsrom, med det som skal til for god styrketrening.

Skrevet

Det er vel ikke særlig effektiv trening.

Blir vel nok trening når hun også er ute med hunden flere timer daglig.

Skrevet

Blir vel nok trening når hun også er ute med hunden flere timer daglig.

Ja, men å løfte manualer uten mål, mening og restitusjon var saken jeg tenkte på.

Skrevet

Jeg er jogger og går utendørs en god del. Er nøye med kosthold, men er naturlig slank så heldigvis må jeg ikke trene for å holde på vekta. Har planer om å begynne på treningsstudio fordi jeg vil litt mer fast. Men da må jeg har jobb først :)

Gjest ullsokk1
Skrevet

Ja, men å løfte manualer uten mål, mening og restitusjon var saken jeg tenkte på.

Bra du vet akkurat hvordan jeg trener da ;) Og for min del er det ikke så viktig hva andre mener er bra trening og ikke, jeg er fornøyd med meg selv med de treningsmetodene jeg utfører selv om de ikke skulle være "bra nok" for andre. Det vicerale fettet mitt er lavt, muskelmassen er jevn i forhold til høyde og vekt, fettprosenten er på normalen, jeg føler meg bra! :D

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sommerhalvår: Orienteringsløp (amatør), fjellturer, jogging.

Vinterhalvår: SKI! :jepp: Elsker snøen.... <3 Det blir mye og lange skiturer når snøføret endelig kommer.

Ellers har jeg tredemølle og spinningsykkel forran TV'en i kjellerstua der temperaturen blir holdt passelig treningskald (18-19grader) når det ikke skjer noe spesielt. Altså, familieinvasjoner med overnatting og slikt.

Er ganske greit i form. Jeg hater treningsstudio, jeg trives best ute. Uansett vær.

Edit: Snøfritt så er jeg i skogen og åsen over oss 3-4 ganger i uka i snitt. Når sola skinner, stort sett hver dag. Når den er vinter og snø blir det stort sett alltid 2-3 turer med langrennskiene i uka, ennå mer om det et fint vær. Det ble ikke så mange turene i fjor vinter, for det var så kaldt her til tider at det var vondt å puste ute.

Endret av Ildra
Skrevet

Går hundetur 7 ganger i uka.

Jogger med piggsko eller brodder.

Går på ski.

Skrevet

Jeg har treningsrom hjemme med ellipsemaskin og vektapparat. Mye billigere enn å gå på helsestudio. Som jeg mener er overpriset.

Jeg sliter med å forstå rasjonalen bak utsagn som "treningssenter er dyrt". Sett opp mot overvekt, overspising og store lege- og medisinutgifter i fremtiden er det ganske rimelig spør du meg. Uvaner som bilkjøring (NEI, JEG KRITISERER IKKE DEG SOM MÅ PENDLE TI MIL TIL JOBB - BACK OFF), godteri og lignende er, derimot, overpriset og for de fleste unødvendig.

En liten rant, men ikke kom og si at det å trene er dyrt, hvis man tar i betraktning alle fordelene.

• Liker 1
Skrevet

Når det blir føre for det, så blir det så mye ski som mulig. :jepp: Men nå for tida blir blir det meste av kondisjonstreninga løping, ispedd noen fjellturer og en og annen tur i svømehallen. I tillegg trener jeg styrke hjemme, med manualer og kroppsvekt. Prøver å få til 3 kondisøkter og 2 styrkeøkter i uka.

Jeg sliter med å forstå rasjonalen bak utsagn som "treningssenter er dyrt". Sett opp mot overvekt, overspising og store lege- og medisinutgifter i fremtiden er det ganske rimelig spør du meg. Uvaner som bilkjøring (NEI, JEG KRITISERER IKKE DEG SOM MÅ PENDLE TI MIL TIL JOBB - BACK OFF), godteri og lignende er, derimot, overpriset og for de fleste unødvendig.

En liten rant, men ikke kom og si at det å trene er dyrt, hvis man tar i betraktning alle fordelene.

Du fremstiller det jo som om treningssenter er den eneste måten å holde seg i form, noe som særlig blir tåpelig når hun du siterer nettopp forteller at hun har treningsutstyr hjemme. Jeg synes også treningssenter er for dyrt, til at det er verdt det for meg å være medlem. Hvis treningssenteret hadde vært den eneste treningsformen jeg hadde drevet med, så hadde det jo selvsagt vært en bra investering for helsa. Men jeg er nå en gang mest glad i å trene ute, og det er det jeg har gjort mest mulig av selv da jeg var medlem på et senter.

F.eks i vinterhalvåret så prøver jeg å gå 3-4 skiturer i uka. Da sier det seg selv at turene på senteret blir få, og dermed blir det en skrekkelig høy timespris.

Akkurat på denne tida av året, når det ikke er skiføre enda men kan være glatt og slapsete på løpetur, så hadde jeg sikkert brukt senteret mer. Men da det er jo snakk om noen få uker i løpet av året. Det er definitivt ikke verdt å binde seg for et år på SATS for, når jeg har selvdisiplin nok til å ta på piggsko, ullundertøy og refleksvest, og komme meg ut selv når det er litt "guffent."

Skrevet

Jeg har hund, så er ute i skogen 5-6 dager i uka året rundt. På sommeren jogger vi endel og på vinteren er det ski. :) I tillegg har jeg treningsrom hjemme med epilipsemaskin, sykkel, stepmaskin, styrkeaparat og manualer. Trener styrke der 2-3 dager i uka, samt kondisjon når det er for guffent ute. Funker flott for meg, og mye billigere enn treningssenter.

Skrevet

Jeg bruker treningsball, strikker, små vekter og ergometersykkel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...