Gossip-Girl Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Da har vi bestemt oss for at nå er det baby lagings tid. Hadde sermoni med å putte p pillene i do i går Vi har ordnet det praktiske, jobber, hus bil osv så alle sånne ting er klart. Så nå håper vi på at vi skal bli gravide fort. Jeg trener 3 ganger i uka, og spiser veldig sunt for tiden. Noen sa til meg at jeg burde ikke spise så "sunt" under prøve tiden. Det vil si de mente ikke at jeg skulle spise mye gotteri og sukker men at det var lurere med noe mere fet mat. Spiser veldig mager kost om dagene. Stemmer dette, burde jeg har noe mere fett i kosten under prøveperioden?
Athene Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Ha sex jevnlig, ikke røyk og drikk moderat - helst totalavhold mellom EL og mens. Ellers er det ikke så mye man kan gjøre til eller fra. Sunt kosthold og trening er bare bra. Brus og godteri kan virke negativt på fruktbarheten, men få gjerne i deg mer sunt fett som avocado, olivenolje, fet fisk, nøtter osv, det er bare bra for kroppen uansett. Og begynn med Folat, dette bør man helst begynne med tre måneder før unfangelse for å sikre at folsyrelagrene er på topp.
Sunchild Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Håper det med å "putte p-pillene i do" var spøk, p-piller er rimelig skadelig for fisk og alle andre vannlevende dyr... 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Håper det med å "putte p-pillene i do" var spøk, p-piller er rimelig skadelig for fisk og alle andre vannlevende dyr... ??? Håper DU spøker nå? 1
Gjest Alabama Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Man bør ikke kaste medisiner i do! 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Mitt tips er å ikke drikke alkohol mellom EL og IKM.
Orchideae Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Du burde legge denne i dagbokkategorien, slik at vi kan følge deg der.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Det er sant at medisiner IKKE skal i do, for det er skadelig for faunaen når det kommer f.eks. hormoner i vannet. Det er en grunn til at apotekene tar i mot medisiner som ikke brukes/er gått ut på dato, for de sørger for at medisinene destrueres på en forsvarlig måte. Det være sagt, så er det bra å begynne med folat, avstå fra røyk og alkohol og ellers ha et sunt, men variert kosthold. Lykke til TS! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå