AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Hei, Vi har sendt ut innbydelser ifb. med min sønns bursdag (barnebursdag). Vi hadde gitt en tidsfrist om når vi ønsket svar, men det er veldig mange som enda ikke har latt seg høre fra. Jeg føler det blir "mas" ved å spørre om de kommer/kommer ikke. Hvordan gå frem? Vil jo gjerne vite hvem som kommer....
Gjest damen Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Et evig problem. Jeg satser alltid på at de som ikke sier ifra kommer, minus 5 stykker. Det blir oftest riktig. Barnebursdager pleier å være prioritet hos foreldre, for ungene gleder seg alltid sånn. Så regn med alle minus noen få.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Bedre at de som ikke kommer, gir beskjed! 1
Fanta Exotic Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Da jeg var liten hadde vi alltid regelen "Si i fra hvis du ikke kommer". Så hvis en ikke kunne bare sa de i fra til bursdagsbarnet på skolen. Resten ventet vi i bursdag Var som regel noen som likevel ikke dukket opp.. 2
Helen Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Jeg er vant med at man skal si i fra hvis man IKKE kan komme. Så en gang da sønnen min ble bedt i bursdag og man skulle si i fra hvis man kunne komme, overså jeg det. Det var først da jeg skulle sjekke tidspunktet dagen før burdagen at jeg så at man skulle si i fra hvis man kom (det gikk greit han fikk komme selv om jeg sa i fra lenge etter friste). Så det er kanskje mulig at det er noe slikt som har skjedd, for jeg tror nok de fleste er vant til at de kun gir beskjed hvis de ikke kommer. 1
Gjest Best Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Her er det vanlig at man gir beskjed om ungen ikke kan komme. Det har skjedd en gang at foreldrene har ønsket å få beskjed OM de kom, og da glemte jeg selvsagt å si ifra;)
suzie Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 Samme her- det står " gi beskjed om du ikke kommer" på stort sett alle invitasjonene. Tror ikke jeg har opplevd at noen som ikke har gitt beskjed ikke har kommet. Men vi har ikke brukt så store bursdager, rundt 10 gjester.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #8 Skrevet 19. november 2011 Ts her Ja, jeg syntes egentlig det er en uting hvis de IKKE gir beskjed hvis de vet de ikke kan komme. Jeg er egentlig vant med hjemmefra at man gir beskjed uansett, om man kommer eller ei, men skjønner jo at folk gjør dette forskjellig
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 Nettopp fordi så mange ikke svarte og ei heller kom så begynte jeg å presisere i innbydelsen at jeg ville ha en telefon om man kom eller ikke. Allikevel så var det flere som ikke gå beskjed. De fleste kom ikke, men 3 av de kom. En skikkelig uting fordi da kunne jeg ha bedt andre i bursdagen. Må holde antallet nede pga plass og da er det alltid noen som jeg må velge bort.
Gjest Mums Skrevet 19. november 2011 #10 Skrevet 19. november 2011 Kan hende noen har glemt det/oversett bursdagskortet. Selv visste jeg at en gutt i klassen til sønnen min skulle holde bursdag denne helgen, så jeg spurte tilfeldigvis sønnen min om han hadde fått invitasjon. Da kom han på at han hadde det, og jeg fant invitasjoneen mellom bøkene i sekken. Derfor er det greit om man sier fra både om man kommer eller om man ikke kommer - da vet man at folk har sett invitasjonen/ husker på det. 1
malifika Skrevet 19. november 2011 #11 Skrevet 19. november 2011 (endret) Jeg har opplevd det samme selv en gang. Halvparten av barna i barnehagen kunne ikke komme (har bursdag i romjula, så de fleste barna var bortreist) men, sa de ifra?? nei!! Så jeg regnet med at de skulle komme, bakte, lagde mat å ordnet godteposer og plass til 18 stk, også kom det bare 9 Året etter satt jeg en frist 3 dager før bursdagen på kortet om at jeg ville ha beskjed om de kom eller ikke. De som ikke svarte innen fristen fikk en sms fra meg dagen etter om at jeg var nødt til å vite om barnet dems kom eller ei pga at jeg skulle handle inn. Endret 19. november 2011 av malifika
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2011 #12 Skrevet 19. november 2011 synes det er frekt å ikke si i fra, folk tar seg jo bryet me å lage selskap og alt. Respektløst.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 Ts her Ja, det virker som svært mange har opplevd å ikke få beskjed... Da vi skal severe mat så vil jeg jo gjerne få vite hvem som kommer. Kjedelig å lage mat til 15 stk, hvis "bare" 6 stk kommer! Syntes dere det blir for dumt å sende en meld/mail/spørre dagen etter at "fristen" har gått ut, om at jeg trenger et svar da jeg skal handle inn til mat? Er redd foreldrene blir "fornærma" eller sure
Cho Kon It Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Syntes dere det blir for dumt å sende en meld/mail/spørre dagen etter at "fristen" har gått ut, om at jeg trenger et svar da jeg skal handle inn til mat? Er redd foreldrene blir "fornærma" eller sure Jeg hadde ringt, jeg. Hvis noen av foreldrene blir fornærma eller sure fordi du tar deg bryet med å dobbeltsjekke om ungen deres kommer, ja... da tror jeg nesten jeg hadde ledd litt.
Cata Skrevet 20. november 2011 #15 Skrevet 20. november 2011 Syntes dere det blir for dumt å sende en meld/mail/spørre dagen etter at "fristen" har gått ut, om at jeg trenger et svar da jeg skal handle inn til mat? Er redd foreldrene blir "fornærma" eller sure Har du bedt om å få beskjed uansett om de kommer eller ikke kommer, eller ba du dem bare si fra dersom de kommer? I det første tilfellet så synes jeg ikke det er noe problem om sender en melding og spør. Blir de snurt så får de heller bare bli det når de ikke har hatt folkeskikk nok til å svare.
Gjest mamman Skrevet 20. november 2011 #16 Skrevet 20. november 2011 Hei! Har selv opplevd å invitere 14 barn,hvor det stod at jeg ønsket tilbakemld. dersom barnet IKKE kom.Fikk noen tilbakemld., men på bursdagen dukket det bare opp to gjester, 8 hadde ikke gitt beskjed om at de ikke kom. Hadde overflod med mat, barnet ble skuffet, men fikk likevel en kjempefin bursdag:-) Fikk mange beklagelser og støtte i etterkant. Klok av skade skriver jeg alltid på invitasjonene nå at jeg uansett ønsker tilbakemld.Får jeg det ikke, sender jeg en sms dagen etter fristen.En slik bursdag vil jeg ikke ha igjen.Blir foreldrene sure (har til gode å oppleve det!)så får de bare bli det.... Mamman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå