Gå til innhold

Kan læreren nekte oss å ha regelbok på en vanlig matteprøve?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går nå andre året på Studiespess. Vi i klassen går nå Praktisk matte år 2... Første året fikk vi lov til å ha med regelbok på alle prøver... I år er det ny lærer som nekter oss... Har han virkelig lov til det?

Takk for alle svar:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde liksom regelboka fantes for at man skulle få ta den med seg jeg :P

Den får man jo til og med ta med seg på høyskoler og universitet. Spør en annen lærer eventuelt noen høyere opp i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var virkelig det jeg mente også... Fordi prøvene er jo en stikkprøve for å se hvordan vi hadde gjort det på en eksamen...

Håper på å finne en paragraf eller noe, som jeg kan smelle i bordet! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan læreren nekte dere det! Dere får jo ikke ha med noen regelbok på eksamen, den er vel todelt hvor den ene delen er helt uten hjelpemidler og den andre delen er med alle hjelpemidler (inkludert matematikkboken deres, da trenger dere ingen regelbok!).

Trodde forresten regelbok var noe man bare lagde på ungdomsskolen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde liksom regelboka fantes for at man skulle få ta den med seg jeg :P

Den får man jo til og med ta med seg på høyskoler og universitet. Spør en annen lærer eventuelt noen høyere opp i systemet.

Jeg går på høgskole, vi får ikke engang bruke kalkulator. Langt mindre regelbok. Selvfølgelig kan læreren nekte regelbok på prøver!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var virkelig det jeg mente også... Fordi prøvene er jo en stikkprøve for å se hvordan vi hadde gjort det på en eksamen...

Prøver er stikkprøver for å se hvordan dere ville ha gjort på eksamen? Nei. Prøver er innhenting av info om hva dere kan.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han kan nekte dere å ha med regelbok, akkurat som fremmedspråklærerne kan nekte elevene å bruke ordbok på prøve.

Prøvene er ikke stikkprøver for å se hvordan dere ville gjort det på eksamen. Prøvene er for å få grunnlag for å sette karakter, for å se hva dere kan.

Det finnes ingen forskrifter eller paragrafer som handler om at elever har rett til å ta med regelbok på en prøve.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingenting om det i opplæringslova i alle fall, så da tviler jeg på at du finner noen paragraf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...