AloeVera Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Har god kontroll på økonomien min og kunne tenkt meg et kredittkort med fordeler slik som cashback, poeng eller lignende. Har for tiden mastercard gold, men dette gir ingen fordeler bortsett fra reiseforsikring. Kunne tenkt meg å brukt kortet til all kjøp og betale det gjelden hver måned. Da må de i alle fall helst være minst 30 dager uten renter Noen som har tips?
Betty2 Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Da må du inn å lese på de ulike kreditt kort sidene. Jeg har Norwegian sitt kreditt kort. der får jeg poeng uansett hva jeg kjøpe, som jeg senere kan bruke til å betale bla fly reisen med. Men uavhengi hvortid i mnd du bruker kortet, så vil fakturan bli sendt den 1 og må være betalt innen den 15, for å unngå renter. Ellers har du trumf mastercard, og coop. der og får du poeng etterhvert som du bruker kortet. litt usikker på tilbakebetalings reglene her, men det står nok info på hjemme sidene deres.
AloeVera Skrevet 18. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2011 Da må du inn å lese på de ulike kreditt kort sidene. Jeg har Norwegian sitt kreditt kort. der får jeg poeng uansett hva jeg kjøpe, som jeg senere kan bruke til å betale bla fly reisen med. Men uavhengi hvortid i mnd du bruker kortet, så vil fakturan bli sendt den 1 og må være betalt innen den 15, for å unngå renter. Ellers har du trumf mastercard, og coop. der og får du poeng etterhvert som du bruker kortet. litt usikker på tilbakebetalings reglene her, men det står nok info på hjemme sidene deres. Leste faktisk om norwegian sitt, men jeg leste at du kun fikk poeng når du handlet flyreiser med kortet.. Vet at jeg kan gå inn å lese om de ulike kortene, men velger å spørre etter erfaringenr her da det er så mange å velge mellom.
Anglofil Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Jeg har Norwegian sitt kredittkort fordi jeg vil få igjen litt når jeg uansett kjøper en del flybilletter gjennom dem. Det kredittkortet jeg derimot bruker mest er Trumfvisa. Siden jeg uansett handler mest på Kiwi, Joker, Ultra osv, så synes jeg det er supert å kunne tjene Trumf samtidig. Fordi jeg har Trumfvisa får jeg 3% igjen på alle dagligvarer (unntaket er hos konkurrerende matbutikker som f.eks Rema, men der handler jeg sjelden uansett). I tillegg får man 1% igjen på alle kjøp man ikke gjør i matbutikk, f.eks når jeg handler på nett. Det synes jeg rett og slett er genialt, så for hvert kjøp f.eks på eBay får jeg tilbake 1%. Ellers har Coop også kredittkort med fordeler. Jeg har ikke dette selv, da de dessverre ikke ville innvilge meg det av en eller annen grunn. Mvh Yvonne
Betty2 Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 (endret) Leste faktisk om norwegian sitt, men jeg leste at du kun fikk poeng når du handlet flyreiser med kortet.. Vet at jeg kan gå inn å lese om de ulike kortene, men velger å spørre etter erfaringenr her da det er så mange å velge mellom. Du får 5% poeng når du hadler fly reiser lav pris og 20% poeng når du handler full flex, men du får 1% på alle andre varer du handler i butikk. du får ikke poeng av å bruke kortet når du betale regninger. Endret 19. november 2011 av Betty2
AloeVera Skrevet 19. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2011 Okei, så ikke det med 1% i vanlige butikker jeg Men da tror jeg nesten jeg velger norwegian sitt Trumtkredittkort er ikke noe vits for meg, visakortet mitt er trumfregistrert og om jeg bruker kredittkort så har jeg et ekstra trumfkort. Det samme gjelder for coop
Anglofil Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 (endret) Okei, så ikke det med 1% i vanlige butikker jeg Men da tror jeg nesten jeg velger norwegian sitt Trumtkredittkort er ikke noe vits for meg, visakortet mitt er trumfregistrert og om jeg bruker kredittkort så har jeg et ekstra trumfkort. Det samme gjelder for coop Men du får kun 1% ved å registrere visakortet ditt med Trumf, med Trumfvisa får man 3%. Ved trippel-Trumf får man 9% med Trumfvisa mot 3% på vanlig Trumf. Dessuten blir ikke Trumf registrert ved vanlige nettkjøp med vanlig bankkort som er trumfregistrert, men det får du med Trumfvisa. Mvh Yvonne Endret 19. november 2011 av Yvonne
AloeVera Skrevet 19. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2011 Men du får kun 1% ved å registrere visakortet ditt med Trumf, med Trumfvisa får man 3%. Ved trippel-Trumf får man 9% med Trumfvisa mot 3% på vanlig Trumf. Dessuten blir ikke Trumf registrert ved vanlige nettkjøp med vanlig bankkort som er trumfregistrert, men det får du med Trumfvisa. Mvh Yvonne Åja Men uansett handler jeg som regel på Rema 1000 og til nød prix
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 Men du får kun 1% ved å registrere visakortet ditt med Trumf, med Trumfvisa får man 3%. Ved trippel-Trumf får man 9% med Trumfvisa mot 3% på vanlig Trumf. Man får vel bare 5% ved trippeltrumf tror jeg. Sånn har det i hvert fall vært før. Man får de vanlige 3% + de ekstra 2% som andre får ved trippeltrumf. Uansett en god deal når man har Meny som fast sted for innkjøp
Anglofil Skrevet 19. november 2011 #10 Skrevet 19. november 2011 Man får vel bare 5% ved trippeltrumf tror jeg. Sånn har det i hvert fall vært før. Man får de vanlige 3% + de ekstra 2% som andre får ved trippeltrumf. Uansett en god deal når man har Meny som fast sted for innkjøp Du har kanskje rett, mener jeg leste det et sted, men uansett er det jo en god deal okke som. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå