Gjest LittleMe85 Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Hei. Jeg holder på å strikke Arne og Carlos sine julekuler, men skjønner ikke hvordan jeg skal få festet tråden. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Eller må de ikke festes? Kulene er i to farger, så tenker spesielt på hvordan jeg fester tråden på farge nr 2 som jeg begynner med og avslutter før hovedfargen..
MiniMjau Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Mener du feste tråden der du starter mønsteret? Den kan henge løst, pass på at den er lang nok(ca 5 cm kanskje?) EVT kan du festen den inn i ferdig strikket mønster(siden det da har samme farge).
Gjest LittleMe85 Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Mener du feste tråden der du starter mønsteret? Den kan henge løst, pass på at den er lang nok(ca 5 cm kanskje?) EVT kan du festen den inn i ferdig strikket mønster(siden det da har samme farge). Ja mener tråden der jeg begynner/slutter med mønsteret.. Syns de var så vanskelig å få festet den inni kula siden åpningen i bunnen/toppen blir så liten..
Moscato Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Hvis mønsteret er på midtpartiet når du strikker er det jo ikke verre enn å feste endene med en gang mønsteret er ferdig, og hvis mønstertråden må følge med helt til hullet er blitt veldig lite ville jeg nok tråkla enden litt inn i fyllet i kula, om ikke annet.
Cilla Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Har aldri festet mønstertråden. Har strammet den passe mye fra innsiden før jeg har stappet den med vatten, og brukt hovedfargeendene til å sy igjen hullet oppe og nede. Har gått helt fint med alle kulene jeg strikket ifjor.
Grønt blad Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Har aldri festet mønstertråden. Har strammet den passe mye fra innsiden før jeg har stappet den med vatten, og brukt hovedfargeendene til å sy igjen hullet oppe og nede. Har gått helt fint med alle kulene jeg strikket ifjor. Det samme har jeg gjort på mine julekuler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå