Gå til innhold

Skal bestille flybillett, men hva er kolli?

Anbefalte innlegg

Skal bestille flybillett til London. Tilturen er med Norwegian og hjemturen er med SAS -jeg får velge antall kolli, vi er tre stk personer og maks kolli er 3 og det er også det dyreste. hva tilsvarer det? Vi vil veldig gjerne ha med oss en koffert med tillatt vekt 20 kg hver. Velger jeg en kolli hver da? Altså tre kolli?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/606288-skal-bestille-flybillett-men-hva-er-kolli/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

Innsjekkede enheter ja, ikke håndbagasje. Altså kan du ikke ha med to kofferter pr person selv om de bare veier 10 kg hver.

nei, det stemmer ikke. da jeg flydde i sommer, hadde jeg bestilt en kolli. kofforten veide 12 kg, men jeg ville ha sekken min også med, som veide 2 kg, men den måtte jeg betale for.

1 kolli er like 1 ting! ( under 20 kg)

2 små kofforter på 7 kg hver er like 2 kolli!

Endret av NozMonster

nei, det stemmer ikke. da jeg flydde i sommer, hadde jeg bestilt en kolli. kofforten veide 12 kg, men jeg ville ha sekken min også med, som veide 2 kg, men den måtte jeg betale for.

Det kommer vel an på hvem flyselskap man flyr med. Har aldri betalt for å kunne ha med håndbagasje, ei heller opplevd at den har blitt veid. Men nå har jeg kun hatt med enkel veske/sekk som håndbagasje da.

• Liker 1

Annonse

Gjest NozMonster

Det kommer vel an på hvem flyselskap man flyr med. Har aldri betalt for å kunne ha med håndbagasje, ei heller opplevd at den har blitt veid. Men nå har jeg kun hatt med enkel veske/sekk som håndbagasje da.

ja, det må det nok gjøre

og sikkert hvor pirkete personen bak skranken er! andre ser nok mer gjennom fingrene enn andre!

Hvis du sjekket inn sekken, måtte du betale for den, da ble det jo to kolli. Men har aldri hørt om flyselskap som nekter de reisende å ha med håndbagasje i tillegg til innsjekket (og betalt) bagasje. Hvilket flyselskap var dette? :klo:

• Liker 2
Gjest NozMonster

Hvis du sjekket inn sekken, måtte du betale for den, da ble det jo to kolli. Men har aldri hørt om flyselskap som nekter de reisende å ha med håndbagasje i tillegg til innsjekket (og betalt) bagasje. Hvilket flyselskap var dette? :klo:

tur og retur tromsø, og sas og norwegians hver sin vei :)

Jeg har flydd med både SAS og Norwegian, og har aldri opplevd å måtte betale ekstra for håndbagasje, fordi det sammen med innsjekket bagasje utgjør to kolli.

• Liker 1

Hvem fløy du med? Ryanair? Bortsett fra luftens banditter Ryanair så tillater flyselskapene håndbagasje på 8 til 10 kg gratis. Alt etter strekning og flytype.

Flyr med SAS ukentlig, og Norwegian månedlig. Og har aldri vært borte i dette. Men dersom sekken av en eller annen grunn måtte sendes er den kolli nr 2. og den må du betale for. Men så lenge du tar den med i kabinen er den gratis.

• Liker 2

Annonse

Gjest NozMonster

Da har du betalt til Norwegian, og blitt lurt (så fremt du ikek sjekket inn sekken). Har du betalt til SAS har du ikke bare blitt lurt, du har blitt ranet.

det erke så lett å fly med noen andre selskaper til tromsø da...

men en kolli ekstra kostet vel 50 kr, så jeg anser ikke det som et veldig stort "ran"

Gjest NozMonster

Flyr med SAS ukentlig, og Norwegian månedlig. Og har aldri vært borte i dette. Men dersom sekken av en eller annen grunn måtte sendes er den kolli nr 2. og den må du betale for. Men så lenge du tar den med i kabinen er den gratis.

ja, jeg vet at det er gratis. men den var sånn i veien, så jeg årket ikke passe på den! var mye bedre og bli kvitt den, så det var verdt alle de femti kronene!

ja, jeg vet at det er gratis. men den var sånn i veien, så jeg årket ikke passe på den! var mye bedre og bli kvitt den, så det var verdt alle de femti kronene!

Nemlig... Du sjekket inn. Da er det riktig at du skal betale for den. Forøvrig kommer du til Tromsø med Widerøe også. Direkte fra Sandefjord. Eventuelt via Trondheim fra andre flyplasser sørpå. På sommeren Bergen - Bodø - Tromsø.

• Liker 1
Annonse

Da er det jo akkurat slik som jeg har beskrevet hele veien, og som du skrev at var feil. Skal man sjekke inn mer enn ett kolli, selv om vekten er under maksvekten, må man betale ekstra så lenge det sjekkes inn.

• Liker 1
Gjest NozMonster

Da er det jo akkurat slik som jeg har beskrevet hele veien, og som du skrev at var feil. Skal man sjekke inn mer enn ett kolli, selv om vekten er under maksvekten, må man betale ekstra så lenge det sjekkes inn.

aaah...jeg synes du skrev at man ikke trengte å betale ekstra jeg :fnise:

da er vi enige :5:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...