Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk permanentkrøller hos Adam og Eva skolen igår, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle vaske håret på 48 timer etterpå...

Skal på hyttetur i morgen tidlig, så det ville jo vært fint med en dusj før den tid!

Noen frisører der ute som vet noe om dette?

Krøllene så forresten veldig fine ut med en gang alt var skylt ut, men så ble det fønt, og da føltes de med en gang ganske slappe. Vil krøllene bli spenstige og fine når håret blir vasket igjen? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde permanent ble de i hvert fall spenstige igjen etter en hårvask. Jeg vasket ikke mitt på 3 døgn etter at jeg tok permanenten, så det kan jeg ikke svare deg på.

Skrevet

Du trenger jo ikke å vaske håret når du dusjer. Bare skru ned dusjhåntaket til en høyde der dusjstrålen treffer skudrene dine.

• Liker 1
Skrevet

TS her.. Jeg vet jo at man ikke trenger å vaske håret når man dusjer.. :P Men er ikke så digg å fortsette å stinke permanentolje, liksom! :)

Skrevet

Det er jo for at krøllene skal holde lengere og ikke skli ut. Selv venta jeg tre dager med mine. Dårlig timing av deg da, hvis du viste du skulle på hyttetur ;P

• Liker 2
Skrevet

Joa.. Men hva gjør man vel ikke for gratis behandling? :P

Skrevet

Jeg hadde heller latt være enn å tatt sjansen, du risikerer at de mister enda mer spenst!

Forøvrig er det beste du kan gjøre å kjøpe et par hårprodukter for krøller, som gir ekstra spenst og holder krøllene definerte i stedet for krusete.

Denne kuren er ikke ment for krøllete hår, men jeg brukte den MYE når jeg hadde permanent i 7 (!) år og den gjorde underverker. Ellers er det mange gode frisørprodukter for krøllete hår. Jeg var så teit at jeg brukte Catzy sin mousse i alle år, dette gjorde jo at krøllene ble skikkelig stive. Hadde jeg tatt permanent igjen nå ville jeg funnet en annen mousse/andre produkter, og ikke minst noen som var pleiende :) Feelunique.com som jeg linket til er genialt, bare søk på "curl" og du kan velge og vrake, gratis frakt!

Skrevet

Kjøp heller en tørrshampoo, de fra Batiste lukter jo godt også. Dusj kroppen før du drar og vask kun heller bare håret på hytteturen. Bøy deg fremover og heller over vann fra flaske.

Skrevet

Kjøp heller en tørrshampoo, de fra Batiste lukter jo godt også. Dusj kroppen før du drar og vask kun heller bare håret på hytteturen. Bøy deg fremover og heller over vann fra flaske.

Jeg tror faktisk ikke jeg ville brukt Batiste heller, det er jo kjemiske stoffer alt sammen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...