Gå til innhold

Matpakke i barnehagen

Anbefalte innlegg

Gjest Misteltein
Skrevet

Jeg pleier å legge ved matpakke med to brødskiver med noe som kan smøres på (brunost f.eks plukkes rett av, og spises uten brødskiven), og en eller annen yoghurt. Noen ganger putter jeg med litt frukt.

Noen som har fine tips til variasjoner for en ett-åring? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppskjært gulrot ser jeg ofte i barnehagen. Eventuelt rester fra middagen viss de kan deles og er lette å spise. F.eks fiskeboller, kjøttboller o. l.

Skrevet

Middagsrester; pannekaker m/jordbærsyltetøy, fisk, fiskekaker, kjøttboller osv

Vi bruker også rekesalat, sommersalat, italiensk osv på brødskiva.

Gjest Annaires
Skrevet

Det er en del tråder her om det, så om du søker på matpakke, får du nok en del tips ;)

Skrevet

Vi må ha matpakke til to måltider om dagen, og bruker vel stort sett kun å ha med ett brødmåltid. Ellers så får de rester etter middag, ungene her elsker kjøttboller, laks, indiske gryter osv. Har vi ikke middagsrester så hender det jeg feks lager en pastasalat med diverse grønnsaker/pasta/ostebiter/skinke eller kylling. Fiskekaker kan spises kaldt, noen skiver røkt laks, omelett, kokte egg, eggerøre, cherrytomater, agurk, avokado, paprika, staver av rotgrønnsaker, smoothie i en liten flaske. Har også bakt grove horn fylt med ost&skinke, matmuffins, fylte grove tortillas (Santa Maria har en økologisk type uten palmeolje), fyller de med kremost/paprika/ost/noe kjøttpålegg. Hender vi sender med havregryn slik at de kan få grøt, eller yoghurt med havregryn.

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er det populært med pizzasnurrer, matmuffins og grove vafler.

I barnehagen til sønnen min har barna muligheten til å varme matpakka i mikroen, så gulost er en slager som pålegg.

Skrevet

Dere som har med middagsrester, spiser barna virkelig kald kyllinggryte, kald laks etc?

Skrevet

Hos oss varmer de opp middagsrester i mikroen (for de barna som har det i matpakka).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...