Gå til innhold

press mot tinningen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er tinningen, men det litt myke feltet på hver side av hodet, ved siden av øynene. Kjenner et press der, har gjort det i ca tre uker nå. Noen ideer?

Skrevet

Spenningshodepine, migrene, dårlig syn, stive muskler i ryggen, listen er lang over årsaken til symptomet. Gå til legen og fortell akkurat åssen du opplever smerten.

Gjest Solmåne
Skrevet

Godt råd fra hun over - gå til legen. Men du kan ta å notere deg ned litt hver dag når det begynner eller om det er konstant, hvordan smerten føles, hvor du kjenner smerten, hvor lenge det varer, når det blir verre eller når det pleier å oppstå osv.

Hvordan du reagerer på lyd/lys, fysisk aktivitet, mat? Osv. Slik at dere har litt kjøtt på beina når du går til legen :)

Skrevet

Ikke migrene, for det er ikke vondt, bare et ekkelt press. Ikke dårlig syn heller, har tatt en synstest. Var hos legen i dag, hun ante ikke hva det var. I kveld kasta jeg innpå to sobril og en ibux. Da forsvant det et par timer, er nå på tur tilbake.. Vet ikke om det var ibuxen eller sobrilen som hjalp.

Skrevet

Men jeg er stiv i nakken.klarer ikke å legge hodet noe særlig ned mot skulderen.

Gjest Solmåne
Skrevet

Stivhet i nakken kan ofte gi spenningshodepine, kanskje du skulle fått en fysioterapeut til å nett sjekke deg?

Skrevet

Ja, må nok det.. Men har så mye annet å slite med at jeg venter til jeg får tatt mr.. Takk gud for sobril sier jeg. I dag orker jeg faktisk å vaske klær.

Skrevet

Har du leddsmerter?

Jeg tar sikkert feil, men slenger dette ut, siden man aldri vet. Vondt i tinningen er hovedsymptomet, samt smerter når man tygger/spiser:

temporalis artheritt

Dette er en sjelden, men alvorlig tilstand.

Skrevet

Har du leddsmerter?

Jeg tar sikkert feil, men slenger dette ut, siden man aldri vet. Vondt i tinningen er hovedsymptomet, samt smerter når man tygger/spiser:

temporalis artheritt

Dette er en sjelden, men alvorlig tilstand.

Fra wikipedia

"Sykdommen er i første rekke karakterisert av smerter i tinningområdet som kan stråle ut til resten av hodet. Det er veldig ømt ved berøring av tinningen. Det kan i tillegg oppstå tyggesmerter samt generelt redusert allmenntilstand. Ved lengre fremskreden sykdom kan det gi symptomer i form av midlertidig synstap (ameurosis fugax).

Blodprøver vil vise veldig kraftige slag på infeksjonsparametrene (senkningsreaksjon, CRP og hvite blodlegemer)."

Jeg har ikke smerter, mer ømhet. Stråler heller ikke ut til resten av hodet. Har vondt i ledd ja, men har hatt det i flere år, sannsynligvis fibro. Har crp på under 5.

• 4 år senere...
Skrevet
Den Thursday, November 17, 2011 at 18.28, Mamma1 skrev:

Vet ikke om det er tinningen, men det litt myke feltet på hver side av hodet, ved siden av øynene. Kjenner et press der, har gjort det i ca tre uker nå. Noen ideer?

Hei! Jeg er en gutt som er nylig fylt 16... Jeg fikk for ca. 3 uker siden et trykk over tinningen på høyre side. Om jeg kan kalle det et trykk vet jeg ikke. Har ikke dratt til legen enda men vurderer det... Jeg fikk etter to uker med press et trykk i ørene. Tror det har noe med bihulene og Gjøre... Jeg prøver mest og ikke tenke på det;)

Skrevet
2 minutter siden, Mann4 skrev:

Hei! Jeg er en gutt som er nylig fylt 16... Jeg fikk for ca. 3 uker siden et trykk over tinningen på høyre side. Om jeg kan kalle det et trykk vet jeg ikke. Har ikke dratt til legen enda men vurderer det... Jeg fikk etter to uker med press et trykk i ørene. Tror det har noe med bihulene og Gjøre... Jeg prøver mest og ikke tenke på det;)

Glemte å si at jeg ikke har Vært stort plaget... Bare et trykk i hodet og litt hodepine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...