Gå til innhold

Skyller du ned tampongen?

Salt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har faktisk aldri tenkt tanken en gang på å kaste tamponger eller bind i toalettet.

Men husker veldig godt venninnnen min som da hun nettopp hadde fått mensen kastet bind oppi en hul skillevegg på toalettet hjemme hos seg selv etter som det ikke var søppelbøtte der. Faren var ikke glad da de skulle rive ned den veggen og pusse opp badet. Utrolig nok avga den alternative søppelbøtten ikke noe lukt i alle de årene - og nå har de også fått en ordentlig søppelbøtte der. Jeg vet fortsatt ikke hva venninnen min tenkte med :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Jeg kastet tampongene i do til jeg var 18 år 4 måneder og 3 dager....

Da tettet jeg doen hos mine forholdsvis nye svigerforeldre...

Dvs. jeg visste jo ikke det da, men det de fant når de åpnet opp var ett stk. tampong. Og siden jeg var den eneste med mensen i huset der........ :oops:

Så nå gjør jeg ikke det lenger. *Learning the hard way* :ler:

Du er ikke alene! Gjore akkurat det samme :oops: :oops: :oops:

Grusomt å tenke på at svigermor sto og dro opp tamponger fra avløpsrøret.uææ.

Nå kaster jeg selvsagt ikke tamponger i doen der lenger, heller ikke i offentlige doer, på besøk eller på hybelen. Hjemme kaster jeg dem i do fordi den aldri har blitt tett av det. Moren min har alltid kastet dem i do, og foreldrene mine har bodd her i 20 år. Men tror jeg bør slutte med det siden det er mer miljøvennlig å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasta den i do før :oops: :oops:

Helt til jeg fikk skikkelig info fra en rørlegger. Og etter det synes jeg kanskje det ble litt rådyr latskap å ikke pakke inn tampongen og kaste den i søpla. Rørlegger blir litt for dyrt for sånt, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg kaster ikke OB'n i do hjemme, men på offentlige toaletter uten bossbøtter, havner den i do, ja. Har heldigvis aldri opplevd at doen har tettet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tampax løser seg opp og KAN kastes i do. OB skal i søpla. Skjønner ikke at det kan være så vanskelig??

Ha klart papir FØR du tar ut tampongen, legg den i papiret og surr det rundt, så slipper du å ta i den!

Da jeg var 13 år kastet jeg bind i do. En morgen våknet jeg av et forferdelig bråk utenfor huset... det viste seg at doen hadde gått tett og bråket var en gravemaskin som ødela hele plena på forsiden av huset! Mamma kom inn på rommet mitt og spurte om jeg hadde kastet bind i do :oops: AVSLØRT! Det må være noe av det desidert pinligste jeg har opplevd!!! I tillegg var den innleide gravemaskin-sjåføren en nyyyydelig gutt som jeg hadde et godt øye til.... :oops: :oops: :oops:

En historie til skrekk og advarsel! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvor ellers skal jeg gjøre av den? Isj..

Du har altså aldri lurt på hvorfor det er søplebøtter ved siden av hver do på off. toaletter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Kaster dere virkelig tamponger i do?

Kunne aldri falt meg inn. Det eneste jeg kaster i do er dopapir og hår fra hårbørsten.

Det er da ikke så vanskelig å surre litt papir rundt og legge den i søppeøbøtta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte at det ikke var så lurt, men er jo ikke så mye om gangen, og hater når det flyr rundt på badet. Funker ikke like bra å kaste det i åpen søppelbøtte som å spyle det ned i do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: Jeg kan virkelig ikke skjønne hva som er så vanskelig med å pakke inn tampongen i litt papir og hive den i søpla. Det går an å tenke utenfor sine egne 4 vegger...

Sorry, men noen ganger blir jeg litt oppgitt av at man på død og liv SKAL stå på sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun om jeg er på offentlig toalett og det ikke er søppelbøtte der. Og selv da surrer jeg papir rundt. Har tvangstanker om at den skal utvide seg og bli kjempestor når den kommer i vannet :oops: Med papir rundt, så kommer den i alle fall litt lenger ned i systemet før den ekspanderer.. :lol:

Tørkepapir er ikke det samme som dopapir! Smertelig erfart på jobben, der sjefen var ltt treig med å bestille inn dopapir. Det løser seg ikke like lett opp i vann som dopapir gjør. Det er lagt for å suge til seg store mengder vann, det er ikke dopapir. Torky eller industrivarianten er verst (det 'sterke' papiret).

Om Ob'en overlever en dæsj med Mr.Muscle? Ja, det tror jeg faktisk den gjør. Du kan jo prøve å legge bomullstrusene dine i vann med en dæsj Mr.Muscle og se hvor lenge overlever. Omtrent så lenge vil tampisene overleve og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tenk om den flyter opp igjen håhå

Det er ikke det at den flyter opp i do som er problemet.. men det blir fort et problem når den tetter hele avløpet .. og ALT kommer opp i "nærmeste sluk"...

Det å stake kloakk fordi en eller annen ikke gidder å kaste tampongen i søppelbøtten er bokstavlig talt en drittjobb. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fuglehue

Da jeg var liten kastetjeg masse rart i do som fløyt opp igjen, derfor kunne jo tampongen også gjøre det. Ikke koselig for neste besøkende å se en rød bomullsdott svømme rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...