Tusenfryd Skrevet 12. desember 2003 #21 Skrevet 12. desember 2003 Bomullsdotter, truseinnlegg og bind og tanntråd går i søpla, og fisefin er jeg ikke - men tampongen går i do. Og ja, jeg vet jeg ikke burde gjøre det, men jeg gjør det likevel.
Gjest Virvel Skrevet 12. desember 2003 #22 Skrevet 12. desember 2003 Vel, da jeg begynte med tamponger sa mamma at jeg skulle kaste dem i do, så det gjorde jeg, og det gjør jeg fortsatt. Jeg fikk mensen da jeg var 12, nå nærmer jeg meg 20, og på de årene har ikke doen vært tett en eneste gang. Da er det verre med hår i sluket i dusjen/vasken.
Gjest Fuglehue Skrevet 12. desember 2003 #23 Skrevet 12. desember 2003 NEi jeg pakker dem inn i papir og stapper dem i søpla.
Gjest Pudding Skrevet 12. desember 2003 #24 Skrevet 12. desember 2003 Da jeg begynte ä bruke tamponger sto det i bruksanvisnigen (tror det var tampax) at det ikke var noe problem ä kaste dem i do. Altsä har jeg ogsä alltid gjort det... :oops:
Chantique Skrevet 12. desember 2003 #25 Skrevet 12. desember 2003 Har alltid kasta dem i do jeg og det har aldri vært noe problem.
Labella Skrevet 12. desember 2003 #26 Skrevet 12. desember 2003 Ja, tamponger går i do :oops: trodde det var helt vanlig, jeg... I mine unge år gikk også q-tips i do - det er ikke lurt - for de lager den "beverdemningen" i vannlåsen
Gjest Turi Skrevet 12. desember 2003 #27 Skrevet 12. desember 2003 Jeg kastet tampongene i do til jeg var 18 år 4 måneder og 3 dager.... Da tettet jeg doen hos mine forholdsvis nye svigerforeldre... Dvs. jeg visste jo ikke det da, men det de fant når de åpnet opp var ett stk. tampong. Og siden jeg var den eneste med mensen i huset der........ :oops: Så nå gjør jeg ikke det lenger. *Learning the hard way*
Gjest Poirot Skrevet 12. desember 2003 #28 Skrevet 12. desember 2003 Da jeg begynte ä bruke tamponger sto det i bruksanvisnigen (tror det var tampax) at det ikke var noe problem ä kaste dem i do. Altsä har jeg ogsä alltid gjort det... :oops: Tampax er en mye "løsere" tampong enn ob, så de er nok mindre farlige å skylle ned. Jeg kaster alltid mine i søplebøtta, rørlegger er dyrt... Men hvis jeg er hos folk som er så dumme at de ikke har søplebøtte (eller svigermor som nekter meg å bruke søplebøtta til slikt, så man må gå på kjøkkenet å kaste-da skyller jeg den ned. Men TENK så flaut om det skulle bli tett....
Fat Sally Lee Skrevet 12. desember 2003 #29 Skrevet 12. desember 2003 Jeg har alltid kastet dem rett i do og skylt ned. Jeg har sikkert spylt ned tusen tamponger, og ingen av dem har tettet doen så langt. Konklusjonen er at jeg kommer til å fortsette med det!
jordbær Skrevet 12. desember 2003 #30 Skrevet 12. desember 2003 Pappa har biovac. Altså.. Rensesystem i huset. Ødelegger hele greia hvis man spyler ned tamponger. Derfor gjør jeg verken det hjemme der ejg bor nå, hos andre eller på offentlige toaletter.
VesleBråka Skrevet 12. desember 2003 #31 Skrevet 12. desember 2003 Har kastet tamponger i do siden jeg begynte med de. Det begynner å bli en del, jeg tenker at de er da mindre enn bajs så det går nok fint. Da jeg var purung rullet vi sammen bindene og kastet i do på skolen.. det har jeg sluttet med. Bindene var små og ikke sånne saba selfsit, men likevel.. Har også sluttet å kaste q-tips i do.
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2003 #32 Skrevet 12. desember 2003 var sammen en rørlegger engang.... han fortalte om ei som ringte etter hjelp, doen var tett.... hva de dro opp? Jo, en bøtte med tamponger... gjett om det var ei som var flau...... hva er så vanskelig med å kaset det i søpla iseden for???
VesleBråka Skrevet 12. desember 2003 #33 Skrevet 12. desember 2003 Hvis man putter mr muscle drain unclogger eller plumbo i doen innimellom, så tror jeg ikke tampongen overlever det.
Gjest Gjesta Skrevet 12. desember 2003 #34 Skrevet 12. desember 2003 Hvis man putter mr muscle drain unclogger eller plumbo i doen innimellom' date=' så tror jeg ikke tampongen overlever det.[/quote'] Hehe... Er nok ikke bare tampongen som ikke overlever da nei... Jeg ble opplært til å kaste den i do, og gjør det fortsatt..(synes å huske at jeg leste det i en bruksanvisning at det var ok!...) Har aldri hatt problem med doen, hverken hos mine foreldre eller hos kjæresten...! Clea
Imax Skrevet 12. desember 2003 #35 Skrevet 12. desember 2003 En ting er toalettet, men går det an å tenke seg et skritt lenger, til renseanlegget? Vi er vel alle enige om at den tampongen du kaster i do og går ned i kloakken, skal ut av vannet før eller siden for å være søppel? Da er det like godt å pakke den inn i litt dopapir og kaste den i søpla m en gang. Moren min sa jeg kunne trekke dem ned, så jeg gjorde det til jeg var 19 år og min veterinærstuderende venninne, som hadde vært på renseanlegg, fortalte om all styggedommen med q-tips, kondomer og tamponger...
bluebird Skrevet 12. desember 2003 #36 Skrevet 12. desember 2003 Dere er jammen santen rare. Nå har jeg plutselig forstått hvorfor det står sånne advarselskilt på offentlige do. Jeg trodde at alle visste at man ikke skulle kaste ting og tang i toalettet, men dere er levende bevis på det motsatte. *mobbe* Jeg må jo bare nevne han i BigBrother som kastet underbuksen sin i do. Gjør dere dét også?
Gjest Joanna Skrevet 12. desember 2003 #37 Skrevet 12. desember 2003 Kaster aldri tamponger i do. Gjør som OgaBoga.
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2003 #38 Skrevet 12. desember 2003 Står det ikke i tampong-esken at de kan skylles ned i do da? Har alltid gjort det jeg... Så på det som en fordel i forhold til bind som man må pakke inn, være avhengig av masse dopapir og søppelkasse i nærheten... Men nå vet jeg ikke om jeg tør det mer nei...
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2003 #39 Skrevet 12. desember 2003 Nei det gjør jeg ikke. Gjorde det en gang for mange år siden, og doen tettet seg.. :oops:
Soul Skrevet 12. desember 2003 #40 Skrevet 12. desember 2003 Nei det gjør jeg ikke. Gjør som Ogaboga jeg og.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå