Gå til innhold

Skyller du ned tampongen?

Salt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser det er andre som sier de har lest på pakken at tamponger kan kastes i do, og det tror jeg faktisk det stod før. Jeg er helt overbevist om at jeg har lest en eller annen gang at tamponger kan kastes i do - kanskje for over 15 år siden (tror ikke jeg har lest bruksanvisningen på tamponger siden jeg begynte å bruke dem - har man først lært det, trenger man liksom ikke lese den hver gang :blunke: )

Men bind, tørkepapir og annet søppel ville jeg aldri funnet på å hive i do! Skal slutte å hive tamponger i do også nå!

:rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kastet tamponger i do.

Kaster bomullsdotter bare når det er neglelakkfjerner på dem ( kanskje to små av gangen ) ellers går de i søpla.

Tror doen har nok problemer med å fordøye dopapiret :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Etter et par "nær døden-opplevelser" hvor vannet steg faretruende høyt i skåla, skyller jeg IKKE ned tampongene mer. Har en kamerat som er rørlegger og en annen som spyler doer, så jeg har liksom ikke så lyst til å innrømme at det var jeg som var dum hvis det blir helt tett en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det finnes folk her inne som har fått tett do pga tampong, er det jo tydelig at det kan skje. Jeg håper dere som kaster i do tilbyr dere å betale for rørleggeren hvis dere tetter MIN do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at det finnes folk her inne som har fått tett do pga tampong, er det jo tydelig at det kan skje. Jeg håper dere som kaster i do tilbyr dere å betale for rørleggeren hvis dere tetter MIN do.

Jeg lover å betale rørleggeren hvis din do blir tett på grunn av min tampong :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det samme gjelder hvis noen kommer til å tette doen din med papir? Det har nemlig skjedd det også og kan dermed skje igjen... :blunke:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster alltid tampongen i søppelbøtta- om der er søppelbøtte.

Er ikke så mye mer stress enn å kaste den i do!

Men om jeg er på besøk hos folk som ikke har bøtte på badet pakker jeg ikke inn tampongen,putter den i lomma og går å finner bossbøtta på kjøkkenet...

Dere som ALDRI har kastet en tampong i do- hva gjør dere når der ikke er bøtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det samme gjelder hvis noen kommer til å tette doen din med papir? Det har nemlig skjedd det også og kan dermed skje igjen... :blunke:

Jennifer

Papir i normale mengder er til å puttte i do. Om det da allikevel skulle tette seg, er det slik som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare sette meg ned å lese brukerveiledningen til ob jeg nå. Så vidt jeg ser står der ingenting om at den ikke kan skylles ned i do. Tror jeg leste det med liten skrift også.

Jeg kaster den aldri i do - fikk også beskjed om det på den første hybelen jeg flyttet inn på. Ikke bind, tamponger og tyggegummier i do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Diddl:

Jeg gjør akkurat det du beskriver jeg, pakker den inn, putter den i lomma og finner søplebøtta på kjøkkenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...

Dere som ALDRI har kastet en tampong i do- hva gjør dere når der ikke er bøtte?

Det samme som vi som bruker bind gjør?

Pakker den godt inn og finner søppelbøtta ett annet sted?

Toalettpapir er laget spesiet FOR å løse seg opp i vann, det skal derfor myyyyye toalettpapir til før du tetter ett toalett, dersom toalettet ikke er halvveis tettet av div tamponger og bind og andre bomullsting fra før da? :blunke: Da stopper det vel lettere opp?

Jeg har lært siden jeg var liten at man ikke kaster annet en toalettpapir i toalettet.

Har også jobbet med produsenter av toalettpapir, og fått vist i tester hva som kan skje dersom papir og andre ting som ikke er beregnet for toalettet, blir liggende, og det er ikke noe jeg ønsker å utsette verken meg selv eller doen for! :o

Bomull blir jo tungt når det blir gjennomvått, det vil lettere bli igjen og når bomull blir liggende i vann, så kan det bli ganske stort!!

Så jeg putter faktisk ALDRI noe i do som er av bomull, ikke engang Q-tips!!

Er det ikke søppelbøtte, så spør jeg etter en, om jeg ikke vet hvor på kjøkkenet det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tampax går i toalettet - OB i søppelbøtten.

(Skal muligens revurdere Tampax-kastingen etter alle skrekk-historiene her inne - skjønner jo også at det sikkert ikke er bra for renseanlegg etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg gjør det ja!!

Godt du ikke bruker min do.. for jeg setter ikke pris på å måtte stake kloakk... eller at hele vaskerommet flyter av det som kommer opp... :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...