AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Ex-Stemoren min nekter faren min å få se ungene/å ha dem, selv om han har rett på samvær. Er dette lov? Hun sender meldinger og truer med at hun skal ta full foreldrerett osv, og at han ikke skal få se dem. Dette bekymrer meg masse, og jeg uroer meg mye av denne situasjonen selv om jeg kun er 23 år. (halv)søsknene mine det er snakk om er 4 og 7 For meg, så virker det ut som om hun ikke klarer å forholde seg til faren min og ikke kan kommunisere og tenke på barnas beste. Tar gjerne imot gode råd:-)
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Faren din må ta kontakt med advokat. Han må passe på å spare på alle slike tekstmeldinger og skrive ned alle gangene hun saboterer samvær etc. Hvorfor er stemoren din så sint? Det er uansett viktig at faren din ikke tar igjen med samme mynt og forholder seg rolig uansett hva hun måtte si og gjøre.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 ^^ Han har fått seg kjæreste, og jeg tror det er nettopp det som er grunnen - hun er sint fordi hun ikke har kommet seg "videre" og ønsker å kontrollere han for å ødelegge ting for han. Tror jeg.
Bijate Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Jeg vet ikke helt hvilken samværsrett de har, men i følge det jeg har lest og vet om, så høres det ut som at faren din har sitt på det rene, og at eks-stemoren som har prøvd å lage problemer for faren din, igrunn har laget problemer for seg selv hvis jeg har tolket loven rett. Du kan jo kikke her, og lese litt. Hvis ikke så kan du sikkert prøve å skrive inn et spørsmål til en jurist på samme side, eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå