Gå til innhold

Dere som skriver på nynorsk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor i landet, gjerne hvilken kommune dere som skriver på nynorsk kommer fra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er din mor også bruker på KG?

Men herregud, da. Spørsmålet ble jo åpenbart stilt fordi hun ønsket å få rede på hvilken geografisk bakgrunn nynorskbrukere har, så dermed var svaret hennes 100% relevant.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Men herregud, da. Spørsmålet ble jo åpenbart stilt fordi hun ønsket å få rede på hvilken geografisk bakgrunn nynorskbrukere har, så dermed var svaret hennes 100% relevant.

"Min mor som skriver nynorsk kommer fra Volda på Sunnmøre."

TS' spørsmål var hvor i landet de kom fra, de som skriver nynorsk her. Dette svaret er ikke på nynorsk. For alt vi vet, kan denne som svarte her, bo i Oslo. Det var ikke spørsmål om hvor slekten kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS' spørsmål var hvor i landet de kom fra, de som skriver nynorsk her. Dette svaret er ikke på nynorsk. For alt vi vet, kan denne som svarte her, bo i Oslo. Det var ikke spørsmål om hvor slekten kom fra.

Nei. Men allikevel oppfattet jeg TS' spørsmål som et uttrykk for å få rede på hvor nynorskbrukere generelt kommer fra. Dessuten, dersom det skulle være slik at hun utelukkende ønsket å vite hva slags geografisk opprinnelse KGs nynorskbrukere har, synes jeg allikevel ikke at dette svaret var spesielt irrelevant. (Men det er nå sikkert bare meg, da.)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ikke på nynorsk akkurat på KG, men blogger på nynorsk. Kommer fra Nordfjordeid i Sogn og Fjordane.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nei. Men allikevel oppfattet jeg TS' spørsmål som et uttrykk for å få rede på hvor nynorskbrukere generelt kommer fra. Dessuten, dersom det skulle være slik at hun utelukkende ønsket å vite hva slags geografisk opprinnelse KGs nynorskbrukere har, synes jeg allikevel ikke at dette svaret var spesielt irrelevant. (Men det er nå sikkert bare meg, da.)

Jeg kan også skrive på nynorsk hvis det er det om å gjøre. Min far var fra Fjaler, min mor fra Nøtterøy. Jeg er vokst opp i en liten bygd langt sør på Østlandet. Hva gjør det meg til?

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan også skrive på nynorsk hvis det er det om å gjøre. Min far var fra Fjaler, min mor fra Nøtterøy. Hva gjør det meg til?

Hvorfor er dette relevant? Jeg behersker også nynorsk, for øvrig. Denne tråden handler imidlertid om den geografiske bakgrunnen til nynorskbrukere, og altså ikke om den geografiske bakgrunnen til andre folk som tilfeldigvis også behersker nynorsk. Jeg synes at du er veldig vrang, her.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er dette relevant? Jeg behersker også nynorsk, for øvrig. Denne tråden handler imidlertid om den geografiske bakgrunnen til nynorskbrukere, og altså ikke om den geografiske bakgrunnen til andre folk som tilfeldigvis også behersker nynorsk. Jeg synes at du er veldig vrang, her.

Kommafeil! Forter meg så jeg får kommentert det før Belladonna. :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...