Envy Skrevet 18. november 2011 #1 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg ser at overskriften ble litt rar, men det er jo rett og slett det jeg lurer på. Jeg og sambo skal lage pakkekalender til hverandre, med 12 pakker til hver. I fjord hang vi en snor på veggen som vi hang alle pakkene bortetter. I år har vi flyttet, og jeg har ingen vegg jeg vil "hulle til" med å henge denne lange tråden på. Derfor stusser jeg fælt på hvordan vi skal få lagt opp denne kalenderen? Noen som har noen lure tips? Hvordan pleier dere å gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 18. november 2011 #2 Del Skrevet 18. november 2011 Du kan använda en gardinstång kanske? Och hänga alla packer på snöre i olika höjd. Antingen använder du en gardinstång i ett fönster eller vid balkongdörren eller så köper du en duschdrapperistång som kan spännas upp i hallen, eller sätter upp en gardinstång på en vägg eller över en dörr och hänger paketen vid dörrkarmarna. Eller så köper du en sådant "torkparaply" med spännen som man kan hänga upp en och en strumpa i, hänger upp den någonstanns och knipsar fast alla paket. Jag har köpt en kalender med små fickor som inte rymmer något alls, men i varje ficka har jag sytt fast ett snöre och en plastring. I plastringarna hängde jag fast paketen. Själva kalendern behövde bara ha en krok/spik att hängas på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #3 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg hang to bånd ned fra håndtakene på vitrinekskapet og her hang alle pakkene. Praktisk og synlig sånn at man fikk litt julestemning av bare å se på de. Du kan henge bånd ned fra vinduet/gardinstanga. Et bånd for hver pakke eller flere pakker på et bånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18. november 2011 #4 Del Skrevet 18. november 2011 En stor kurv på bordet? Hver sin farge på pakkene så de er lette å finne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 18. november 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 18. november 2011 Takk for gode forslag! Jeg er litt redd gardinstengene her er litt "svake" for en slik belastning (jeg har en tendens til å ende opp med å kjøpe litt store/tunge gaver). Har lett og lett på nettbutikker rundt forbi etter en julekalender til å henge opp, men finner liksom ingenting som passer her Men forslaget til Brunhilde var jammen meg midt i blinken Kunne jo kanskje dekortert kurven med et fint, rødt bånd eller noe også, så blir det jo rene julepynten på spisestuebordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happy_me Skrevet 18. november 2011 #6 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Om du ikke vil kjøpe noe fancy julekalender til å henge pakker på (finnes jo mange fine sånne til å henge på veggen da), så kan du jo henge de på et vindu, med teip du er sikker på går av igjen? edit: oops, jeg så nå at du hadde tenkt å kjøpe store tunge pakker, så da funker jo ikke det Endret 18. november 2011 av happy_me Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 19. november 2011 #7 Del Skrevet 19. november 2011 Dekorere en kleshenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 20. november 2011 #8 Del Skrevet 20. november 2011 Jeg tror jeg ville gått for en pyntet kurv eller en pappeske kledd med julepapir, det blir jo også dekorativt Evt. en stor gavepose med julemotiv, hvis du får plass til gavene i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helenehøi Skrevet 20. november 2011 #9 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Hvis du har en lang tykk tråd eller bredt rødt silkebånd som du binder fast i dørhåndtaket på den ene siden av døren, og lar snoren gå over døren på andre siden. Pakk inn pakkene godt slik at de tåler å henge og ikke detter ned, så kan de henge nedover på døren Og pakke inn pakkene med forskjellig farge på båndene slik at dere ser hvilken pakke som er til hvem Du kan jo pynte snoren/silkebåndet med røde sløyfer eller noe slik at den ser fin og julete ut Eller henge opp julekort med sikkerhetsnåler på ''baksiden'' av døren.. EDIT: kan være lurt med tape på baksiden av båndet slik at pakkene ikke slår i døren hver gang man åpner/lukker den, hvis det er en dør man bruker mye Endret 20. november 2011 av helenehøi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå