addict Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 (endret) Hei Vi har begynt med annenhver helg på gutten som er 1,5 år. Han hadde første helga med far for 2 uker siden, og skal ha andre helga nå. I går fikk jeg melding av far om at jobben hadde spurt om han kunne jobbe, så han lurte på om vi kunne bytte helg. Jeg sa nei, det nytter ikke å komme dagen i forveien å bytte helg. Vi møttes på foreldresamtale i morrest, han var pigg og helt normal. Så får jeg melding NÅ om at jeg nok må hente barnet i barnehagen og ha det hjemme til i morgen, så skulle han se an formen sin fordi han hadde blitt dårlig og kastet opp osv. Han kunne evt komme å hente barnet i morgen. Jeg gidder ikke å spekulere i om han er syk eller ikke, men jeg svarte at han fikk sørenmeg hente ungen selv og ha samværshelga si som avtalt. Det var ingen som hjalp med sist helg da jeg lå med 39,5 i feber og kastet opp! Jeg skrev at det er en del av å være foreldre, og at det er på tide at han får ofre litt han og. Han har ikke vært veldig til stede i løpet av det første året pga unskyldninger og latskap.. Er jeg helt urimelig? Skal jeg hente hjem barnet, eller er det rett av meg å sette ned foten? Har man samværshelg så har man det, mener jeg.. Kan godt være han er syk, og det er kjedelig, men han er likevel en pappa.. Endret 18. november 2011 av addict
Gjest jomfrua Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Du må tenke på hva det beste er for barnet i denne situasjonen. 11
Pria Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Med tanke på hvor klønete de fleste menn er med småbarnstell så ville jeg hentet barnet. 3
addict Skrevet 18. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2011 Du må tenke på hva det beste er for barnet i denne situasjonen. Helt ærlig tror jeg ikke far er syk, men har noe annet "gøy" fore i kveld som har har lyst til å være med på.. Vet jeg sa at jeg ikke spekulerer i det, men det er vel egentlig åpenbart for meg at han sier det bare fordi jeg ikke ville bytte helg. Han er alltid grei mot barnet og de har det veldig bra sammen. Jeg kunne jo ikke bare ringe ifra meg ungen sist helg da jeg var dårlig.. Skal jeg bare hente han hjem da?
addict Skrevet 18. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2011 Med tanke på hvor klønete de fleste menn er med småbarnstell så ville jeg hentet barnet. Hva mener du med det? Han er ikke "klønete med småbarnsstell". Han er flink med barnet og veldig glad i det.
HvittHus Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Hmmm synes det "stinker" litt av denne "oppkastsyken" til far. Han skal ikke på jobb kanskje?
sebastianen Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Er menn så klønete med småbarnstell altså ? Så de kan ikke ta vare på barn selv om de er litt syke , men kvinner kan ? Det høres litt diskriminerende ut, for begge parter . 8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Det høres litt suspekt ut at faren først prøver å avlyse samværshelg, og når du ikke går med på det, ja da er han brått blitt syk. Men frisk i morgen..... Dessuten så er det helt feil å si at menn ikke er så god på småbarnstell, de er vel like flinke som oss kvinner! Jeg vet faktisk ikke hva jeg ville ha gjort...........la far hente barnet, og si han kan heller ringe deg hvis han blir verre? Jeg aner ikke. Hos oss har vi byttet helg hvis vi har blitt syke. F.eks da far kuttet av seg fingeren så hadde jeg barnet på han sin helg. Og han hadde henne ei helg som var min da jeg lå strøken i influensa 1
Sophie-Ann Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 Far har selv ansvar for å finne pass til barnet sitt de helgene han har samvær. Men man kan jo være fleksible ovenfor hverandre, men det hadde jeg ikke gidder hvis der bare gikk en vei. Er han bare litt syk, klarer han å ha barnet, men er han veldig dårlig, hadde jeg hentet barnet. Du kan jo kjøre bortom og se hvilken form han er i?? 1
Athene Skrevet 18. november 2011 #10 Skrevet 18. november 2011 Er egentlig enig med deg, man setter jo normalt ikke bort egne barn til barnevakt når man blir syk. Selv om man selvfølgelig skal hjelpe hverandre i slike situasjoner er det greit å ta tak i det med en gang dersom du misstenker at han bruker ulike unnskyldninger når det ikke passer han å ha samvær, det blir neppe bedre dersom han merker at du går rett på. Hva med å si at i kveld har du dessverre andre planer, og hvis han er for dårlig for å passe barnet må han skaffe barnevakt. Men at du kan komme innom i løpet av morgendagen og ta over da dersom han blir dårligere. Da møtes dere på halvveien. 1
addict Skrevet 18. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 18. november 2011 Far har selv ansvar for å finne pass til barnet sitt de helgene han har samvær. Men man kan jo være fleksible ovenfor hverandre, men det hadde jeg ikke gidder hvis der bare gikk en vei. Er han bare litt syk, klarer han å ha barnet, men er han veldig dårlig, hadde jeg hentet barnet. Du kan jo kjøre bortom og se hvilken form han er i?? Jeg kjører ikke bil, og vil nok møte på barnet da.. Da blir det vel månelyst når jeg drar igjen. Jeg har jo planer i kveld jeg og, som jeg har svært lite lyst til å avlyse. Når jeg er syk ei helg så kan far ALDRI steppe inn fordi han jobber. Så det går bare ene vegen. Likevel kan han tydligvis bare bytte jobbhelg når det passer HAN..
addict Skrevet 18. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 18. november 2011 Er egentlig enig med deg, man setter jo normalt ikke bort egne barn til barnevakt når man blir syk. Selv om man selvfølgelig skal hjelpe hverandre i slike situasjoner er det greit å ta tak i det med en gang dersom du misstenker at han bruker ulike unnskyldninger når det ikke passer han å ha samvær, det blir neppe bedre dersom han merker at du går rett på. Hva med å si at i kveld har du dessverre andre planer, og hvis han er for dårlig for å passe barnet må han skaffe barnevakt. Men at du kan komme innom i løpet av morgendagen og ta over da dersom han blir dårligere. Da møtes dere på halvveien. Det kan jeg jo gjøre Takk for gode forslag her!
Pria Skrevet 18. november 2011 #13 Skrevet 18. november 2011 Hva mener du med det? Han er ikke "klønete med småbarnsstell". Han er flink med barnet og veldig glad i det. Hvis han faker syk for å slippe å ha barnet i helgen er jeg litt i tvil om hvor "glad han er i det".
Gjest jomfrua Skrevet 18. november 2011 #14 Skrevet 18. november 2011 Helt ærlig tror jeg ikke far er syk, men har noe annet "gøy" fore i kveld som har har lyst til å være med på.. Vet jeg sa at jeg ikke spekulerer i det, men det er vel egentlig åpenbart for meg at han sier det bare fordi jeg ikke ville bytte helg. Han er alltid grei mot barnet og de har det veldig bra sammen. Jeg kunne jo ikke bare ringe ifra meg ungen sist helg da jeg var dårlig.. Skal jeg bare hente han hjem da? Om det er det beste for barnet ditt at det er hjemme hos deg denne helgen, så skal du det. Dette er jo andre helgen faren skal ha barnet. Alle kan bli syke. Det er ikke litt for tidlig å trekke konklusjonen at han skulker unna? Kan ikke tvilen komme han tilgode inntil du vet med sikkerhet at det er skulk han driver med? 2
addict Skrevet 18. november 2011 Forfatter #15 Skrevet 18. november 2011 Om det er det beste for barnet ditt at det er hjemme hos deg denne helgen, så skal du det. Dette er jo andre helgen faren skal ha barnet. Alle kan bli syke. Det er ikke litt for tidlig å trekke konklusjonen at han skulker unna? Kan ikke tvilen komme han tilgode inntil du vet med sikkerhet at det er skulk han driver med? Men er det en god nok grunn at han er syk da? Jeg og blir syk, og da står jeg alene. Pappaen bor i leilighet med gudfaren til barnet, så det er ikke slik at han ikke kan få hjelp om han trenger det. Han skal være hjemme hele helgen fram til søndag da han kanskje skulle bort en tur. Var som sagt med barnefar i formiddag, og da var han helt fin. Blir så usikker her.. Kanskje jeg bare skal gå å hente barnet..
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #17 Skrevet 18. november 2011 Jeg kjører ikke bil, og vil nok møte på barnet da.. Da blir det vel månelyst når jeg drar igjen. Jeg har jo planer i kveld jeg og, som jeg har svært lite lyst til å avlyse. Når jeg er syk ei helg så kan far ALDRI steppe inn fordi han jobber. Så det går bare ene vegen. Likevel kan han tydligvis bare bytte jobbhelg når det passer HAN.. Er ikke dette litt tidlig å si, når dere bare nettopp har startet med dette, og denne helgen er den andre helgen barnet ditt skal være hos sin far, noensinne liksom? Vet du hva - helt ærlig - hvis det er sånn at eksen din har fått omgangssyken og spyr og er skikkelig dårlig... bekymrer du deg ikke for at barnet kan bli smittet? Omgangssyken er jo svært smittsomt... Jeg mener ikke at man alltid skal måtte stille opp og bytte helg dersom det dukker opp noe - men noen ganger er det kanskje greit å tenke litt mer på hva som er best for alle parter, og da spesielt barnet, enn hvorvidt man syns det blir urettferdig? Og når du sier du har andre planer, som du har svært lite lyst til å avlyse, så hopper jeg til konklusjonen at du har en date, og ikke har lyst til å avlyse den... Dermed velger du å kjøre hardt på samværsavtalen akkurat denne helgen - til tross for at eksen din (muligens) er ganske syk - sånn at du ikke skal gå glipp av en spennende date. Det er kanskje litt stygt av meg å konkludere med det, men... Personlig ville jeg ikke kjørt hardt på samværsavtalen hvis far hevdet å være syk med omgangssyken. Hovedsaklig av hensyn til barnet, som jeg ikke ville ønsket å med viten og vilje utsette for smittefare. Men det er nå meg... 1
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2011 #18 Skrevet 18. november 2011 Hehe, er det rart det blir foreldrekrangel. 1
Raven Emerald Skrevet 18. november 2011 #19 Skrevet 18. november 2011 (endret) Er ikke dette litt tidlig å si, når dere bare nettopp har startet med dette, og denne helgen er den andre helgen barnet ditt skal være hos sin far, noensinne liksom? Så siden de ikke har hatt ordinært samvær tidligere, har mor helt sikkert aldri spurt far om å ta barnet ei helg der hun selv har vært syk - for så å få nei..? Barnet er halvannet år gammelt, så jeg vil anta at hun har erfart fars holdninger lenge nok til å kunne se et eventuelt mønster... Selv om samværsavtale kom i gang først nå. Endret 18. november 2011 av Raven Emerald 2
addict Skrevet 18. november 2011 Forfatter #20 Skrevet 18. november 2011 Er ikke dette litt tidlig å si, når dere bare nettopp har startet med dette, og denne helgen er den andre helgen barnet ditt skal være hos sin far, noensinne liksom? Vet du hva - helt ærlig - hvis det er sånn at eksen din har fått omgangssyken og spyr og er skikkelig dårlig... bekymrer du deg ikke for at barnet kan bli smittet? Omgangssyken er jo svært smittsomt... Jeg mener ikke at man alltid skal måtte stille opp og bytte helg dersom det dukker opp noe - men noen ganger er det kanskje greit å tenke litt mer på hva som er best for alle parter, og da spesielt barnet, enn hvorvidt man syns det blir urettferdig? Og når du sier du har andre planer, som du har svært lite lyst til å avlyse, så hopper jeg til konklusjonen at du har en date, og ikke har lyst til å avlyse den... Dermed velger du å kjøre hardt på samværsavtalen akkurat denne helgen - til tross for at eksen din (muligens) er ganske syk - sånn at du ikke skal gå glipp av en spennende date. Det er kanskje litt stygt av meg å konkludere med det, men... Personlig ville jeg ikke kjørt hardt på samværsavtalen hvis far hevdet å være syk med omgangssyken. Hovedsaklig av hensyn til barnet, som jeg ikke ville ønsket å med viten og vilje utsette for smittefare. Men det er nå meg... Hehe nei, jeg har ingen date. Jeg har ei venninne som kommer hjem etter en lengre afrikatur, og vi jentene i gjengen skal ha god gammeldags sleepover her med vin og middag og film Det KAN avlyses, og hadde det vært krise, så hadde jeg også gjort det. Jeg vet at han ikke hjelper til andre helger fordi jeg har vært syk før og spurt om hjelp til å ta barnet. Der har alt vært "umulig" for han. Plutselig når HAN er syk, da skal jeg kaste alt til siden og avlyse mine planer.. Forrige helg var det jeg som var syk og kastet opp, men jeg hadde liksom ikke rom for å ta hensyn til smittefarer osv der. Det hadde jo vært flott om noen hadde hjulpet meg og tatt hensyn til at barnet kunne blitt syk, men sånn er det no ikke.. Poenget her er vel at han spurte om han kunne få bytte helg, og da jeg sa nei, så ble han "syk". I tillegg var han helt pigg på foreldresamtalen i barnehagen i dag, helt fram til hentetid i barnehagen.. Hadde omstendighetene vært annerledes, så hadde jeg kanskje trodd han. Kan jo legge til at på de 2,5 årene vi var sammen så var han ikke syk EN ENESTE GANG og han har vært på jobb i hele dag.. Klarer liksom ikke å tro på han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå