pingalu Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Hehe, ja, dette burde jeg kanskje vite, men shit au. Hvordan vasker man lester? Forrige gang jeg prøvde på det endte de opp supertovede, i babystørrelse Litt kjipt når bestemor har brukt tid på å strikke til meg... Men uansett, så har jeg ikke ullprogram på vaskemaskinen. Men det er noen program som heter "Baby bomull", "Finvask", og "Håndvask". Burde jeg kanskje bruke en av dem? Evt. hvor mange grader skal de vaskes på? Har det med sentrifugering å gjøre? Spiller det noen rolle hvilket vaskemiddel man bruker, bør jeg bruke sånn Milo? Har ikke bruksanvisninga til vaskemaskinen, og jeg tør ikke å eksperimentere og dermed ødelegge enda flere lester, så det hadde vært til veldig stor hjelp om noen hadde svart
Moscato Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Til ull skal man alltidd bruke milo (eller tilsvarende som er beregna på ull)! Finvaskprogrammet pleier å funke helt utmerket, og det samme med håndvask. Baby bomull er sannsynligvis høyere temperatur på, og sikkert kraftigere sentrifugering på. Kan du velge manuelt passer det fint med 30 grader og litt lavere sentrifugering enn vanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Ulla bør vel hels være Superwash-behandlet hvus du skal vaske den i maskin...
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Ulla bør vel hels være Superwash-behandlet hvus du skal vaske den i maskin... Håndvask- og finvask-programmer er som regel godt og vel like skånsomme som vanlig håndvask.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Alt avhengig av type garn hadde jeg tatt det på ullvask i maskinen eller håndvask. Det her er et tips til alle som strikker sokker og gir bort. Legg ved garnlappen som sier noe om hva garnet er lagd av og hvordan det skal vaskes.
Cata Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Jeg bruker ullvaskeprogrammet med Milo til mine lester. De toves vel litt men er fullt brukbare etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå