Gå til innhold

Noen andre med krystallsyke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt godartet stillingssvimmelhet (krystallsyke) i et halvt års tid nå, og er så LEIII! Går til behandling på Klinikk for alle i Oslo, som heldigvis har god greie på krystallsyke, men behandlingene har hittil ikke hatt varig effekt. Det kan være en symptomfri periode på en halv dag eller halvannen dag, men krystallene faller alltid tilbake igjen.

Har funnet en gruppe på Facebook, men der er det skikkelig dyster lesning - det virker som om det er mange som har vært syke lenge, og som er skikkelig dårlige. Jeg tror ikke det er helt bra for meg å lese for mye der inne...

Hadde vært fint å dele erfaringer med noen som faktisk har blitt bedre, enten av seg selv eller av behandling! Trenger litt håp og optimisme oppi dette, for det tærer på.

Det er sikkert noen som skriver innlegg nå med "hva i alle dager er krystallsyke", og det har jeg ikke så lyst til å bruke mye tid på ;) - derfor legger jeg ut en link som eventuelle interessenter kan lese :):

yrsel.com

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du,

du har min største medlidenhet for det der altså. Hadde krystallsyken for 4 år siden, det var jævlig ubehagelig. Jeg gikk til behandling hos øre-,nese- halsspesialist. De to første behandlingene fungerte ikke, men etter den tredje så kom alt på plass igjen :) For meg varte krystallsyken i en periode på 3 måneder etter det jeg husker. Da hørte jeg samtidig historier om folk som hadde dette gående over flere år......

Jeg antar at man må bare pushe på med behandlinger og gjøre øvelsene også hjemme, så er det fullt mulig å bli frisk igjen. Ikke gi opp, det er gode sjanser for å bli helt frisk igjen.

Skrevet

Hei du,

du har min største medlidenhet for det der altså. Hadde krystallsyken for 4 år siden, det var jævlig ubehagelig. Jeg gikk til behandling hos øre-,nese- halsspesialist. De to første behandlingene fungerte ikke, men etter den tredje så kom alt på plass igjen :) For meg varte krystallsyken i en periode på 3 måneder etter det jeg husker. Da hørte jeg samtidig historier om folk som hadde dette gående over flere år......

Jeg antar at man må bare pushe på med behandlinger og gjøre øvelsene også hjemme, så er det fullt mulig å bli frisk igjen. Ikke gi opp, det er gode sjanser for å bli helt frisk igjen.

Takk for svar. Oppløftende å høre om noen som har blitt friske :). Husker du om du hadde krystaller i bakre eller midtre buegang? Jeg har i midtre, som er litt mer tricky å få på plass. Etter første behandling fikk jeg i bakre buegang på andre siden, og det gjorde ståa betraktelig verre, men de gikk heldigvis bort etter bare én behandling.

Skrevet

Nei, jeg husker ikke hvor de befant seg, fikk det kanskje ikke helt forklart heller.

Ja, fortsett med behandling....så en dag kommer krystallene på plass igjen. Lykke til, til deg :klemmer:

Skrevet

Jeg har i alle fall hatt godt utbytte av å gjøre Epleys manøver hjemme, ved behov, men så har jeg nok ikke vært like hardt angrepet som det du høres ut til å være. Lykke til videre!

Skrevet (endret)

Nei, jeg husker ikke hvor de befant seg, fikk det kanskje ikke helt forklart heller.

Ja, fortsett med behandling....så en dag kommer krystallene på plass igjen. Lykke til, til deg :klemmer:

Takk!

Husker du forresten hva slags manøver du brukte? Og har du hatt tilbakefall?

Jeg har i alle fall hatt godt utbytte av å gjøre Epleys manøver hjemme, ved behov, men så har jeg nok ikke vært like hardt angrepet som det du høres ut til å være. Lykke til videre!

Takk! Epleys manøver behandler de bakre buegangene, som visstnok er litt lettere å "tømme" enn de midtre. Jeg fikk bort krystallene som kom på den andre siden med bare én Epleys manøver. Men på den dårligste siden sitter det i den midtre buegangen, og da behandler man med barbeque-manøver - at man roterer seg selv som på et grillspyd :).

Endret av lille katt
  • 1 år senere...
Gjest Rundtogrundt
Skrevet

Hvordan går det med deg nå? Jeg har hatt d i åtte mnd nå og er såå lei! Men jeg gjør grill-øvelsene og legen sier d vil forsvinne! Håper du er frisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...