Gå til innhold

Lapp fra skolen ang luring av barn inn i bil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi går i første klasse og i går fikk hun med seg lapp hjem fra skolen ang en mann som forsøkte å lure med seg barn inn i en bil. Skolen opplyste om at de har sivile politibetjenter på skoleområdet og ekstra mange lærere som er ute i friminuttene og før og etter skolen, men jeg blir livredd alikevel. Det er stor skole og det er så fort gjort at noen sniker seg unna et øyeblikk. Samtidig blir jeg fly forbanna!! Jenta mi stortrives på skolen, men når jeg leverte henne i dag var hun ikke så glad og mye mer på vakt når vi gikk! Lærerne har snakket med dem om hva de skal/ ikke skal gjøre og vi har en avtale om hvem hun har lov til å sitte på med og vi har gitt henne en mobiltelefon. Jeg er bare så livredd det skal skje noe med jenta mi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med henne om at hun ikke må sette seg inn i bilen til noen.

livet er farlig, vi må bare gjøre det beste ut av det :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde fulgt eller kjørt henne til skolen frem til situasjonen var avklart. Bedre føre var...

• Liker 1
Skrevet

Alle foreldre må snakke med sine barn om dette med ikke å bli med fremmede hjem og forklare dm hvilke metoder de bruker som feks. at mamma/pappa er så sykehus og at han skal kjøre dem dit ol.

Jeg gikk på barneskolen på 1980- tallet og dette husker jeg ble tatt opp jevnlig etter at en mann hadde forsøkt å lokke unger inn i bilen sin med godteri.

Slik er verden, vi må ikke bli hysteriske men bruke hodet og innse at det er en farlig verden vi lever i.

• Liker 1
Skrevet

Så klart jeg kommer til å følge og hente henne nå og hun får ikke gå alene å til venninner. Men at hun skal måtte bekryme seg eller være redd for å møte noen som vil henne noe synes jeg er fælt! Hun har var så stolt over at hun fikk gå halvveis hjem sammen med en venninne og at de kunne gå alene for å besøke hverandre. Følte seg veldig stor, så at en eller annen tulling skal ta fra henne og sikkert andre barn det er motbydelig gjort! Hele greia er motbydelig!

Skrevet

Efter ett tips från DrPhil på temat:

Tala om för din dotter vad hon SKA göra i stället.

Det är lättare för ett barn att bli osäker om de bara vet vad de inte ska göra än om de får tips om vad de ska säga och hur de ska agera i stället. Ge dem alternativa instruktioner.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...