silja Skrevet 12. desember 2003 #1 Skrevet 12. desember 2003 jeg er rimelig "ny" da, siste pillemens 5nov, etter et halvt års tid på yasmin. Har ikke fortalt noen at vi prøver... Håper så å få full klaff tidlig, vet ikke om jeg orker å vente mnd etter mnd.. Åssen klarer dere å holde motet oppe og unngå stress???
Chiquita Skrevet 12. desember 2003 #2 Skrevet 12. desember 2003 Vi har prøvd i 3,5 år nå. Du spør om hvordan vi klarer å holde motet oppe, og unngå stress... Vet du - det er ikke lett for min del altså. Det er ofte jeg er nede i "daler" som virker bek-svarte, men for meg er det "terapi" å få skrive det av meg på nett (Her på Kvinneguiden, og inne på www.snartgravid.com) En dagbok er fin å ha i slike stunder. Å stesse med det kommer også i "perioder" - nå som vi er under utredning/behandling, så tenker vi mer på det enn vi har gjort tidligere. Nå går jo jeg på medikamenter for å få en "kontrollert" eggløsning, og da blir det jo litt ekstra "stress" i de dagene - vi klrer ikke å unngå annet... ikke om jeg orker å vente mnd etter mnd.. Hvilket valg har du da, dersom det ikke klaffer tidlig? En MÅ bare vente! Ofte over et år før legene vil sette igang noen "tiltak"... Så du orker om du må! *klem*
Summis Skrevet 12. desember 2003 #3 Skrevet 12. desember 2003 Vi har vært prøvere siden jan 02, hadde en SA i juni i år. Har ei jente på 3 1/2 år da som vi koser oss med. Som Chiquita sier, er det ikke lett å holde motet oppe og unngå stress, humøret går i berg og dalbaner ja. Tenkte vi skulle kontakte lege for utredning, men så ble vi gravide, men mistet som sagt i juni i 8 uke (ca). Prøver jo å holde motet oppe, men det er ikke like lett alltid, ihvertfall ikke når de rundt oss "maser" på en lillesøster/bror til pia vår. Tror at når nestemann spør, så skal de får sannheten, mye bedre enn å gå rundt grøten, kanskje de holder munn da? Men du får ha lykke til med prøvingen, får håpe at det klaffer snart. God helg, klem Summis
Rannva Skrevet 12. desember 2003 #4 Skrevet 12. desember 2003 Jeg spiste også siste pille i begynnelsen av november (etter mange pille-år) og er i dag 5 uker på vei. Så det kan gå fort, ikke alle som prøver lenge. Krysser fingre og tær for både deg og alle andre prøverer.
Cic Skrevet 12. desember 2003 #5 Skrevet 12. desember 2003 Vi er snart inne i det 3 året med prøving... Lei blir en og frustrert til tider men det er ikke annet å gjøre enn å prøve på nytt neste periode med nye kort! Ikke mist motet hvis det ikke funker på de første månedene - det skal være normalt å bli gravid innen en ettårsperiode - så ha tolmodighet!!! Ha en fin helg!
14062003 Skrevet 13. desember 2003 #6 Skrevet 13. desember 2003 Huff, her var det et overtall av langtidsprøvere. Så jeg slenger meg på og forteller om mine graviditeter (og prøvetiden). 1) Uten prøving-ikke planlagt, tenåring, resulterte i provosert abort. 2) 1 forsøk- planlagt, resulterte i MA ca. 10 uker på vei. 3) Uten prøving-ikke planlagt, resulterte i MA ca 13 uker på vei. Jeg har vært "heldig" og sluppet prøvetiden, men vært "uheldig" og mistet i stedet.
murmeldyret Skrevet 13. desember 2003 #7 Skrevet 13. desember 2003 Nå er jeg inne i 3.pp (dvs prøvd siden oktober 03). Sist gikk det 2 år før det klaffet.
Gjest Cuddly Skrevet 13. desember 2003 #8 Skrevet 13. desember 2003 Har prøvd i 2 år, og det er ikke alltid like lett... Men hva skal man ellers gjøre? Jeg gir ikke opp så lett når jeg først har bestemt meg, men følelseslivet blir som en meget uforutsigbar-berg-og- dal-bane! Ivertfall har jeg det sånn, kan bli svært "touchy"...
Gjest MrsL Skrevet 13. desember 2003 #9 Skrevet 13. desember 2003 Har prøvd i ett år cirka og tar det litt roligere nå før vi setter inn nådestøt :D igjen i april/mai.............krysser alt jeg kan krysse for at det skal funke
Gjest Cuddly Skrevet 14. desember 2003 #10 Skrevet 14. desember 2003 Kom bare ikke i skade for å krysse beina, da...
pinky Skrevet 14. desember 2003 #11 Skrevet 14. desember 2003 vi har prøvd siden april 03. har akkurat startet utrednings-prosessen.. dårlig sædkvalitet er allerede påvist, dessverre
Gjest MrsL Skrevet 14. desember 2003 #12 Skrevet 14. desember 2003 Kom bare ikke i skade for å krysse beina, da... Nei det skulle tatt seg ut
Gunilla Skrevet 14. desember 2003 #13 Skrevet 14. desember 2003 Har prøvd siden september i år. Synes ikke det er spesielt lenge! Koser oss med det
meta Skrevet 15. desember 2003 #14 Skrevet 15. desember 2003 Vi er inne i pp 7. Syns det er lenge nok egentlig
Lilletrollet Skrevet 15. desember 2003 #15 Skrevet 15. desember 2003 Har prøvd siden januar/februar i år. Sluttet med siste pilla i midten av januar, så jeg sier februar. Håper det snart vil skje noe...... Lilletrollet
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. desember 2003 #16 Skrevet 16. desember 2003 Har prøvd siden april i år (03). har dårlig sædkvalitet, men vi har fått beskjed om å fortsette å prøve, for det kan skje naturlig... Men det føles håpløst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå