Gå til innhold

Har hunden din noen rare/søte vaner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns vår hund gjør en del rare ting, så syns kanskje det kan være morsomt om hva andres hunder også gjør.

For eksempel på hva hunden vår kan finne på:

- Når han har lekt med leker eller spist på tyggebein så legger han det på plass igjen i kurven sin når han er ferdig, hvis han ikke kommer seg til kurven så ser han liksom på oss "unnskyld men kurven min er ikke her, går det greit at den ligger her til jeg får ryddet?"

- Når han skal ha mat glemmer vi det av og til pga han nettopp har begynt med å få mat 4 ggr daglig istedet for 2, men da bare setter han seg fint foran mat-tønnen og venter til vi ser det og kommer på at han skal ha mat. Det som er søtest med det er at han er UTROLIG glad i mat, men setter seg alltid der KUN på vanlig fôrtid.

- Vi har 3+2 sofa og vi pleier kun å bruke 2'eren så det hender at 3'eren er full av puter og tepper og det hele på halv tolv, men da tar hunden alt ned på gulvet og rydder det fint sånn som det skal. Han driver og trener seg på å brette tepper nå for tiden for han har oppdaget at han ikke gjør det fint nok når han bare legger det der. Haha.

- Når vi skal legge oss skyver han alltid kurven sin helt bort til sengen på min side så han kan ligge og sleike på hånden til han sovner. Når han står opp tar han ut av det tepper han har i kurven og legger det oppi på nytt som om han reier opp også skyver han kurven tilbake der den står på dagtid (for å ha plass til å gå vedsiden av sengen).

- Når vi er hos veterinær så gir han alltid labb i sånn 5 minutter før vi kan gjøre noe som helst fordi første gangen vi hadde han med dit så hadde han blitt sår under potene av å gå på saltet ute og nektet å bruke potesokk, så vi skulle å høre hva vi kunne gjøre med det. Virker ihvertfall som det er derfor, for han har gjort det ever since. :P

- Hvis han ser katter så vil han alltid bort til de akkurat som for å si at "hei du trenger ikke være redd meg, jeg er ikke sånn hund som løper etter katter, jeg vil bare sleike på deg" og de stakkars kattene blir jo vettaskremt mens han sitter igjen og piper fordi de ikke ville kose med han.

- Han virker litt "klumsete" og sjenert med jentehunder, som om han er livredd for å bli anklaget for noe hvis han prøver å snuse litt på de før han er godt nok kjent.

- Når vi er i sengen legger han seg ofte på rygg og vil ha kos og hvis vi ikke merker det begynner han å dunke i sengen med labben så vi skal oppdage at han vil koses med.

- Hvis vi er lei oss, stresset eller har problemer virker det som at han prøver å finne på "sprell" for å få oss glade igjen. F. eks. å gjemme seg inni et dyretrekk, hoppe opp på en stol ved spisebordet, stikke av med en mobil eller lignende. Funker alltid!

Videoannonse
Annonse
Gjest TweetyGirl
Skrevet

Min hund står kun på frambeina med bakbeina rett i været når hun tisser, mens hun går framover på bakbeina mens hun ennå tisser :skratte:

Har ofte lurt på hva folk tenker når de går forbi å ser det :fnise:

Skrevet

Tja, den eine hunden her syns det er superfestlig med papir og tomme do- og tørkeruller. Om han får tak i noe blir den revet i fillebiter og spredd over heile gulvet før han går å legger seg god og fornøyd. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...