Gå til innhold

Hvordan få en "fløyelsmyk" fløyelsgrøt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får en del klumper i den, og aner ikke hvordan jeg skal få tryllet dem bort.. Først skal man jo røre inn smør og mel, slik at det blir klumper av det. Så helle oppi litt og litt melk ettersom den tykner. Så forstår jeg ikke hvordan mamma får den klumpfri, når jeg føler at jeg gjør det samme som henne!? Tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først skal man jo røre inn smør og mel, slik at det blir klumper av det.

Hva mener du egentlig med dette? Jeg bruker visp når jeg blander sammen smør og mel, klumper ikke noe særlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig med dette? Jeg bruker visp når jeg blander sammen smør og mel, klumper ikke noe særlig det.

Formulerte meg kanskje litt dårlig. Først smelter jeg passelig mengde smør, og tar oppi mel, og visper. Så heller jeg oppi litt og litt melk, slik at det får ønskelig konsistens. Likevel blir den litt klumpete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter med melken jeg, varmer til kokepunkt, så tar jeg i ønskelig mengde mel og rører det hele glatt - deretter har jeg i smør og rører på ny. Får aldri klumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter med melken jeg, varmer til kokepunkt, så tar jeg i ønskelig mengde mel og rører det hele glatt - deretter har jeg i smør og rører på ny. Får aldri klumper.

Da prøver jeg det neste gang. Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk stavmikser! For en kremet, fløyelsmyk, klumpfri konsistens :gjeiper: Da spiller det heller ingen rolle hva du har i først og sist.

Endret av tøydokka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...