Gå til innhold

Hva skal du bake til jul i år?

Lillah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Iallefall strull! Det lager jeg ofte flere ganger i løpet av jula siden de er best ferske :)

I tillegg kommer jeg nok til å bake pepperkaker :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Strull er kjempegodt! Smakte det for første gang for et par år siden, for det er ikke vanlig der jeg kommer fra, men her jeg bor nå er det et must.

Baker ikke det, men får det av ei i familien. :)

Selv skal jeg bare bake pepperkaker, og prøve meg på Delfiakake siden pappa har ønsket seg det. Smultringer kjøper jeg, for jeg orker ikke alt fettet på kjøkkenet. Får kjøpt veldig gode smultringer i en smultringbod som står her hver jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strull er kjempegodt! Smakte det for første gang for et par år siden, for det er ikke vanlig der jeg kommer fra, men her jeg bor nå er det et must.

Baker ikke det, men får det av ei i familien. :)

Selv skal jeg bare bake pepperkaker, og prøve meg på Delfiakake siden pappa har ønsket seg det. Smultringer kjøper jeg, for jeg orker ikke alt fettet på kjøkkenet. Får kjøpt veldig gode smultringer i en smultringbod som står her hver jul. :)

Den grønne med gult skilt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker, colakjeks, tyske kjeks som jeg ikke vet hva heter, krumkaker og goro. Det er vel det.. Og skal kanskje lage eget pepperkakehusting, vil lage juletræ av pepperkaker, får se om det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havreflarn, tørre vafler, berlinerkranser, serinakaker, kokosmakroner og en formkake fylt av nøtter, rosiner og frukt. Skulle tro jeg baker for en hel bøling, men jeg baker kun til meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes godt ut :) Stekes de også i krumkakejern eller?

Stekes i krumkakejern ja, og rulles rundt f.eks skaftet på en tresleiv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladeavskjæringer og kanskje pepperkaker, får se :)

Skrull hørtes kjempegodt ut! Tror kanskje jeg har smakt det før, i såfall er det fantastisk! :)

Eplepai til jul skal jeg sannelig sette på ønskelisten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eplepai var lurt :-) jeg bør ikke bake særlig egentlig, for det blir spist veldig lite, men jeg elsker åbake til jul! Så det blir vel pepperkaker, kransekakestenger, kokosmakroner og litt annet jeg måtte komme på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker skal jeg lage med noen venninder. Med mamma skal jeg lage nøttekaker og riskaker. Og pynte pepperkakehus med sambo, håper jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er skrull for noe? :fnise: Aldri hørt om :)

Sjokoladeavskjæringer og kanskje pepperkaker, får se :)

Skrull hørtes kjempegodt ut! Tror kanskje jeg har smakt det før, i såfall er det fantastisk! :)

Eplepai til jul skal jeg sannelig sette på ønskelisten! :)

:fnise: Jeg må bare få påpeke altså - det heter strull! men skrull hørtes unektelig mer morsomt ut... :fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest om 7 slag. Og jeg skal bake 0- zero- de nada- (skulle ønske jeg hvade 7 0-svar på topic!) Svaret er at jeg glir blanke ogeller støvete faen i å bake hvasomhelst! Jeg hverken VIL eller BØR eller ØNSKER å bake de helvetets 7 slags eller whatever! JEG DRITER I Å BAKE! TIL JUL eller til hvilkensomhelst annen dag man feirer. Selv bursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...