Gå til innhold

Verdens verste bortskjemte drittunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i barnebursdag til en slekting tidligere i dag og meklager ordbruken altså, men fy faen for en bortskjemt drittunge han er. Han fikk gave av ei tante. Hun har ikke så god råd så han fikk 100 kroner. Han åpnet det med en nok så grådig glis før han så innholdet. "hundre kroner?, bare så lite?" sa han og så slang han det på gulvet og mora kom å plukket det opp. Tror tanta ble såret faktisk også.

Så fikk han fler gaver og oppførselen ble ikke bedre. Sa ikke takk en gang og viste misnøye med det meste. Han sa faktisk til en "jeg fikk finere ting i bleien da jeg var baby".

Så da han åpnet den siste presangen så rett og slett vrælte han så snørr og tårer rant. Vræla og skreik som en typisk bortskjemt drittunge, kalte andre for stygge ting og sa rett ut at dette er den verste bursdagen han hadde hatt. Foreldrene reagerte ikke en gang. Burde kanskje sagt noe selv, men orket ikke lage noe scene. Mulig de andre tenkte det samme, men jeg fikk bare så lyst å si i fra.

Så skulle vi spise da. Da var det en meg-først-holding med gang og behandlet rett og slett mora si som en kelner, nei, slave, vil jeg faktisk si. Fatter ikke en gang at de gidder.

Han begynte faktisk å gråte fordi datteren min tilfeldigvis fikk litt mer nonstop på kaka og da gikk han fra bordet og tramtet og smalt i dørene. Det rare er foreldrene ser ikke ut til en gang å virke et gram flaue over oppførselen en gang.

Da vi skulle hjem så sa jo alle hade til han og sånt da og han sa hade på en sur og utakknemlig måte og det siste han sa var faktisk "neste år får dere gi meg noe bedre".

Jeg var en millimeter i svare "vi kommer ikke neste år".

Hvordan er det mulig å bli sånn? Han ble 12, skulle tro han ble 4.

Selv om det kanskje ville vært litt slemt sagt mot andre 4-åringer for har sett andre 4-åringer som er 10 ganger mer veloppdratt enn han om ikke 100 ganger.

Fysj og faen sier jeg bare.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: Drøyt!
Gjest henriett3
Skrevet

Det er ikke gutten sin skyld, men foreldrene. Rart nok behandler noen foreldre faktisk barnet sitt slik. Er de ikke i veldig nær slekt, er det nok best å svelge noen kameler etter det jeg har opplevd

• Liker 1
Skrevet

Det at den guttungen er blitt en liten dritt er pga foreldrene!

Shame on them.

:kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

(rister på hodet)

• Liker 2
Skrevet

Er han utredet.

Uten å være bastant, kan det høres litt ut som han kan Asperger syndrom.

• Liker 3
Skrevet

Men han er bortskjemt på ordentlig og eller? Det er ikke bare det at han oppfører seg sånn?

For den ene broren min var sånn når han var ung. Og vi var absolutt ikke bortskjemte, levde vel nesten under fattigdomsgrensa. Jeg som selv var ung var veldig flau over han :P Men han vokste det heldigvis av seg i tenårene. Vi får satse på at denne unge gjør det også. Men syns det er litt drøyt at ingen sa ifra. Da blir jo ikke ting bedre.

Skrevet

Men han er bortskjemt på ordentlig og eller? Det er ikke bare det at han oppfører seg sånn?

For den ene broren min var sånn når han var ung. Og vi var absolutt ikke bortskjemte, levde vel nesten under fattigdomsgrensa. Jeg som selv var ung var veldig flau over han :P Men han vokste det heldigvis av seg i tenårene. Vi får satse på at denne unge gjør det også. Men syns det er litt drøyt at ingen sa ifra. Da blir jo ikke ting bedre.

Vil også legge til at broren min i senere tid fikk diagnosene add og mild asperger.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke gutten sin skyld, men foreldrene.

Det er jo sant det og egentlig veldig synd. Foreldrene er egentlig ganske greie, kanskje litt for greie så hadde de bare oppdratt han bedre så tror jeg jo at han også ville vært en greie gutt.

Gutten er tremeningen min. Har ellers ikke noe spesielt kontakt egentlig. Men har hørt en del snakk om han i familien.

Tror jeg aldri hadde tørt å oppføre meg sånn da jeg var 12. Ikke har jeg opplevd noe sånt heller før. Har kun hørt snakk om han, men ante ikke at det var så ille og sitter her i sjokk egentlig. At det er mulig.

Så han sist for tre år siden. Bortskjemt var han nok, men han har virkelig blitt værre må jeg si.

Skrevet

Jeg har ikke noe direkte inntrykk av at er sånn får-dethan-peker på. Foreldrene er helt vanlig når det kommer til penger, men jeg tror nok han kanskje får litt mer enn han burde.

Nå har jo også mine unger en god del "luksusting", men de oppfører seg ikke sånn av den grunn og godtar nei.

Så vidt jeg vet så er han ikke utredet for noe. Har heller ikke hørt noe om det av andre i familien som har mer kontakt med dem. Men så er det jo også noen jeg til vanlig ikke har kontakt med så kan jo ike vite helt sikkert.

Skrevet

Tror faktisk jeg hadde ringt foreldrene i ettertid og sagt at du syntes det var en så ubehagelig opplevelse at du ikke kommer dit før guttungen oppfører seg. Og at det ikke blir noen julegave hvis dere pleier å gi det for han setter jo ikke pris på det likevel. Kanskje foreldrene skjønner det da. :nei:

• Liker 4
Skrevet (endret)

Man skal være veldig forsiktig med å ta en belærende holdning overfor foreldre på den måten POM beskriver, veldig forsiktig, spesielt om man er i familie...

TS opplevde gutten som hun beskriver, det KAN ligge mer bak - men det kan også være at han er en utakknemlig liten rakker... Uansett, TS får gjøre seg opp sin mening og handle ut fra det - enten takke pent nei neste gang de inviteres eller leve med det.. Jeg tror ikke man skal søke oppdra foreldrene til å oppdra barnet..

Endret av Carrot
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke noe direkte inntrykk av at er sånn får-dethan-peker på. Foreldrene er helt vanlig når det kommer til penger, men jeg tror nok han kanskje får litt mer enn han burde.

Nå har jo også mine unger en god del "luksusting", men de oppfører seg ikke sånn av den grunn og godtar nei.

Så vidt jeg vet så er han ikke utredet for noe. Har heller ikke hørt noe om det av andre i familien som har mer kontakt med dem. Men så er det jo også noen jeg til vanlig ikke har kontakt med så kan jo ike vite helt sikkert.

Jeg synes bare du skal vurdere hva du gidder av dette. Gidder du ikke - så er du opptatt neste gang du blir bedt. Greier du å tolerere dette - så takker du ja til invitasjonen.

Jeg hadde ihvertfall snakket til barnet om det var direkte uhøflig mot meg. DET hadde jeg irettesatt. Utover det - så la ballen ligge, tenker jeg.

Skrevet

Man kan godt være bortskjemt selv om foreldrene har dårlig råd. Man behøver nemlig ikke være bortskjemt på å få ting, men på at man kan oppføre seg som man vil.

Jeg kjenner unger med rike foreldre som har mange pene, dyre ting, men de er ikke bortskjemte eller uhøflige. De vet også at de ikke får noe hvis de ikke følger reglene i huset.

Derimot kjenner jeg veldig bortskjemte unger med foreldre som har dårlig råd. De blir aldri snakket til for noe og kan oppføre seg som de vil.

• Liker 2
Skrevet

Jøssenam, det hørtes ut som 11års bursdagen til Dudley Dursley, dog værre, Dudley ble i det minste fornøyd til slutt.

Der hadde jeg aldri stilt i bursdag igjen. Da er man jo medhjelper i å total-skjemme bort dette barnet.

• Liker 1
Skrevet

Jøssenam, det hørtes ut som 11års bursdagen til Dudley Dursley, dog værre, Dudley ble i det minste fornøyd til slutt.

Jeg fikk også Dudley-assosiasjoner til TS' beskrivelse. Utrolig hvis dette er sant.

• Liker 1
Skrevet

Ville kalle dette en drittunge og ikke møte opp til flere bursdager , aldri i livet om jeg ville sitte gissel for sånn oppførsel . tror jeg hadde tatt kaka og tredd nedover ørene hans .

• Liker 1
Skrevet

Enten har foreldrene skjemt han bort noe grusomt, eller så har han Aspergers.

Skrevet

Er han utredet.

Uten å være bastant, kan det høres litt ut som han kan Asperger syndrom.

Enig.

Skrevet

:eeeh::sjokkert::hakeslepp:

Nå må dere slutte og leke med diagnoser dere har hørt om. Det er skremmende hvordan man inne på nett kan sitte og hive diagnoser rundt. :roll:

INGEN kan stille en diagnose ut fra den informasjonen som er gitt her. Det er helt på tryne og begynne å klassifisere barn og problematisere seg frem til en diagnose.

Og til dere som leser dette:

De som skriver inn om diagnoser; har sett/hørt/vet om osv.......det har INGENTING med virkeligheten å gjøre. Det er folk som ikke vet hva de prater om som kan trekke slike konklusjoner og tro og mene på barn diagnose. :filer:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...