Gå til innhold

Rompe dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som er best trening for rompa. Er det styrke eller step maskin,turer,osv ? Jeg har sprettrompe men med en gang jeg ikke har trent på en uke eller to så merker jeg den blir mer "slapp" og myk. Lurer på om jeg skal begynne å trene styrke isteden men hva gir mest resultater?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange faktorer som spiller inn, men det sikreste kortet å satse på er styrketrening. Finnes masse øvelser å velge i, feks knebøy, utfall osv. Du kan i tillegg også prøve å knipe rumpa når du kjeder deg. :fnise: Jeg innbiller meg i alle fall at det haår funka for meg.

Dersom du trener kondisjon uten styrke, kan du risikere at rumpa blir mindre.

Skrevet

Gående utfall med vektskive holdt over hodet er bra trening for sete og lårmuskler.

Skrevet

Jeg har en rumpe jeg er superfornøyd med og er livredd for at den skal bli slapp :fnise:

Jeg er stortilhenger av knebøy med tyngst mulig belastning og utfall :jepp: Tunge øvelser som tar hele greien!

Skrevet

Takk for svar :) rumpa mi er nemlig stor sprettrumpe(aldri trent styrke på rumpa over tid) som jeg gjerne vil beholde men blir litt småirritert når den blir slappere etter litt tid uten trening pga sykdom eller andre ting. Nå skal jeg slå til med styrke :Dspennende. Hvor lang tid tar det før jeg ser noe hvis jeg trener hver dag?

Skrevet

Takk for svar :) rumpa mi er nemlig stor sprettrumpe(aldri trent styrke på rumpa over tid) som jeg gjerne vil beholde men blir litt småirritert når den blir slappere etter litt tid uten trening pga sykdom eller andre ting. Nå skal jeg slå til med styrke :Dspennende. Hvor lang tid tar det før jeg ser noe hvis jeg trener hver dag?

Jeg har også stor sprettrumpe :fnise:

Mitt mål er egentlig bare å bevare den sånn den er og unngå at den siger med årene! Jeg trener ikke veldig ofte, kanskje 1-2 ganger i uken, men det er nok til å opprettholde muskelmassen og fasongen. Derfor du vil forandre den, må du nok kjøre på med hard styrketrening hvertfall 3 ganger i uken.

Rumpa mi og lårene er støle som fy etter en heftig knebøy-økt i går. Det funker! :jepp:

• 2 uker senere...
Skrevet

Tunge knebøy, markløft, utfall med rett teknikk.

Stram rumpa på toppen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...