AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jeg vet dette sikkert vil høres rart ut for de fleste, ja, selv meg selv egentlig. Jeg forstår det ikke selv en gang. Men dette er noe jeg har grublet på i flere år. Min bestefar, som døde for flere år siden, opplevde noen merkelige ting en dag. Han forklarte meg en gang han var på kjøpesenteret så plutselig så stod alt stille, absolutt alt. Som fryst i tiden. Ingen rørte seg, en gutt som løp og som hadde begge beina i lufta ble stående slik. Bestefaren min var den eneste som kunne bevege seg og så så han plutselig tre menn stod forran han. Han så at de så noe sjokkerte ut, nesten som de hadde gjort en feil eller noe. De sa noen ord til hverandre på et språk han ikke forstod eller hadde hørt før så bare forsvant de og alt ble normalt i gjen. Jeg lurer på hvem de tre var? Var det Gud? Satan? Noen andre? Bestefaren min visste ikke hvem de var. Jeg vet selv at han ikke tullet og han var helt klart våken i topplokket og egentlig en ganske oppegånde og klok mann så dette er noe jeg faktisk tror skjedde. Har prøvd å snakket med andre familiemedlemmer om dette, men de kan ikke gi meg noen svar heller. Hsn heller ikke sagt dette til noen andre enn meg heller bortsett fra bestemor som også tror på han. Han skrev også dette i dagboka si som jeg fikk av han rett før han døde. Regner med ingen kan gi meg noen svar egentlig, men jeg har så lyst å vite. Er det noen som har hørt om lignende ting? Står det skrevet noe om andre som har opplevd noe sånt en gang i historien? 1
Skvaldersjura Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Siden du poster dette under R & L, kan jeg vel tillate meg og nevne at det står skrevet i Bibelen ettpar steder, hvor tiden sto stille. Hendelsen er ikke ukjent, bare veldig sjeldent...
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Neppe svaret du ønsker, men selv om han er sikkert på at han har opplevd det har det neppe skjedd. Tipper han enten har drømt det eller sett det på film og så har hjernen blandet det sammen. 2
mysan Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Hjernen kan jo mye rart, så jeg tenker kanskje at hans egen hjerne i en brøkdel av et sekund klarte å tenke veldig mye og fort, og at de tre personene var et produkt av hans egen fantasi. Hjernen kan jo tulle med tid. Eksempel: Spør du en heroinist om å si fra til deg når han tror det har gått ti sekunder, vil han svare etter ett minutt. Spør du en på amfetamin om det samme, vil han svare etter et par sekunder. Så jeg tenker at noe lignende kan inntreffe spontant også. men jeg vet jo ikke. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå