Gå til innhold

Hun visste hun var gravid tidlig i svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at for et par år siden fikk jeg en telefon fra en jente som jeg hadde "overnattet" med,jeg kjente henne da så vidt.Hun fortalte at hun var gravid i 3 måned,og at hun hadde visst om det siden tidlig på stadiet,MEN hun hadde ikke fortalt meg det!!!

Vi ble ikke enige om å få dette barnet sammen og jeg synes det var utrolig dårlig gjort ovenfor meg og ikke si noe!

Nå er det et barn det er snakk om,så jeg skal ikke sitte og synes synd på meg selv.

Men jeg var absolutt ikke klar for barn og heller ikke nå.Så jeg bestemte meg for ikke å blande meg inn som far.

Man får selvfølgelig dårlig samvittighet,og samtidig mektig lurt på et vis.

Jeg føler ikke jeg er der enda og synes ikke dette skal bli presset på meg heller.

Er det noe som har opplevd mer eller mindre det samme her?Hadde hjulpet og hørt dere andres synspunkter også,selv om dere ikke er i den situasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at dette er ditt barn?

Skrevet

Og ja,jeg tok farskapstest,det viste seg å være meg som var faren.

Skrevet

Slikt kan skje..

Har du problemer i livet eller er ustabil? Hvis ikke synes jeg du burde være en del av livet til ungen :)

Tenk, det er halve deg som går rundt der..

Hvis du velger å ikke være faren så er det et valg du må leve med.

Men jeg føler med deg, er ikke enkelt å være mann, er jo ikke dere som bestemmer om kvinnen beholder ungen eller ikke..

Jeg forstår deg godt hvis du ikke velger å være far for ungen, men da synes jeg ikke du skal komme og være far når det passer for deg..

• Liker 3
Skrevet

Du høres ut som eksen til venninnen min. Om det tilfeldigvis skulle være deg; Jeg håper du sliter med dårlig samvittighet hver eneste dag, og jeg håper du ALDRI får treffe barnet ditt, for du fortjener ikke å ha h*n i livet ditt, etter alt du har latt de to gå gjennom.

Om det ikke er deg: Ta ansvar! Vær en mann! Javel, mor skulle fortalt deg det, helt klart. Men du har et ansvar for denne ungen på nøyaktig samme måte som mor har.

Du kommer til å angre på alt du har gått glipp av, som du aldri kan få igjen. Vil du at barnet ditt skal vokse opp og tro at pappaen ikke vil ha h*n?

• Liker 8
Skrevet

Har du tenkt på at denne jenta kanskje føler det på samme måte? At hun heller ikke var klar for dette, og føler at det ble litt "presset på henne". Som du selv sier så er det faktisk (dessverre kanskje) et barn det er snakk om, som allerede er der, som fortjener å bli elsket og å føle seg ønsket. (enten av dere, eller av et foreldrepar som kan gi det dere kanksje ikke er klare for akkurat nå)

Når det er sagt så synes jeg det er helt forkastelig å ikke fortelle deg at hun var blitt gravid før så langt ut i svangerskapet.

Skrevet

Det værste her synes jeg er deg.

• Liker 4
Skrevet

for seint nå, men noen som ikke er klar for å være mor eller far må sørge for prevansjon. og da mener jeg skikkelig, og sikker...

når dokk var med på hyrdestunden , burde dokk forstått at den kan få slike konsekvenser.

jeg synes faktisk at det er uhørt at noen kan snike seg unna ansvaret for et barn man laget selv.

for å ikke snakke om de følelsesmessige skadene dette barnet får senere i livet om den får vite at den var ikke ønsket. nei, akkurat det der må et BARN aldri få vite. å ikke være planlagt, eller å ikke være ønsket er 2 forskjellige begrep.

jeg håper din fars følelse vokser etter hvert, og dere får masse gleder av det barnet begge to.

ingen av mine barn var planlagt, men når de først var der, så var gleden enorm.. :) :) :)

2 hærlige guttebarn som jeg ville aldri vært foruten :)

lykke til :)

• Liker 3
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet (endret)

Hun burde klart fortalt det tidligere,men det kan godt hende at hun f.eks ikke ville blande deg inn før det var gått 3 mnd siden faren for spontanabort innen den tid er relativt stor?

Uansett så fikk du beskjed ganske tidlig i svangeskapet,hun ventet ikke akkurat til etter at ungen var født så jeg ser ikke helt problemet annet enn at jeg synes du overreagerer litt på akkurat det punktet.Hvilken forskjell hadde det gjort om du hadde visst den en mnd tidligere? Tenker du på abort så må jeg få minne deg på at det er kvinnen som har siste ordet når det gjelder hennes kropp.Menn som ikke ønsker barn MÅ sikre seg ved å bruke kondom!

Det er mye som skjer enn i livet som man "ikke er klar for",men det er da man må lære seg og takle nye hendelser og omstille seg.Det er sånn man utvilker seg og vokser som menneske.

Edit : skrivefeil

Endret av Iza'bella
  • Liker 12
Skrevet

Håper du har fått en lærepenge ang. kondom til neste gang... Hvorfor skjønner ikke menn at ubeskyttet sex kan føre til graviditet?

• Liker 18
Skrevet

Slutter egentlig aldri å forundre meg over menn som har ubeskyttet sex og blir overrasket over at det kan bli barn av det... Slutter heller aldri overraske meg over menn som har lemfeldig omgang med kvinner de ikke kjenner og blir overrasket over at hun beholder barnet uten å ta ham med på bestemmelsen overhode...

OG jeg slutter heller aldri bli overrasket over at slike kvinner finnes...

- så TS, beklager - selv om det er råttent gjort syns jeg i grunnen ordtaket "som man reder ligger man" passer, ce la vie... men rettferdig er det kanskje ikke...

• Liker 13
Skrevet

Det synes jeg det er opp til deg og bestemme.Hun har tatt sitt valg og du må få lov til å ta ditt.Er man ikke klar,så er man ikke klar.Hun har sin fulle rett til å beholde barnet fordi hun da er moren,men du tar ditt eget valg.

Hvis hun ville tatt abort da,og du ikke ville gjort ha tatt abort?Da kunne hun tatt abort uten ditt samtykke.Er det bare opp til jenta å stake ut fremtiden da?

Nei,lev livet og unngå dårlig samvittighet,det har du ingen grunn til!:)

Skrevet

Kanskje hun ikke ville ta abort, og ventet for å unngå uheldig press fra din side?

TA ANSVAR FOR FAEN.

• Liker 4
Skrevet

Her hagler det med krass kritikk!

Hvorfor skal det være slik mot menn som tar sine valg?

Vil jenta beholde barnet,er man plutselig sammen om det!

Men om hun vil ta abort,er man ikke sammen om det(om gutten vil beholde det).

Respekter andres valg!Mannen har like stor rett til å velge som kvinnen har!

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Fordi man kan ikke tvinge en kvinne til å ta abort,det ville vært et massivt overgrep mot henne siden det dreier seg om hennes kropp.Er man ikke klar for å ta ansvar som far,så må man ganske enkelt bruke kondom,sterilisere seg eller avstå fra å ha sex.Enkelt og greit.Det er ikke akkurat en stor nyhet at man kan gjøre damen gravid om man har ubeskyttet sex :gjeiper:

• Liker 14
Skrevet

Jg er enig i at det nok er litt sleipt å ikke si noe før abortfristen går ut, men det forandrer ikke faktum at norsk lov gir kvinnen rett til å bestemme om det skal foretas svangerskapsavbryting eller ei.

Jeg vet jo ikke noe om hvorvidt du er forsiktig eller ei, men jeg kjenner mange gutter som ikke er så nøye med kondom, og som tar en jente man ikke kjenner så godt sitt ord på at hun bruker prevensjon. Dårlig idè. Og i tillegg til det finns det jo mye som kan gå galt, slik at et uhell kan forekomme. Det høres kanskje litt harskt ut, men jeg synes det er en risk man enten tar eller ikke tar, og så får man stå inne for det dersom noe skulle skje.

Men hvorfor i all verden vil du ikke være far for barnet ditt? Jeg skjønner godt at du føler deg litt tatt på sengen, men tenk nøye over det likevel. Synes du virkelig at det å straffe et uskyldig barn er veien ut av denne knipa. Du sier selv at du ikke er klar, men den setningen har jeg hørt fra veldig mange som er ventende, og det går stort sett bra. :) Jeg vil råde deg til å tenke nøye på det i alle fall. Vil tro det er ditt livs vanskeligste valg.

• Liker 2
Skrevet

Fordi man kan ikke tvinge en kvinne til å ta abort,det ville vært et massivt overgrep mot henne siden det dreier seg om hennes kropp.Er man ikke klar for å ta ansvar som far,så må man ganske enkelt bruke kondom,sterilisere seg eller avstå fra å ha sex.Enkelt og greit.Det er ikke akkurat en stor nyhet at man kan gjøre damen gravid om man har ubeskyttet sex :gjeiper:

Så det er bare mannens feil at jenta blir gravid altså?Jenta er tydeligvis helt handlingslammet?

Gammel er du da jenta mi;)

• Liker 2
Skrevet

Hva tenker du da? Du må jo føle veldig på det, siden du skriver her. Jeg fikk datteren min etter en ons med en venn. Han var ikke klar for å være far, og jeg ville ikke ta abort.

Jeg respekterte ønsket hans. Men i dag har de et godt, om enn noe sporadisk forhold. Jeg har aldri forlangt høyt barnebidrag, og jeg har lovt at hvis han er i livet hennes, og er stabil, så skal jeg ikke gjøre det heller. Jeg og han har et godt forhold, og han elsker datteren sin. I tillegg har han fått en datter til, som datteren vår er stolt storesøster til.

Et barn er ikke verdens undergang.

• Liker 4
Skrevet

Ja, og det stakkars barnet er bare noe en kan velge bort??

Sånn er det å ha sex, kan man ikke ta ansvar, så må man la være.

• Liker 3
Skrevet

Du høres ut som eksen til venninnen min. Om det tilfeldigvis skulle være deg; Jeg håper du sliter med dårlig samvittighet hver eneste dag, og jeg håper du ALDRI får treffe barnet ditt, for du fortjener ikke å ha h*n i livet ditt, etter alt du har latt de to gå gjennom.

Om det ikke er deg: Ta ansvar! Vær en mann! Javel, mor skulle fortalt deg det, helt klart. Men du har et ansvar for denne ungen på nøyaktig samme måte som mor har.

Du kommer til å angre på alt du har gått glipp av, som du aldri kan få igjen. Vil du at barnet ditt skal vokse opp og tro at pappaen ikke vil ha h*n?

Hallo, hvor stor er sansynligheten for at det er eksen til venninna de? Det blir for dumt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...