Gå til innhold

Folk som ikke husker hva de ga for lappen, raringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til har jeg lest i tråder her at det er mange som ikke husker hva de betalte for førerkortet, selv om det bare er få år siden de tok det. Det synes jeg er rart, for jeg kommer aldri til å glemme hva jeg betalte for førerkortet, for jeg jobbet lenge og sparte til det selv. Det er ikke det at folk ikke husker nøyaktig sum, men de husker ikke om det vær nærmere 20 eller 30 000. Det er så rart for meg, en så stor sum kommer jeg alltid til å huske, jeg betalte 23 000 for lappen, og det vil jeg nok aldri glemme. Husker hva alle mine store ting kostet, om ikke på øringen, så kan jeg runde av til nærmeste tusing i allefall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kom på 4500 kr, for 25 år siden :gjeiper:

Skrevet

Når det blir en kjøretime her, en der, et traffikalt grunnkurs her og et der så går det fort i glemmeboka. Ikke alle kjøper disse pakkene.

Jeg tok TG i fjor vinter og jeg husker ikke hva jeg betalte for det :P

• Liker 9
Skrevet

Ts her, jeg kjøpte ikke noe pakke, og husker likevel alt :) Betalte rundt 2000 for det kurset, 680 pr kjøretime blant annet. Det er noe som sitter godt her i allefall.

Skrevet (endret)

Jeg tok lappen for omtrent 20 år siden, og fikk store deler av den i gave fra foreldrene mine. Vi regnet ut hva den hadde kostet rett etter at jeg hadde kjørt opp, men jeg husker ikke tallet i dag, men tror det kostet et sted mellom 6 og 10 tusen alt i alt.

Jeg synes ikke det er så rart at man ikke husker det dersom det er mange år siden eller man ikke betalte alt selv.

Endret av Spinell
  • Liker 3
Skrevet

Husker ikke noen eksakt sum, men jeg sparte også til den. Jeg vet det kosta en plass mellom 25000 og 30000, jeg har rett og slett ikke regna på det.

Skrevet

Når jeg tar lappen vil jeg ha brukt over 3, nesten 4 år på den (spredte kjøretimer og kurs og sånt). Tror derfor ikke at jeg kommer til å gidde å legge sammen alle summene i løpet av de årene, bare for å finne ut hva det blir totalt. Og om jeg gjør det, er det ikke noe jeg kommer til å bruke mange krefter på å huske :P (selv om jeg har som deg ts, en tendens til å huske slike store summer, ned til krona faktisk)

Skrevet

Jeg skriver bare at jeg ikke husker eksakt. Og det er fordi jeg fikk den i 18årsgave.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg regna aldri sammen hvor mye jeg brukte, og jeg regna heller ikke over hvor mange kjøretimer jeg hadde. Det var rett og slett lite interessant. Det interessante var: JEG HAR LAPPEN :bolledeig:

Og jeg tipper du ikke husker det om 10 år. Jeg husker ikke hva jeg betalte for den første bilen min, eller det første stereoanlegget mitt. Men jeg husker hva jeg betalte for TVn jeg kjøpte for 2 år siden. Sånne ting sitter ikke så lenge - fordi det ikke er spesielt viktig for meg hva ting koster.

Edit: Dessuten er det vel lite interessant for andre å vite hva jeg betalte for lappen for 10 år siden. Det er jo ikke sammenlignbart for andre enn de som tok lappen samme år som meg. De har vel endret på reglene for kjøreundervisning 3 ganger siden jeg tok lappen.

Endret av Mynona-83
  • Liker 13
Skrevet

Det er 13 år siden jeg kjøpte min første hest for egne penger, jeg husker hva den kostet, og hva jeg betalte for den dyreste kjolen jeg har, så jeg er bare sånn at store summer fester seg, leeenge. Så jeg vil nok huske lappen om 10 år :) Skjønner at de som tok lappen over flere år ikke husker alt, men jeg betalte selv hver gang, og tok den på noen få måneder, så det satt jo bedre da.

Gjest Cupcakes
Skrevet

jeg husker ikke hva jeg betalte for lappen, dette fordi mamma og pappa betalte halve lappen fra sin lommebok, og resten ble betalt fra sparekontoen hvor arvepenger og penger fra mamma og pappa oppigjennom har blitt satt inn på, men det var mamma som gjorde uttaket fra denne kontoen. alt av regninger og utgifter gikk forbi meg og til foreldrene mine som gjorde opp disse. så vet ikke hva en kjøretime kostet engang.

husker at jeg hadde 10 kjøretimer, 2 teoriprøver, og en oppkjøring :)

Skrevet

Jeg betalte i flere omganger. Derfor husker jeg ikke/er ikke sikker på hva totalsummen ble. Det kostet det det måtte koste, så selv om det var mye penger var det liksom ikke noe å gjøre med den saken. Så derfor tenkte jeg ikke mer enn høyst nødvendig på hva det kostet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg husker ikke eksakt hvor mye jeg brukte. Det gikk jo liksom en tusenlapp her og en tusenlapp der over ca. 3mnd da, så synes ikke det er så rart folk ikke husker eksakt(så lenge man ikke fører regnskap for det da). Tror nok jeg brukte rundt 20000, men som sagt veit ikke eksakt på krona.

Skrevet

Jeg husker veldig godt hva jeg betalte...20$... 10 dollar for teorieksamen og 10 dollar for oppkjøring. Kom hjem til Norge og bytta den til norsk sertifikat. Dette var i 1996. Vel investert USA-tur :)

Hadde jeg derimot tatt den i Norge, så hadde jeg neppe husket akkurat hva det kostet. Det betales jo litt over tid, uavhengig av om du betaler selv eller får den påspandert, så jeg synes ikke det er rart at folk ikke vet summen.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje de ikke har regnet sammen summen?

Jeg holder på nå, men det er ikke interessant for meg å drive å legge sammen hva jeg betaler for akkurat lappen, så lenge utgift-inntekt-posten går opp i opp. Og det er ikke fordi jeg ikke har jobbet hardt for pengene eller at kjøreskoleregningene er småmynt for meg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tok lappen for 23 år siden, betalte den gangen 580 for dobbeltime som jeg hadde 10 stk av. Teorien, landeveiskjøringa og glattkjøringa husker jeg ikke prisen på.

Dengang betalte vi pr kjøretime, teorikurs, glattkjøring osv. Cash hver gang. Jeg var dagmamma 1 år for å finansiere sertifikatet mitt.

Skrevet

Jeg regnet aldri sammen hva jeg brukte, og jeg har ingen interesse av å huske det heller? Det er ganske lite underholdningsverdi i å snakke om hva man brukte på førerkortet... Jeg har dessuten viktigere ting å snakke om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vanligvis veldig god kontroll på økonomien, og store engangsutgifter har jeg veldig god kontroll på. Men når det gjelder store tingover tid som jeg "må" ha, så synes jeg egentlig det er like greit å ikke regne på det. Slik som førerkort, utdanning, renter på huslån osv. Jeg føler ikke at jeg får noen bedre kontroll av det, heller bare dårlig samvittighet for å ha brukt så mye penger.

Skrevet

Jeg tok lappen for snart 17 år siden, jeg har aldri regnet ut hvor mye jeg brukte. Siden jeg hadde jobb så var ikke dette noe jeg trengte å spare til ;)

Skrevet

Jeg aner ikke hvor mye lappen min kosta, mamma og pappa betalte. Tror det ble rundt 30000. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...